Beantwoord

snelheid internet

  • 20 January 2021
  • 4 reacties
  • 189 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hallo,ik heb de indruk dat mijn internetsnelheid veel te traag is.

ik heb het pack internet MAXI en naar ik lees moet ik downloadsnelheid hebben van 100 Mbps ,ik meet maar tussen de 35 en ten hoogste 50 Mbps. Dit is al een geruime tijd zo.

Heb de b-box3 ook al zonder stroom gezet en daarna weer aan,maar alles blijft idem.

Vandaag proximus opgebeld en medewerker aan de lijn gekregen,zij ging enkele handelingen doen waardoor we een tiental minuten zondr internet zouden zitten,daarna zou het moeten opgelost zijn.

Helaas is alles bij het oude gebleven,wat staat er mij nu te doen? B-box kapot?

Mijn zoon is bij telenet en had hetzelfde voor,heeft ook dezelfde handelingen gedaan,alles bleef ook bij het oude.

Telenet heeft de dag daarop een technieker gestuurd die een andere mdem heeft geplaatst,gevolg PROBLEEM OPGELOST.

Kunnen jullie van proximus mij helpen 🙏 waarvoor dank.

 

icon

Beste antwoord door YorickP 20 January 2021, 16:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Wifi kan door vele omgevingselementen geimpacteerd worden.

Door met kabel te verbinden en meten kunnen we uitsluiten of het een modem probleem is of eerder iets in de omgeving.

Reputatie 3
Badge

Hallo,ik heb de indruk dat mijn internetsnelheid veel te traag is.

ik heb het pack internet MAXI en naar ik lees moet ik downloadsnelheid hebben van 100 Mbps ,ik meet maar tussen de 35 en ten hoogste 50 Mbps. Dit is al een geruime tijd zo.

Heb de b-box3 ook al zonder stroom gezet en daarna weer aan,maar alles blijft idem.

Vandaag proximus opgebeld en medewerker aan de lijn gekregen,zij ging enkele handelingen doen waardoor we een tiental minuten zondr internet zouden zitten,daarna zou het moeten opgelost zijn.

Helaas is alles bij het oude gebleven,wat staat er mij nu te doen? B-box kapot?

Mijn zoon is bij telenet en had hetzelfde voor,heeft ook dezelfde handelingen gedaan,alles bleef ook bij het oude.

Telenet heeft de dag daarop een technieker gestuurd die een andere mdem heeft geplaatst,gevolg PROBLEEM OPGELOST.

Kunnen jullie van proximus mij helpen 🙏 waarvoor dank.

 

Hallo,

Dank voor de info.

zit er dan zoveel verlies op de snelheid rechtstreeks of via wifi?

ik meet maar tussen de 35 en ten hoogste 50 Mbps. Dit is al een geruime tijd zo.

Mss meet je via wifi en dit kan door van alles beïnvloed worden, best met bvb laptop meten verbonden aan de bbox direct via utp kabel en zoals @DaisyS zegt terwijl er voor de rest niks anders contact maakt met de bbox (zowel bekabeld en per wifi) dus enkel je laptop waarmee je de speedtest.net doet bvb

Reputatie 7
Badge +5

@jojo_01 Ik heb net een meting gedaan op je aansluiting en tot op je modem komt er 100mbps binnen. Kan je eens alle toestellen afkoppelen, de wifi uitzetten en dan een meting doen? Dit zal normaal al een beter resultaat geven.