Beantwoord

Snelheid internet


Sinds geruime tijd staat mijn profiel op 85/20.
Is het niet logisch indien de upload op 20 staat de download verhoogd naar 100?
Als ik kijk in de lijst zie ik profiel van 85/15 en 100/20.
Een profiel van 85/20 staat er niet tussen.
Mijn klantnummer is 611606539.
icon

Beste antwoord door Jimmy O 6 June 2017, 15:15

Bekijk origineel

74 reacties

Tip: doe het best ook nog eens via een privébericht, ook privé gegevens zoals klantnummers enz..... zou ik hier persoonlijk nieten grabbel leggen voor iedereen.
Ja, thx.
Zo net, nogmaals privébericht gedaan.
Voor de 4e keer.
Eerste keer was 10dagen geleden.
Helaas Geen reactie tot hier toe.
heb je een twitter of Facebook account dan zou je het ook nog eens langs daar kunnen vragen, persoonlijk heb ik goede ervaring en vlugge resultaten via twitter.
https://twitter.com/proximus (daar kan je ook kiezen voor een privé bericht als je dat wenst)
https://www.facebook.com/proximus/
Het antwoord van proximus privébericht:
Beste,
Ik zie dat vectoring momenteel nog niet actief is op je lijn
je beschikt momenteel nog over een 12mb lijn.

Ik had een aantal vragen gesteld: Zit ik op centrale of ROP, in welke zone zit ik, is vectoring mogelijk op mijn lijn, kan mijn snelheid omhoog, kunnen jullie mij helpen? ...

Is dit nu gewoon slechte wil van Proximus? Gaan ze er nu iets aan doen of laten ze mij als klant gewoon in de kou staan ?
Reputatie 7
Badge +4
jelrik,

ik heb je vraag doorgeven voor nazicht
zo kan nagegaan worden wanneer vectoring precies voor je actief komt
dit neemt jammer genoeg wel even tijd in beslag
bedankt voor je begrip
Dank je wel,
Zet dat er volgende keer misschien bij. Zo voorkom je ‘de indruk’ dat mensen eerst publikelijk op fora moeten klagen alvorens er daadwerkelijk actie wordt ondernomen. mvg
Beste Jonathandr,

Ik vond het zeer vriendelijk van u dat u mijn vraag heeft doorgegeven. Wanneer mag ik een antwoord verwachten?
Reputatie 7
Badge +4
Jelrik, ik porde de betrokken dienst even aan. Van zodra we antwoord krijgen, laten we je bericht. Groeten, Linos.
Daarnet een korte onderbreking gehad op mijn lijn.
Ik dacht dat misschien de downloadsnelheid zou verhogen naar 100 Mbps.
Helaas niet.
Zie log van mijn bbox3


Ik neem aan dat ik in zone 2 zit.
Iemand enig idee of er soms nog een verhoging inzit naar 100 Mbps?
Indien wel hoelang duurt dat meestal dan?
het is altijd heel moeilijk om af te gaan op zo'n resultaten waar je zogezegd in het grensgebied zit van zone 1 of zone 2, maar soit of je nu in zone1 of zone2 zit bij beiden kan je door de DLM op 100 Mps komen te staan als hij uit zijn analyse kan besluiten of je lijn stabiel blijft en niet vergeten ook de lijnen van anderen hierdoor niet onstabiel worden enz....

Na een verhoging van de DLM moet je weer wel rekenen op een 14 tal dagen om de volgende verhoging te krijgen.

Anders met je eens een privébericht sturen met je klantgegevens of zij u meer details kunnen geven want als buitenstaander is het moeilijk om uit deze resultaten duidelijk te kunne zeggen je gaat zeker nog verhoging krijgen en het zal voor proximus zelf moeilijk zijn om je dit te verzekeren, maar zij hebben wel meer tools om dit beter te kunnen interpreteren.
Reputatie 7
Badge +4
Wij hebben antwoord gekregen. Op dit moment daar jullie nog aangesloten zijn via de LEX en hier is geen vectoring op mogelijk. Men is aan het na kijken of er plannen zijn om en rop te plaatsen.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is voor Jelrik.
Oei.... en de waarden die het sagemtool afgeven 85/20 Mbps duiden toch op vectoring?
Reputatie 7
Badge +4
Dat bericht was voor Jelrik. Deze zit niet op en vectoring kaart.
Oef.....dat was inderdaad effekes verschieten 😉
@RobrechtB,

Zit downloadsnelheid van 100Mbps er voor mij nog in?
Alvast bedankt.
Dank je wel RobrechtB om een antwoord voor me te hebben gevonden. Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Ik zit helaas aangesloten aan een LEX ipv een ROP en dat verklaart waarom ik slechts 12,9mbps en geen vectoring heb. ?
Kan je inderdaad alsjeblief voor mij uitzoeken of er, liever vandaag dan morgen, wordt overgeschakeld op een ROP? Mvg, Jelrik
Reputatie 7
Badge +4
Men is het op dit moment aan het na kijken of er en rop gepland staat. Eenmaal we meer weten late we je iets weten.
Reputatie 7
Badge +4
Jan, ik heb even gekeken maar als ik hem terug ben beslissing laat nemen gaat hij weer voor 85. Je max Attainable is ook maar net 100. Hier door gaat het systeem je niet op 100 willen plaatsen daar de lijn dan onstabiel wordt.
hoe werkt die DLM eigenlijk?
ik zit nu iets meer dan 1 maand bij proximus en sinds de start op een 70/20 profiel
als ik de sagemtool raadpleeg geeft hij aan dat ik maximaal ongeveer 134 download en 45 upload kan halen(weet het niet meer vanbuiten).
ik zit 94 meter van de kast.
Reputatie 5
Badge +3
@davido84

Dynamic Line Management (DLM). Wanneer een VDSL-lijn in dienst komt gaat er een automatische monitoring gestart worden en afhankelijk van een postief testresultaat(kwaliteit, stabiliteit, etc) zal de VDSL-lijn op een hoger snelheid worden gezet.

Ik kan je profiel eens nakijken als je een privébericht via deze link stuurt met daarin je klantennummer of telefoonnummer.
Alvast bedankt voor de feedback, heb privebericht gestuurd

hierbij de gegevens uit de sagem tool test
code:

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0.test
-------------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 69.999 kbps
Upstream current bit rate: 29.999 kbps

Downstream max bit rate: 135.185 kbps
Upstream max bit rate: 43.869 kbps

Downstream attenuation: 6,2 dB

Downstream noise margin: 28,2 dB
Upstream noise margin: 15,2 dB

Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: BDCM:0xb1ae

DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 93 m

Proximus profile name: 70/30
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no


in de praktijk geeft dit deze test:
http://pxs.speedtestcustom.com/result/64e2cea0-be56-11e7-a86e-7d49afaf0503
en toen stond ik plots op 100/35
waarvoor dank Proximus medewerkers ;-)
code:

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0.test
-------------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 99.999 kbps
Upstream current bit rate: 35.000 kbps

Downstream max bit rate: 137.284 kbps
Upstream max bit rate: 44.745 kbps

Downstream attenuation: 6,2 dB

Downstream noise margin: 19,3 dB
Upstream noise margin: 11,9 dB

Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: BDCM:0xb1ae

DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 93 m

Proximus profile name: 100/35
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Beste,
RobrechtB,
9 dagen geleden

Het moet me van het hart dat bij Proximus, niet alleen de snelheid van mijn internet heel erg traag gaat ...
Wanneer kan ik een antwoord van jullie verwachten?
mvg
Jelrik
Reputatie 7
Badge +4
Jelrik, helaas heb ik nog geen antwoord gekregen of er een rop gepland staat ,ik heb nog eens een antwoord gevraagd aan de betrokken dienst, van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hier iets weten.

Reageer