Vraag

Smart WiFi wordt Public WiFi


Reputatie 4
Badge +2
"Een Public Wi-Fi hotspot is een plaats waar u gratis kunt surfen op het internet als u een Proximus-internetabonnement hebt. Voor elk gsm-abonnement dat u in een Pack hebt, krijgt u gratis een extra toegang".

Ik heb een Proximus Familus abonnement zonder gsm en heb een P&Go sim van Orange.
Smart WiFi werkte hierop steeds perfect.
Na het lezen over Public WiFi krijg ik de indruk dat Public WiFi enkel mogelijk is met een Proximus gsm abonnement.
Kan iemand mij bevestigen dat Public Wifi , net zoals Smartwifi ook zal werken met de P&Go van orange?

This topic has been closed for comments

80 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het is wel goed dat er toch een medewerjer van Proximus is opgedaagd. Dit vooraf.

Op twee toestellen (tablet en smartphone, beide zonder simkaart) staat myproximus en ik zie dat beide toestellen OK zijn om gebruikt te worden met Proximus Public Wifi. Volgens een bepaalde site van proximus zouden beide toestellen automatisch moeten verbinden met Public Wifi.
Mijn simpele vraag is dus : wanneer zal dat gebeuren? Tot hiertoe verbinden ze nog altijd met smart wifi.

Op een windows nokia gsm met een prepaid kaart van Orange kan ik geen myproximus installeren. Ik kan die gsm wel verbinden met smart wifi. Mijn vermoeden is dat deze gsm niet met Proximus Public Wifi zal kunnen werken. Is mijn vermoede juist?
Reputatie 7
Badge +1
Het is wel goed dat er toch een medewerjer van Proximus is opgedaagd. Dit vooraf.

Op twee toestellen (tablet en smartphone, beide zonder simkaart) staat myproximus en ik zie dat beide toestellen OK zijn om gebruikt te worden met Proximus Public Wifi. Volgens een bepaalde site van proximus zouden beide toestellen automatisch moeten verbinden met Public Wifi.
Mijn simpele vraag is dus : wanneer zal dat gebeuren? Tot hiertoe verbinden ze nog altijd met smart wifi.

Op een windows nokia gsm met een prepaid kaart van Orange kan ik geen myproximus installeren. Ik kan die gsm wel verbinden met smart wifi. Mijn vermoeden is dat deze gsm niet met Proximus Public Wifi zal kunnen werken. Is mijn vermoede juist?


Ik kan bij mij op mijn iPhone met een prepaid kaart van Orange wel MyProximus installeren. Kan ook de GSM verbinden met smart WiFi. Kan alleen niet activeren naar Public WiFi. Dus afwachten tot medio augustus of ik zelfde kan verbinden met Public Wifi zoals nu met Smart Wifi.
@Cvanloon ik zit ook met veel twijfel maar ik denk dat het maar pas op het moment van overschakeling zal zijn dat we echt gaan weten wat er werkt en niet werkt, zo bv zit ik met de twijfel of P&G smartphones nog gaan werken (aangezien er staat dat public wifi activeren voor P&G niet kan)
Maar al wordt er een uitleg gegeven de proef op de som kan alleen maar komen als het zo ver is...
Voor mij werkt ook alles nog zelf of je myproximus installeert of niet dus kunnen we er niks uit concluderen op dit moment 't zal voor 15 aug zijn dat alles boven water gaat komen.

Test het mss eens als volgt haal je orange sim er uit en installeer dan myproximus en als je de melding krijgt dan dat je toestel klaar is voor public wifi steek de sim er terug in, maar nogmaals dit bewijst totaal nog niks pas in augustus komen de echte bewijzen.

the proof of the pudding is in the eating

Reputatie 6
Badge +2
Pas weten wat er gebeurt als het gebeurd is is te laat. Zo ga je toch niet om met uw klanten! Een eerlijke en duidelijke communicatie is het best.
Indien mijn vermoeden juist is stel ik vast dat voor mij de dienstverlening op een korte periode drie is achteruit gegaan.

1. De getrouwheidspunten zijn een loterij geworden. Ik wil geen kans maken om naar Bobbejaanland te gaan!
2. Ik ben binnenkort mijn belgisch voetbal kwijt en moet dan maar internationaal gaan, Dat buitenlands voetbal interesseert me niet. Het is wel plus 5 euro.
3. Voor het ogenblik kan ik drie apparaten verbinden met smart wifi, binnenkort twee met public wifi.

Of ik myproximus ga terug vinden in de winkel van windows zou mij verwonderen. Dat is een gsm van 7 jaar oud met een winkel van toen. Onlangs moest ik die gsm updaten wegens problemen met GPS, dat ging niet wegens te oud. Maar ik ga het eens proberen.

Op tv hoorde ik gisteren dat Proximus klanten verliest. Dat verwondert mij dus niet.
Wat ik bedoel is dat we maar 100% zekerheid gaan hebben als het zo ver is (net met zoveel andere zaken die al veranderd zijn in verloop van tijd) en ik wil zeker niet beweren dat het goed is als er door de overschakeling naar public wifi er minder service geboden zal worden.
Reputatie 7
Badge +4
@Cvanloon
Ter info zie Windows Phone hieronder
https://www.proximus.be/support/nl/self-employed-and-small-companies/zwps_support/scats_internet/scats_internet_out/scats_fon_hotspot/sfaqs_hot_connect#/pc
U hebt geen MyPx app nodig (deze zal inderdaad niet voorhanden zijn)
Punten 5 & 6 zijn van toepassing (indien u via andere kanalen bv. PC of op uw Windows Phone via internet www.proximus.be een login& paswoord gecreëerd hebt)
ben je dan zo zeker dat dit ook gaat werken voor smartphone net zoals voor PC en Mac ?
Waarom beweren ze dan dat je myproximus app eerst moet installeren om je toestel public wifi ready te maken.
En wat als de orange simkaart gedecteerd wordt ?
Reputatie 6
Badge +2
Dank u M_016, er is dus weer wat hoop!
Ik wacht nu gewoon af tot het zo ver is en ga ervan nog altijd uit dat je zonder myproximus zult kunnen werken zoals het tot nu toe al altijd geweest is en het bij mi altijd al gewerkt heeft op smartphones met en zonder sim!

Want eigenlijk vraag ik mij nu op den duur af waarom we nu meer zorgen maken dan tov vorige veranderingen van belgacomfon > proximusfon > proximuswifi (smart wifi) het heeft toch altijd blijven werken zonder myproximus, dus mijn conclusie is waarom panikeren als het nog niet zo ver is 😄

Maar zoals M_016 uitlegt dat het voor de windows smartpnone werkt met punten 5 & 6 dat was bij mij toch niet voldoende en moest nog enkele parameters invoeren op mijn verschillende smartphones zowel op mijn samsung smartphones als op de iphones die ik al gehad heb!

Maar mss heeft M_016 ervaring met de Windows phone en heeft hij dit al getest, ik zou het eigenlijk bij gelegenheid ook eens moeten proberen en mijn windows smartphone vanonder het stof halen.
Reputatie 7
Badge +4
@Martin
Is er een Public WiFi bij u in de buurt en hebt u in MyPx een Public WiFi login en paswoord gecreëerd?
Voorstel:
Gebruik een PC/laptop en selecteer een Public WiFi netwerk en probeer er gebruik van te maken via uw in MyPx reeds gedefiniëerd Public WiFi login en paswoord
Mogelijk/Niet mogelijk?

P.S.
Windows Phone werkwijze is identiek aan deze voor PC/Mac
Uit de info op de Px website begrijp ik dat:
er op deze wijze geen app met automatische Public WiFi toegang - met controle SIM - geïnstalleerd wordt
de betrokken werkwijze ook zou moeten kunnen toegepast worden voor P&G en OLO SIM-kaarten op voorwaarde dat u bv. over een Px vast breedband internet abo met gekoppelde Public WiFi login en paswoord beschikt
ja dat klopt allemaal maar je moet toch eerst zelf die parameters invoeren want dit is bij mij nog nooit automatisch gebeurd op mij smartphones met en zonder P&G sim, voor de windows phone ga ik het eens proberen eens het zo ver is.
En voor de uitleg die je vindt op hun site daar kun je alles interpreteren zoals je het zelf wilt en sommige zaken spreken elkaar tegen, maar nogmaals alles zal veel duidelijker worden eens public wifi definitief in actie komt en ik blijf positief denken dat het gaat werken zonder aanpassingen tot het tegengestelde bewezen wordt bij het overschakelen naar public wifi en het gewoon een naamsverandering is zoals er zo al enkele gekomen zijn en meer niet...
Als ik hier nu alles overloop zou het toch veel simpeler geweest zijn moest Proximus bij hun melding van "Smart wifi" wordt "Public wifi" er bij vermeld hebben dat voor de klanten die nu al smart wifi gebruiken op hun toestellen er niks moet ondernomen worden.

Indien er toch iets zou veranderd zijn tov smart wifi (wat door hun berichten nu velen veronderstellen) dan zouden ze gewoon kunnen aangeven hebben wat er tov smart wifi dan wel verandert.

IMHO zou dit veel duidelijker gewest zijn en veel twijfels wegnomen die er nu ontstaan zijn.

NB: Ik spreek hier dus niet over de naamsverandering die maar in feite bijzaak is.
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben ook in bange afwachting of het nog gaat werken op mijn gsm met Pay en Go kaart. Uit alle info die nu verschijnt, geven ze wel zeer tegenstrijdige informatie. Werkt niet op gsm met Pay en Go, maar wel op toestel zonder sim? Ik betaal toch voor een pack met internet maxi, dus moest de public wifi wegvallen, ga ik mij toch eens goed bezinnen, want er is de laatste tijd toch het een en ander verdwenen van opties, terwijl de prijs van mijn pack al 2 keer is gestegen dit jaar...

Het is mij in ieder geval gelukt om in te stellen via de MyProximus app, Public Wifi staat ook tussen 'mijn producten'.
Het enige waardoor ik nog steeds twijfel, is dat er in de communicatie gezegd wordt dat zowel Smart als Public een tijdje naast mekaar gingen verschijnen in de wifi netwerken, en ik zie nog steeds enkel maar Smart als optie staan...
maar dat is maar een naam deze maakt niet veel uit, ook vandaag heb ik nog op mijn P&G een bericht gekregen dat ik op tijd moet activeren maar dat i juist het verwarrende er aan je kunt een p&g niet activeren maar het zal volgens mij ook voor P&G blijven werken als je op Myproximus maar "Proximus Public Wifi " ziet staan, als teken dat je actief staat.
Binnen enkele dagen zullen we in ieder geval direct weten.
Reputatie 6
Badge +2
Het blijft hier nog allemaal smart! Was 15 augustus geen limiet?
Vanaf 15 augustus zegt al genoeg mijn gedacht "comming soon" zal het eerder zijn ☺️
Reputatie 4
Badge +1
Heel die heisa is duidelijik weer een staaltje "proximus poespas" om u een abonnement aan te smeren ipv een P&G SIM, want inderdaad WiFi heeft helemaal géén sim nodig (anders zou het geen wifi zijn maar gewoon via telefoon verbinding)
Indien je thuis een modem staan hebt die hot-spot/smart-Wifi/publiek wifi levert ,, dan heb je automatisch een user en paswoord om met eender welk toestel vebinding te maken, vermits je klant bent.( en die stel je zelf in op je modem, daarvoor heb je geen poespas nodig)
Ik zie niet in hoe PROX. gaat kontroleren bij een WiFi verbinding, welke sim(niet nodig!!) er in je smartphone/tablet zou zitten? En... moesten ze toch met truckjes uit de doos komen, dat je thuis-user en pasw ( voor FON/smsrtFON/ latere...)niet geldig zijn, dan zal snel die publieke dienst uitgeschakeld zijn op mijn modem, zo simpel is dat. Voor mijn huistoestellen kan ik altijd bekabeld (utp) verbinden
Dit is omdat hun communicatie niet duidelijk genoeg is en meer de klanten in de war brengt, want vroeger dacht ik ook dat het niet ging gaan zonder sim in mijn smartphone, tot ik het probeerde en nu weer van 't zelfde krijg een sms binnen precies of je moet je haasten om je public wifi te activeren en dan ga ik kijken en op de link die ze meesturen en het eerste wat ik lees brengt mij ook in eerste instantie in de war en denk ik oei, met mijn P&G sim erin (zonder abonnement dus) gaat het precies niet meer werken tot je natuurlijk alles uitspit wat er van uitleg te vinden is en je dan toch kan concluderen, ha tiens 't zal precies nog met een P&G ook werken, en trouwens waarom zouden ze anders een bericht sturen op mijn P&G dat ik mij moet activeren op public wifi aangezien ik geen gsm abo heb, enfin 't zal wel allemaal duidelijk worden eens het zover is ...
En tussen haakjes ik kan aan de kust bv in Oostende, meer beroep doen bv op free wifi dan op Proximus zijn hotspots!
Reputatie 4
Badge +1
Bij mij is de optie smart-wifi ondertussen vervangen door public-wifi , in mijn proximus producten bij mijn optie (in abbo inbegrepen- verbinden met laptop/tablet, dus uiteindelijk verandert en NIETS, zoals ik al zei... opjagen die meute, en abbo's binnen rijven)

Op mijn smartphone verbindt iik nog steeds zonder iets te merken, zelfs met accountnaam@belgacomfon.be en PW als vroeger
Voor mij mag deze discusie worden afgesloten hoor :-)
( en zoals ik al zegde: als je merkt dat het niet meer werkt, en je hebt thuis een modem (bbox) van Prox , zet dan gewoon de FON uit.., als je het zelf niet meer mag gebruiken, dan anderen ook niet zou ik zeggen.)
ik heb trouwens niks moeten doen niettegenstaande er stond in de sms dat ik op tijd moest activeren op myproximus , er stond direct "public-wifi".
Je zal fon (public wifi) niet moeten uitzetten aangezien er niks veranderd, wel de naam natuurlijk ☺️
Reputatie 7
Badge +1
Was vandaag in Brugge. En mijn GSM, met een Orange prepaid, maakte gewoon verbinding met smart-WiFi. Wanneer gaat dit nu over naar Public wifi. Dit om te testen met een prepaid kaart. Zou toch half augustus zijn.
Ik zou eerder zeggen wees blij dat alles nog werkt zoals vroeger ☺️
't zal binnenkort wel de nieuwe naam worden.....
Reputatie 6
Badge +2
Ik zie nu in mijn lijst van mogelijke wi-fi verbindingen een proximus public Wi-Fi staan. Waarschijnlijk afkomstig van een modem van een van de buren. De verbinding is slecht maar na invoeren van alle nodige parameters lukt het wel. Smart Wi-Fi blijft zoals het was.
Dat is dan de bevestiging van wat we al vermoed hadden, gelukkig maar ☺️
Als ik inlog op mijn bbox op public wifi werkt het direct zonder probleem
Reputatie 6
Badge +2
OP mijn Windows gsm met een prepaid kaart van Orange zie ik die public Wi-Fi ten andere nu ook. Het komt dus precies goed.