Beantwoord

Snelheid internet


Sinds geruime tijd staat mijn profiel op 85/20.
Is het niet logisch indien de upload op 20 staat de download verhoogd naar 100?
Als ik kijk in de lijst zie ik profiel van 85/15 en 100/20.
Een profiel van 85/20 staat er niet tussen.
Mijn klantnummer is 611606539.
icon

Beste antwoord door Jimmy O 6 June 2017, 15:15

Bekijk origineel

74 reacties

THX
En stel dat er geen rop gepland staat binnen afzienbare tijd? Wat is dan jullie oplossing van Proximus naar ons toe? Leggen jullie dan een 2e LEX lijn met 2e moden op jullie kosten bij ons binnen?
Want dit is niet te doen.
0,7mbps upload (best case scenario) is amper genoeg op een videogesprek te houden.
Reputatie 7
Badge +4
hi Jelrik

De plaatsing van de ROP zou tegen Q3 2018 in orde moeten zijn

mvg



Sinds geruime tijd staat mijn profiel op 85/20.
Intussen ben ik overgestapt naar internet maxi.
Zit een verhoging er nog in en staat mijn dlm wel nog actief.
Mijn klantnummer is 611606539.
Kan dit eens nagekeken worden a.u.b.
Ter info: je kan ook altijd eens een TBF uitvoeren
Als volgt:
- Bel 0800 22424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- Wacht tot gans op hele einde van het bericht, en sluit dan pas af.
- na enkele minuten, zal je lijn gedeconnecteerd worden en de modem terug synchroniseren.
Dat heb ik al meerdere keren uitgevoerd.
Daarvan mijn vraag of dlm wel nog actief staat en misschien te vaak heb gebeld of kan dit geen kwaad?
neen eigenlijk kan dat niet echt kwaad maar als de DLM in zijn analyse iets vindt waardoor een verhoging bv voor u of voor de anderen die op de zelfde distributiekabel zitten als u dan zal hij uw lijn ook niet verhogen.
Deze test moet je ook niet echt te frequent herhalen wanneer de DLM je nog vroeger geen verhoging gegeven heeft dan moet je er vanuit gaan dat hij wel tot 14 dagen en iets meer nodig kan hebben om zijn analyze af te ronden.
Indie je wel al een verhoging gekregen hebt zal hij vlugger (onmiddellijk) de verhoging weer toekennen aangezien hij rekening houd met de historie.
Hopla afgelopen nacht nog eens bezoek gekregen van DLM.
Profiel naar 85/35.
Zou de download nog verhogen naar 100 Mbps???
Of is dit wel nu het maximum wat de lijn aankan?
In bijlage waarden Sagem tool.

zit er eventueel nog in, 't zal weer afwachten zijn tot de DLM zijn zegen geeft 😉
Heb eens vraagje haal via tool deze resultaten heb ook eens TBF test uitgevoerd en van profile 50/5 direct naar 50/10 plots veranderd maar is er nog marge om die downloadsnelheid omhoog te krijgen. Iemand idee wat MAX mogelijk zou moeten zijn 60/10 of zou internet dan instabiel worden. Na die TBF test zie ik dat bij DLM profile nu Unknown staat stond eerst Yes.
gebruik best het tool met versie 0.13 (meer profielen worden herkend)
Badge +4
Welja misschien nog naar 60 a 70 Mbps maar veel meer zal er niet meer inzitten, aangezien de afstand 583m.
70 niet vrees ik, gezien de max bitrate......
Badge +4
Dat zou inderdaard te mooi zijn, khad er niet opgelet op de max bitrate, alleen op de noise margin.
Ja test gedaan via nieuwe sagem test tool 0.13 dan haal ik bij max bitrate die 74340 niet meer is die nieuwste tool correct dan haal ik maar 57468 meer dan zal er idd geen verhoging inzitten. Op zich valt internet nog mee sommige mensen hebben echt te klagen maar natuurlijk wil je altijd meer waar voor je geld 😉 Na die TBF lijntest wel naar 50/10 plaats van 50/5 maar aan uploadsnelheid heb je natuurlijk niet veel.

Die max bit rate is die dan nooit te verhogen op die afstand van 583m ? Ik haal hun beloofde snelheden wel maar aanpalende straat als ik opzoek komt wel dicht in de buurt van hun max snelheid. En hoe komt het dat ik uploadsnelheid wel haal van 10mb terwijl volgens hun gegevens ik maar 4.6 zou kunnen halen ?
Heb eens speedtest gedaan zelfs met wifi haal ik nog altijd 43,42mb en upload 8,92mb per seconde
En kabel haal ik 46.09mb en 9.67mb per seconde dacht dat het verschil wifi of kabel ook groter ging zijn.
Wat verduidelijking over de aangegeven Internetsnelheid (je bbox lijnsnelheid) versus dit aangegeven in het Internet abonnement/pack (hier nu als voorbeeld Maxi):
"velen zeggen ik beschik over een abonnement bv. Internet Maxi en toch haal ik een (veel) lager snelheid"
Het is zo dat dit totaal 2 verschillende zaken zijn:
1) Maxi : of het soort abonnement { start | comfort | maxi } geeft aan
wat het max aan snelheid zal toelaten zowel voor Upload als voor download.
2) lager snelheid die je haalt: de download (alsook upload) snelheid die je lijn
(in de distributie kabel + je intro kabel) kan halen, (zonder onstabiel te worden),
waarop je aangesloten bent met je bbox.
Met als resultaat dat je maar als snelheid , de laagste waarde uit 1) of 2) kan halen.

Nu heeft proximus inderdaad al bij sommigen de upload verhoogt en het is nog niet duidelijk of dit in de toekomst de bedoeling is om aan iedereen hogere lijnsnelheden, dus om de cap op de upload die het abonnement vast legt te verhogen.
Ik zelf heb een tijd op 30 Mbps Up gestaan ipv op 6 Mbps (Comfort pack)
Ik zou eigenlijk een sopnieuw de automatische lijntest moeten uitvoeren om te zien of er nog meer inzit, dit door te bellen naar 0800 22 424 en de instructies te volgen tot op het laatste.
Ja dat snap ik dat het 2 verschillende dingen zijn als je lijn niet meer aankan zal je nooit het maximum halen maar gaan ze in de toekomst nog dat verbeteren zodat ik v.b toch een hogere lijnsnelheid aankan om toch iets dichter bij het Maximum te zitten dan de helft. Ligt dat alleen aan de afstand vanaf de kast of welke zaken spelen nog een zeer belangrijke rol hier in bekabeling lijkt me toch in orde te zijn aanpalende straten kunnen wel bijna genieten van de Max snelheid. Maar veel moeite doen om 1 of 2 straten beter te maken zullen ze ook wel niet doen.

ps Die TBF test snap ik ook niet goed als je belt vragen ze lijnnummer, moet je 20 minuten wachten en dan decoder van de stroom halen en dan terug aansluiten dan zou je resultaat kunnen aflezen op tv. Mij start hij dan gewoon software decoder terug op en dat is het 🙂
hetgeen je lijn aankan kan je gewoon terugvinden op http://proximus.be/internetsnelheid
de hoogste die ze daar opgeven hangt dus ook af of de DLM je kan verhogen zonder dat het voor u en voor anderen die op de distributiekabel zitten het niet onstabiel wordt.
Hier net het zelfde ik haal 100 Mbps op de bbox3 en de huizen om de hoek in deze straat halen ze maar 50Mbps de distributiekabel is ook niet de zelfde als bij mij en deze bepaalt het in feite.
En die distributiekabel als ze die willen vernieuwen (verbeteren) dan leggen ze beter een glasvezel 😉

ps Die TBF test snap ik ook niet goed als je belt vragen ze lijnnummer, moet je 20 minuten wachten en dan decoder van de stroom halen en dan terug aansluiten dan zou je resultaat kunnen aflezen op tv. Mij start hij dan gewoon software decoder terug op en dat is het


Inderdaad moet je niks van aantrekken ik krijg ook niks op de decoder te zien, maar hij had wel mijn lijnsnelheid verhoogt (daarom niet altijd onmiddellijk) en dit is het voornaamste 😉
Zal de kast effe slopen en hopen dat er dan verbetering komt hahaha 😛 Op hunne glasvezel is ook nog wachten tot 2030 ofzo voordat iedereen dat heeft plaats van mensen die al 80 of 85 mb halen niet te verhogen maar de zwakkere plekken aan te pakken nu leggen ze waarschijnlijk weer eerst glasvezel waar dat de snelheid al optimaal was. En moeten de mensen die het met veel minder moeten doen weer wachten want denk dat ze niet echt meer investeren om dit zonder glasvezel te verbeteren.
mensen vergeten nogal eens dat "lijnparameters" nog iets anders zijn dan "50 meter van een ROP" ... als uwen draad rot is tot op het bot dan ziet DLM dat en dan krijgt ge enkel de snelheid die die rotte draad nog aankan zonder de rest van de gemeenschap te storen ... zo simpel is het eigenlijk ... de bbox3tool vertelt u daar eigenlijk al iets over maar zonder dat u weet wat DLM daar over "denkt".
Als je een rotte distributie kabel hebt kunnen de basis profielen ook minder hoog zijn en de DLM los daarvan moet met verscheidene parameters rekening houden, dat je ten eerste nooit zeker bent dat je een kleinste DLM verhoging gaat krijgen boven dit basis profiel en uiteraard ook niet of je de hoogste DLM verhoging gaat krijgen, en ten tweede ben je totaal niet zeker dat de DLM deze kleinste of hoogste (en tussenliggende)verhoging zal kunnen blijven geven juist omdat er tal van zaken deze kunnen beïnvloeden zelf al is die distributiekabel (en introkabel) nog kwalitatief goed te noemen.
Het bbox tool net als vroeger de uit te lezen lijnwaarden van de bbox2 lezen de waarden uit van de bbox die met zijn lijnkaart uitwisselt in de ROP ( enkele waarden worden ook bij benadering berekend door het tool zelf) , maar kan uiteraard niet meegeven wat de DLM gaat of kan beslissen dat is ook dynamisch dus kunnen DLM waarden in de tijd veranderen.
Het enigste wat je eventueel kunt proberen is te TBF'en om eventueel nieuwe basisprofielen aan te nemen en de DLM nog eens een duwtje in de rug te geven en al dan niet wat afwachten dat hij er kan van maken.
oeioeij .. er zit precies een echo op de lijn ... 😁 😁 🙄
Amai.. dan zou je best eens je lijn door Proximus laten checken want die kan al door en door rot zijn 😃
En wie weet trekken ze direct een glasvezel voor u binnen 😉

Reageer