Vraag

Snelheid internet thuiswerk

  • 7 February 2021
  • 9 reacties
  • 107 Bekeken

  • Practitioner
  • 40 reacties

Hoi,

Kan ik zelf iets doen aan de snelheid van mijn internet?

Bij een test krijg ik momenteel een download van 38,5 mbps en upload 9,2 mbps.

Waarschijnlijk is dit wel snel genoeg?

Maar als ik een bestand wil open doen van de server van het werk, moet ik dikwijls 15 min. wachten eer het open is. En zo kan ik niet werken natuurlijk.

Bedankt alvast.


9 reacties

Ok, bedankt!

Op glasvezel wel maar niet op een VDSL Koperlijn waar de max lijnsnelheid 100Mbps bedraagt voor een koperlijn die niet langer mag zijn dan ±400m anders haal je zelf die 100Mbps niet.

Dat zal niet direct aan je snelheid liggen van 39/10. 
Je kan dit bv. ook hebben als je bepaalde sites bezoekt met je browser en hangt dikwijls af van welke servers en routers je passeert tot aan je doel. 

Als je bestand download  vanop je werk of van ergens anders gaat dat dan ook zo traag en ook zo traag als je bv binnen je eigen lokaal thuisnetwerk iets download.

Martin,

Mijn collega’s hebben 639 mbps en meer.

Maar bij Proximus is dit nooit te halen zeker?

 

 

@DaisyS 

 

Maar dan is het toch niet logisch dat het thuis op mijn eigen computer iets vlotter gaat dan op die van het werk (die op de moment ook thuis staat)?

Reputatie 7
Badge +5

@nosy Aangezien je het bestand van de server van het werk moet afhalen en dit zowel op het werk als op je eigen lokaal thuisnetwerk wel vlot gaat zal dit te maken hebben de weg die het bestand moet afleggen. Zoals @Martin heeft gezegd kan het dat dit een aantal servers of routers moet passeren.

Ik heb even uw lijn nagetest en de resultaten zien er in orde uit. 

Had u die snelheid test uitgevoerd over Wi-Fi of met kabel?

Afhankelijk hoe groot de  bestanden zijn die u opent op de server van het werk, kan het zijn dat het bestand eerst gedownload moet worden vooraleer het geopend kan worden. Bij grotere bestanden kan het dan 15 minuten of meer duren, vooraleer het binnen is.

Al u de mogelijkheid heeft, best ook altijd met kabel verbinden als u aan thuiswerk doet, dat biedt het beste resultaat.

Ik werk altijd met kabel.

10 à 15 mb vind ik niet zo groot om 15 min te duren, wel?

Met mijn kleine computer ging het daarstraks iets vlotter (wat ik ook niet echt logisch vind). En met Microsoft remote control kan ik ook vlotter op de  server, maar daar kan  ik die documenten dan weer niet in openen.

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb even uw lijn nagetest en de resultaten zien er in orde uit. 

Had u die snelheid test uitgevoerd over Wi-Fi of met kabel?

Afhankelijk hoe groot de  bestanden zijn die u opent op de server van het werk, kan het zijn dat het bestand eerst gedownload moet worden vooraleer het geopend kan worden. Bij grotere bestanden kan het dan 15 minuten of meer duren, vooraleer het binnen is.

Al u de mogelijkheid heeft, best ook altijd met kabel verbinden als u aan thuiswerk doet, dat biedt het beste resultaat.

Nee, op mijn werk gaat dit direct open.

Als ik thuis dat soort bestanden van op mijn computer open, gaan die ook direct open.

het is enkel als ik op de server van het werk zit, van thuis uit.

Dat zal niet direct aan je snelheid liggen van 39/10. 
Je kan dit bv. ook hebben als je bepaalde sites bezoekt met je browser en hangt dikwijls af van welke servers en routers je passeert tot aan je doel. 

Als je bestand download  vanop je werk of van ergens anders gaat dat dan ook zo traag en ook zo traag als je bv binnen je eigen lokaal thuisnetwerk iets download.

Reageer