Beantwoord

Slimme wifi ! wat te doen ?

  • 22 February 2020
  • 46 reacties
  • 4071 Bekeken

Geachte , 

Tot voor de activatie van de slimme WiFi kon den we op de slaapkamer op onze tweede televisie kijken !

Ik gebruik de draadloze ruckus en had geen probleem tot de activate van de slimme WiFi !

Wat te doen ?

Met vriendelijke groeten 

icon

Beste antwoord door Martin 25 February 2020, 09:06

Bekijk origineel

46 reacties

probeer eens van je ruckus eens te herstarten/resetten

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ruckus_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-ruckus-resetten.html

Als het niet lukt zet slimme wifi op je bbox3 weer uit op de volgende manier
(tot iemand met een oplossing komt om je ruckus te laten werken op wifi ssid= wifi-2.4-xxxx als slimme wifi actief staat)

gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" deactiveren,
door te klikken op de One SSSID banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID (slimme wifi genaamd) uitgeschakeld,

en kan je altijd achteraf op de zelfde manier terug actief zetten

 

Bedankt Martin ,

Heb de slimme WiFi gedeactiveerd en we kunnen terug tv kijken !

Sinds een paar weken moest ik een up date doen en moest ik alle toestellen nar 2.4 overzetten sindsdien valt mijn WiFi konstant weg.

ik heb ook een booster maar daar brand het lampje van 5.0 ipv 2.4 heb al een terug verbinding gemaakt met modem maar het blijft hetzelfde. 
ik hoop dat jullie kunnen oplossen.

Als je problemen hebt met smart wifi (= One SSID) dan is het best van One SSID op je bbox te deactiveren, heb dit ook moeten doen wegens wifi problemen.

kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de One SSID banner en dan op "OK".

(NB: zelfde methode om One SSID  te activeren)

Ik heb dit zojuist gedaan hoop dat het probleem opgelost is. 
Het lampje 5.0 op mijn booster brand moet dat niet 2.4 zijn. 

Témoin lumineux WPS Wi-Fi

Lampjes 2.4 of 5 zullen oplichten:

  • permanent wanneer een apparaat is verbonden met de wifi van de Wi-Fi Booster.
  • knippert wanneer een apparaat de wifi van de Wi-Fi Booster gebruikt.

Afhankelijk van de toestellen (GSM, computer, enz.) zal de indicator 2.4 of 5 oplichten.

==========================================================================

Als dit lampje uit blijft wanneer u zich in de buurt van de Wi-Fi Booster met uw toestel verplaats. 
Uw toestel bleef waarschijnlijk verbonden met de wi-fi van de b-box.
Dan moet u  wi-fi op uw toestel deactiveren en vervolgens weer activeert.
Uw toestel moet dan verbinding maken met de wifi van de Wi-Fi Booster en een van de 2.4 of 5 lampjes moet gaan branden.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin  in sommige gevallen kan het nodig zijn om de one SSID te deactiveren, het is echter niet de bedoeling om die direct te gaan deactiveren als er ergens iets mis gaat op de wifi. De One SSID of de smart wifi heeft als bedoeling de wifi ervaring te verbeteren. Het is dus best geval per geval te bekijken waarom de one SSID problemen geeft.

 

@Valentino46  Waarschijnlijk had je de wifi booster nog niet terug ingesteld sinds je modem naar smart-wifi is gezet. Je booster moet namelijk opnieuw worden verbonden met de b-box3 wanneer de smart wifi actief staat.

 

@lucAS035188 Ruckus heeft normaal geen invloed op de one SSID  (smart-wifi) werking , aangezien de ruckussen hun eigen 5.0 Ghz signaal uitzenden. 

Beste 

 

Na het uitvoeren van de slimme modem link is mijn internet snelheid erg gedaald en zeer langzaam 

is dit aan te passen en wat is het probleem 

ik weet inderdaad dat je niet altijd de smart wifi moet uitzetten en eerst moet proberen om de oorzaak te vinden, maar net als bij mij heb ik toestellen die er slecht op reageren en daarom moet ik hem wel uitzetten.

 

@Valentino46  Waarschijnlijk had je de wifi booster nog niet terug ingesteld sinds je modem naar smart-wifi is gezet. Je booster moet namelijk opnieuw worden verbonden met de b-box3 wanneer de smart wifi actief staat.

 

@SamuelD is het dan voldoende om die booster eens spanningsloos te zetten 

Moet die ingesteld worden in dezelfde kamer. 
Booster staat in de living en modem in de hal ongeveer 10 m uit elkaa

Reputatie 7
Badge +4

@Martin best de wifi van de modem terug synchronizeren met die van de booster; zie https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie#/wi-fi-tot-modem

 

@Valentino46 Als de wifi booster het signaal van de modem kan ontvangen is het goed, als het niet direct lukt kan je inderdaad eens proberen om de wifi booster dichter bij de b-box 3 te plaatsen.

 

@mappeldoorn  Op welke toestellen ervaar je de snelheid problemen? Op verschillende toestellen , kan je mij het type en model / merk van het toestel waar je minder snelheid zou hebben sinds de activatie van slimme wifi ? 

iPad,iPhone en MacBook 

Reputatie 7
Badge +4

@Valentino46 Heb jij nog problemen met het wifi signaal? Welke toestellen er problemen had in aan @mappeldoorn gevraagd. 

ik heb problemen met de ipad iphone en macbook 

Reputatie 1

zelfde probleem, snelheid wifi enorm vertraagd sinds slimme wifi is geactiveerd:frowning2: , reeds terug uitgeschakeld, probleem blijft bestaan, reeds een reset gedaan van bbox3, geen oplossing.

Voor de activering van de slimme wifi, was dit nochtans uitstekend. Wie heeft een oplossing?

Resetten of terug naar fabrieksinstellingen, geeft volgens mij hetzelfde resultaat of niet?

Kunnen jullie allemaal even screenshots delen van een speedtest vlakbij de modem + op de gebruikelijke plek?

waarschijnlijk sta je op een ander 2.4 wifi kanaal nadat je smart wifi uitgeschakeld hebt t.o.v. vroeger 

eens de  http://www.speedtestcustom.com doen op verschillende kanalen , kanaal 1 of 6 of 11 

Reputatie 1

 Wifi 2.4 GHz

Wifi 5 GHz

dit zijn mijn snelheden nu, vroeger had ik op beiden een download van 76 Mbps

 

Is dit met het zelfde toestel en dicht bij de bbox gemeten.

@Filip_039 Sinds wanneer precies heb je deze problemen? 

Martin sinds ik SSID heb uitgeschakeld heb ik geen problemen meer

 

dit zijn mijn metingen 

@mappeldoorn Heb je de slimme wifi dan ook al uitgeschakeld?

Reputatie 1

2 weken geleden heb ik een update gehad van Proximus & ook de mail ontvangen, mijn Wifi was reeds gewijzigd naar de slimme wifi zonder mijn toedoen, het ging van geen kanten sindsdien, er waren momenten dat ik op de wifi niet kon zelfs. Heb toen de slimme wifi gedeactiveerd, had dan wel terug verbinding maar mijn snelheid was dus aanzienlijk verlaagd, alles geprobeerd, resetten, kanalen wijzigen, Bbox3 in & uitschakelen, niets helpt:frowning2:

 

@WenzelR nee dit is ingeschakeld

 

Reageer