Vraag

Snelheid down en upload plots naar 20 down en 13 up?



Toon eerste bericht

29 reacties

@Vierkoe65 Eveneens kan ik mijn eigen NAS niet meer bereiken niettegenstaande de Port Mapping zijn aangemaakt.

Uit problemen van anderen met portmapping gemeld op het forum:

Soms moet je na het invoeren de bbox even herstarten vooraleer het werkt en zelfs in sommige gevallen opnieuw beginnen door de bbox eerst eens te resetten.

@Vierkoe65 in verband met inschakelen van Remote Acess ik heb eens geprobeerd op mijn bbox3v+ en inderdaad dat lukt niet

mss daarvoor eens bellen naar helpdesk want op het forum komt hier niemand die van proximus zelf is, tot maandag.

@Vierkoe65 Daarnaast kan ik in deze nieuwe modem Bbox 3V+ de instelling bij Remote Access niet enabled zetten,

Al geprobeerd door de bbox eens 10 sec zonder netspanning te zetten of het daarna wel lukt

@Vierkoe65 kijk eens met het Sagemtool wat je lijnwaarden zijn 

Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.
(speed=actuele/max snelheid, vectorised yes/no? DLM profile yes/no?, noise margin down/up > 10 dB, 
repair y/n, ROP/modem compatible y/n…)

moest je uitgelezen lijnsnelheid daar laag zijn zou je ook deze test eens kunnen uitvoeren

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:

Als volgt:

  • - Bel 080022424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
    - houd ook je klantnummer bij de hand die bestaat uit 9 cijfers
    - Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.
    - opmerking: de melding dat je het resultaat op je tv gaat zien mag je vergeten .

Reageer