Vraag

Snelheid Proximus wifi vs Fon

  • 28 January 2018
  • 1 reactie
  • 155 Bekeken

Hallo iedereen, ik stel al sinds enkele maanden vast dat het internet via wifi (6-7 MBPS) veel trager is dan het internet via Proximus Fon (36 MBPS). De snelheid is getest via speedtest.net. Ik dacht dat het aan de router lag, die vervangen is door het nieuwe, zwarte model, maar dit blijkt niet het geval te zijn. Het zou me verbazen dat ik via de Fon op een andere router zou komen te zitten. Iemand enig idee waaraan dit te wijten zou kunnen zijn. Groeten, en alvast bedankt!

1 reactie

Als je wil echt zeker zijn dat je via iemand anders zijn router op fon zit, kun je op het moment dat je op fon zit je bbox3 (modem/router) eens stroomloos zetten en als je dan de speedtest kunt uitvoeren zit je zeker op iemand anders zijn router.
Zijn er ook nog andere toestellen die via wifi-2.4.xxx verbonden zijn met je bbox3 terwijl je de speedtest doet op wifi-2.4-xxx want dit kan ook je meting beïnvloeden.
Je zou ook de test kunnen iedere keer opnieuw doen als je het wifi kanaal van de bbox3 verandert, eens op kanaal 1 dan op en dan op 6 en tenslotte eens op 11 .
Wat zegt de proximus speedtest welke minimum lijnsnelheid die je zou moeten halen
> http://proximus.be/internetsnelheid
je zou ook eens de speedtest moeten uitvoeren terwijl je met een pc/laptop aan de bbox3 verbonden bent met een utp netwerkkabel

Reageer