Beantwoord

Snelheid

  • 19 March 2018
  • 71 reacties
  • 1500 Bekeken

Ben opeens van 60mbps naar 40 mbps download en van 5ms ping naar 25 ms ping en van 9.5 upload naar 5 - 6 upload. Is er iets met jullie systemen aan de hand en heb ik weldra terug de gewoonlijke snelheid ?
icon

Beste antwoord door Martin 24 July 2018, 22:22

Bekijk origineel

71 reacties

Hetgeen je normaal zou moeten kunnen halen aan synchronisatiesnelheid op je lijn kun je hier zelf opvragen > proximus.be/internetsnelheid daar staat het minimum dat je moet kunnen halen aangegeven.
Mijn min heeft altijd rond de 55 60mbps gelegen en 10mbps upload omdat ik juist naast de aansluitkast leef. Het internet viel 5 minuten uit en opeens was mijn snelheid verlaagd met wel 20mbps en 5 mbps upload verschil en een verschil van 20ms ping. Heb de modem meermaals herstart voor te zien of het probleem aan mijn kant ligt maar na verder na te zien was de DNS offline dus lag het probleem niet bij mij. Moet ik hier contact mee opnemen met de technische dienst om de aansluitkast na te zien ?
Ik kan zelf ook geen lijntest uitvoeren want de website zegt dat er problemen zijn
Wacht eventueel dan de reactie af van iemand van het proximus team en anders kun je ook nog altijd een Privébericht sturen (klik hier) sturen met de uitleg van je probleem en kun je ook een link naar deze post hier meesturen > https://nl.forum.proximus.be/internet-10/snelheid-43880
Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 54.3% van de lijnen met uw configuratie

36,4 Mbps download - 9,5 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

19,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Ok, zal ik doen bedankt
Dat wil zeggen dat je normaal gezien
19,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload moet halen
maar dat de DLM (automatisch meetsysteem) zal proberen om je snelheid te verhogen naar eventueel
36,4 Mbps download - 9,5 Mbps upload indien alles stabiel blijft voor u alsook voor andere klanten die mee zitten op de zelfde distributiekabel als u.

Je kunt zelf proberen om deze hogere snelheid te halen door te bellen naar 0800 22424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- Wacht tot gans op het einde van het bericht, en sluit dan pas af.
De melding dat je het resultaat op de decoder zult kunnen volgen mag je vergeten
Beste zo gaat dit natuurlijk niet eh. Kan niet opeens 4 jaar lang op 65mbps zitten 10mbps upload en dan opeens verlagen naar 36 mbps op lan als ik vlak naast de aansluitkast zit. Er is duidelijk een storing in de kast die verholpen moet worden aangezien men snelheid ondertussen nog meer omlaag is gegaan. Heb nu al een verschil van 50 mbps met de snelheid die ik 4 jaar lang heb gehad.

Dat zullen de medewerkers bij Proximus dan wel kunnen uitvissen wat er aan te doen valt, dus wacht hun reactie best af. (je hebt trouwens al een privébericht gestuurd.)
bellen naar de helpdesk 0800 22 800 kan ook altijd natuurlijk.
Ondertussen nog lager. Kan ik een reactie krijgen via prive
Ondertussen is mijn snelheid alweer omlaag gegaan en ik ben die halve antwoorden beu aan het worden.
2 jaar lang aan 55 - 60 mbps gesurft en dan opens verlaagd naar 46mbps en zei me dat ik maar tevreden moest zijn. Toen opens snelheid verlaagd naar 37mbps en zei men ditzelfde antwoord weer en moest ik hier maar tevreden mee zijn ondertussen weer verlaagd en nu heb ik nog maar 30mbps en ik ben die halve antwoorden nu wel beu aan het worden ! Wanneer wordt hier eens serieuze actie ondernomen in plaats altijd het antwoord '' dit is het maximum dat u straat toelaat wat NIET WAAR is '' want anders had ik niet een snelheid tot 60mbps 2 jaar lang. Ik wil dat hier nu eindelijk actie mee wordt ondernomen of ik ga alweer eens contact moeten opnemen met de ombudsdienst. Normaal zou ik nooit zo reageren maar het begint mij letterlijk mijn strot uit te hangen. Ik ken genoeg van networking en ports en dergelijke dat ik weet dat er niks van klopt wat er gezegd wordt !
Reputatie 7
Badge +4
Dag Billy,

het probleem is dat er momenteel nog geen vectoring actief is in de verdeelkast in je buurt. Eens die er komt zal je internet wel gevoelig verhogen.

MVG,

Wim
Dag Billy,

het probleem is dat er momenteel nog geen vectoring actief is in de verdeelkast in je buurt. Eens die er komt zal je internet wel gevoelig verhogen.

MVG,

Wim
Het gaat mij daar niet om, het gaat erom dat ik 2 jaar aan 55 - 60 mnps heb gesurft en dan opens snelheid werd verlaagd naar 46mbps zomaar na 2 jaar en zeiden dat ik hier tevreden mee moest zijn. Onlangs weer verlaagd naar 37mbps en gaven hetzelfde antwoord en nu zie ik dat ik amper 30mbps weer haal en het al weer verlaagd is. Ik ben niet dom hoor, er is een reden dat het constant verlaagd wordt en ik woon vlak naast de verdeelkast waardoor ik 55 - 60 mbps had 2 jaar lang dus dat het nu verlaagd is na 30mbps en het altijd systematisch gebeurt.
Als bijkomende info kan ik je wel meegeven dat ik jaren terug het zelfde heb voorgehad,
Dat was omdat de lijn vroeger stabiel genoeg was zodat de DLM deze kon op deze hogere snelheid brengen zonder onstabiele gevolgen voor je eigen lijn en die van anderen die ook op de zelfde distributiekabel zaten als ik en de reden was in mijn geval omdat er enkele buren hier overgeschakeld waren van TN naar Belgacom.
het is pas ook terug in orde gekomen doordat de ROP op vectoring gezet werd.
Als bijkomende info kan ik je wel meegeven dat ik jaren terug het zelfde heb voorgehad,
Dat was omdat de lijn vroeger stabiel genoeg was zodat de DLM deze kon op deze hogere snelheid brengen zonder onstabiele gevolgen voor je eigen lijn en die van anderen die ook op de zelfde distributiekabel zaten als ik en de reden was in mijn geval omdat er enkele buren hier overgeschakeld waren van TN naar Belgacom.
het is pas ook terug in orde gekomen doordat de ROP op vectoring gezet werd.

Denk zelf ook dat er een heel deel mensen zijn bijgekomen maar ondervind hier toch grote hinder van. Videos speelde vroeger altijd af zonder bufferen en nu is het constant bufferen. Steam en andere game download platforms duurt het nu een 1 a 2 uur extra voor updates binnenkomen of games worden gedownload. Hopelijk gebeurt hier snel iets aan want betalen voor een snelheid dat steeds op lager en lager wordt gezet. In 2018 via de lankabel verwacht men wel een hogere snelheid dan hetgeen wat ik nu krijg
Het is inderdaad wel zo dat het mij toch verwondert dat er nog altijd ROP's zijn die blijkbaar nog niet op Vectoring overgeschakeld zijn, en is het inderdaad meer de vraag hoe dit komt? Is die distributie kabel mss dan zo kaduuk en is dat de reden, ik weet het natuurlijk ook niet!
Het is inderdaad wel zo dat het mij toch verwonderd dat er nog altijd ROP's zijn die blijkbaar nog niet op Vectoring overgeschakeld zijn, en is het inderdaad meer de vraag hoe dit komt? Is die distributie kabel mss dan zo kaduuk en is dat de reden, ik weet het natuurlijk ook niet!
Nee helaas niet, hopelijk wordt er snel iets aan gedaan door Proximus zelf in plaats altijd datzelfde antwoord van '' ge moet maar tevreden zijn''
Reputatie 7
Badge +4
U bent blijkbaar rechtstreeks - uiteraard via de KVD (straatkast in u buurt) - aangesloten op vdsl2-apparatuur in/van de lokale centrale van uw locatie
In de betrokken straatkast is geen actieve apparatuur (vdsl2 vectoring) voorhanden

Concreet bevindt u zich blijkbaar in zone 1 met een basisprofiel van 30 Mbps dat door de DLM - indien mogelijk - tot 70 Mbps kan verhoogd worden (zodat u andere gebruikers en andere gebruikers u niet storen)
Bovenstaande is functie van de lengte van de kabel, functie van het aantal gebruikers, fysische toestand van de kabel, enz.
De vraag is dus eerder tegen wanneer gaat Proximus u vdls2 vectoring (= 70 basisprofiel in zone 1) kunnen aanbieden
De korte termijnplanning (6 tot 12 maanden) moet bij technische medewerkers van Proximus zeker vrij gedetailleerd gekend zijn (en de langere termijn tot 2020 in meer algemene lijnen bij het technisch management/middenkader), tenslotte zou elkeen in EU tegen 2020 immers minstens over een 30 Mbps- aansluiting kunnen beschikken (en 50% van ons over minstens 100 Mbps)

= er is nog werk aan de winkel (of zou België weer eens op het strafbankje komen?)
uiteraard kunt u ook uw licht opsteken bij de concurrentie (teleditributie) om te zien wat zij u eventueel al dan niet beter kunnen bieden
Het is inderdaad wel zo dat het mij toch verwonderd dat er nog altijd ROP's zijn die blijkbaar nog niet op Vectoring overgeschakeld zijn, en is het inderdaad meer de vraag hoe dit komt? Is die distributie kabel mss dan zo kaduuk en is dat de reden, ik weet het natuurlijk ook niet!
Nee helaas niet, hopelijk wordt er snel iets aan gedaan door Proximus zelf in plaats altijd datzelfde antwoord van '' ge moet maar tevreden zijn''

Het is wel zo dat ik ook eens de ROP overgeschakeld was op vectoring mijn snelheid lang op 60 mbps blijven hangen is waar je normaal gezien zelf in zone 1 (zoals bij u het geval is) op 70 zou moeten gestaan hebben. De reden waarom dit zo lang geduurd heeft heb ik ook nooit kunnen achterhalen, maar na lange duur is het toch in orde gekomen.
Dan stond ik uteindelijk op 70 en werd mij beloofd dat ik nog enekel weken geduld moest hebben en de DLM mij zou op 80 / 90 of zelf 100 zou kunnen brengen. Dit heeft dan weer een ganse tijd geduurd en het gebeurde dat ik op een hogere snelheid kwam te staan en dan weer terug naar 70, daarvoor heb iuk herhaaldelijk gebeld, en uiteindelijk is het 100 geworden en is het tot nu toe nog altij 100 en hopelijk blijft het nu ook zo.
Het is inderdaad wel zo dat het mij toch verwonderd dat er nog altijd ROP's zijn die blijkbaar nog niet op Vectoring overgeschakeld zijn, en is het inderdaad meer de vraag hoe dit komt? Is die distributie kabel mss dan zo kaduuk en is dat de reden, ik weet het natuurlijk ook niet!
Nee helaas niet, hopelijk wordt er snel iets aan gedaan door Proximus zelf in plaats altijd datzelfde antwoord van '' ge moet maar tevreden zijn''

Het is wel zo dat ik ook eens de ROP overgeschakeld was op vectoring mijn snelheid lang op 60 mbps blijven hangen is waar je normaal gezien zelf in zone 1 (zoals bij u het geval is) op 70 zou moeten gestaan hebben. De reden waarom dit zo lang geduurd heeft heb ik ook nooit kunnen achterhalen, maar na lange duur is het toch in orde gekomen.

Ja woon vlak naast de distributie kast en is inmiddels verlaagd naar 30mbps en ze vertellen dan dat dat de maximum snelheid is wat dus niet klopt. Ik zou het spijtig vinden als ik zou moeten overschakelen naar een andere provider omdat deze een fair use policy hanteren waar ik ook niet akkoord mee ben in 2018 wanneer game updates alleen al soms een 50 gig zijn maar aan 30mbps surfen is het ook niet natuurlijk
U bent blijkbaar rechtstreeks - uiteraard via de KVD (straatkast in u buurt) - aangesloten op vdsl2-apparatuur in/van de lokale centrale van uw locatie
In de betrokken straatkast is geen actieve apparatuur (vdsl2 vectoring) voorhanden

Concreet bevindt u zich blijkbaar in zone 1 met een basisprofiel van 30 Mbps dat door de DLM - indien mogelijk - tot 70 Mbps kan verhoogd worden (zodat u andere gebruikers en andere gebruikers u niet storen)
Bovenstaande is functie van de lengte van de kabel, functie van het aantal gebruikers, fysische toestand van de kabel, enz.
De vraag is dus eerder tegen wanneer gaat Proximus u vdls2 vectoring (= 70 basisprofiel in zone 1) kunnen aanbieden
De korte termijnplanning (6 tot 12 maanden) moet bij technische medewerkers van Proximus zeker vrij gedetailleerd gekend zijn (en de langere termijn tot 2020 in meer algemene lijnen bij het technisch management/middenkader), tenslotte zou elkeen in EU tegen 2020 immers minstens over een 30 Mbps- aansluiting kunnen beschikken (en 50% van ons over minstens 100 Mbps)

= er is nog werk aan de winkel (of zou België weer eens op het strafbankje komen?)
uiteraard kunt u ook uw licht opsteken bij de concurrentie (teleditributie) om te zien wat zij u eventueel al dan niet beter kunnen bieden

Inderdaad maar het nadeel aan andere providers is weer die fair use policy wat ook in 2018 moeilijk te hanteren valt met game updates alleen al die 50 gig bevatten, streamen en digitale games kopen en ze dan moeten downloaden dat iedere keer een 50 - 100 gig bevat.
je zegt " Ja woon vlak naast de distributie kast en is inmiddels verlaagd naar 30mbps en ze vertellen dan dat dat de maximum snelheid is wat dus niet klopt"
Dat is natuurlijk altijd mogelijk want als je geen vectoring hebt is je basisprofiel 30Mbps en dan hangt het af van wat er op de lijn gebeurt, die kan om verschillende redenen onstabiel worden en het is niet omdat je dicht woont van de ROP dat er een hogere snelheid inzit die de DLM je eventueel kan geven want het is de totale lijn waar op ook de anderen aangesloten zijn die de stabiliteit bepaald en dit verifieert de DLM of alles stabiel blijft voor iedereen en daarom zou het kunnen dat hij om stabiliteit reden je snelheid heeft moet laten zakken.
Het blijft voor buitenstaanders als wij natuurlijk gokken wat juist de reden is dat je lijn ineens onstabiel geworden is en de DLM je geen 60bps meer kan toestaan!? en je hebt teruggezet op een non-vectoring VDSL-profiel van 30 Mbps??
je zegt " Ja woon vlak naast de distributie kast en is inmiddels verlaagd naar 30mbps en ze vertellen dan dat dat de maximum snelheid is wat dus niet klopt"
Dat is natuurlijk altijd mogelijk want als je geen vectoring hebt is je basisprofiel 30Mbps en dan hangt het af van wat er op de lijn gebeurt, die kan om verschillende redenen onstabiel worden en het is niet omdat je dicht woont van de ROP dat er een hogere snelheid inzit die de DLM je eventueel kan geven want het is de totale lijn waar op ook de anderen aangesloten zijn die de stabiliteit bepaald en dit verifieert de DLM of alles stabiel blijft voor iedereen en daarom zou het kunnen dat hij om stabiliteit reden je snelheid heeft moet laten zakken.

Inderdaad maar het is niet een snelheid waar ik akkoord mee ben dus toch maar eens zien om in de toekomst over te schakelen. Heb gezien dat er nog alternatieven zijn die 100mbps aanbieden en geen fair use policy
Inderdaad het is uiteraard aan u om te beslissen of je nog al dan niet wilt wachten op wat vectoring je eventueel gaat brengen in de toekomst, en je blijft natuurlijk nog met de vraag wanneer kom je op vectoring te staan enz...
Inderdaad het is uiteraard aan u om te beslissen of je nog al dan niet wilt wachten op wat vectoring je eventueel gaat brengen in de toekomst, en je blijft natuurlijk nog met de vraag wanneer kom je op vectoring te staan enz...
Ja, denk dat dat nog een heel tijdje gaat duren

Reageer