Vraag

Slechts 1 + 1/2 hotspot operator in Belgie !


Ik beschik over ne degelijke smartphone 4GB+64Gb met WhatsApp + prepaid sim van 5 of 8 euro per jaar Orange of Lycamobile
Plus vaste internet van Telenet inclusief telenet hotspot voor een kleine 25 euro (afgerond)
Totaal per jaar 305 euro en ik ben de ganse dag op Internet-Online voor alles en nog wat.
Films downloaden doe ik niet en telefoneren of mijn vliegtuig vertraging heeft doe ik evenmin.
Beschik wel over 5 e-mailprogramma’s n.l. 2 op de phone + 3 op de PC en alles verloopt aan 100% , van al mijn afspraken nog nooit 1 gemist plus vrij van burn-out®s.

Eenmaal per maand naar de Android-Bib en daar was het gespreksonderwerp - Mijne wifi traag en valt regelmatig uit ! Telenet vertelde ons : Te veel gebruikers op de hotspots van de Bib

Wat mijn geval betreft : Thuis natuurlijk geen enkel probleem , maar enkele straten verderop heb ik een veredelde garage voor mijn hobby®s etc alwaar ik ook constant op internet zit via TelenetWifree en jawel Telenet heeft te veel klanten , bijgevolg TelenetWifree sedert enkele maanden te traag plus uitvallen – nachts alles picobello !

Sorry nu pas mijn 1ste vraag ! Kan ik Proximus klant te worden wat betreft mijn veredelde garage aan dezelfde condities als datgene wat Telenet mij kan aanbieden ! Vaste Proximus internet inclusief Proximus hotspot voor een kleine 25 euro (afgerond)
Jawel op een Proximus internet reclame las ik :
Proximus stopt met wifi-hotspots van FON .In België kunnen mensen die een internetabonnement hebben bij Proximus wel gratis blijven surfen op wifi-hotspots als ze Smart Wi-Fi activeren. Dat is het netwerk van zo'n 1,3 miljoen gedeelde hotspots van Proximus-klanten.

Mijn 2de vraag betreft volgende YouTube filmpjes :
https://www.youtube.com/watch?v=Tv8oyDBJ8zE
plus
https://www.youtube.com/watch?v=JbMSjXJFb4s

Dame zegt het volgende :
- Als U een vast internet abonnement hebt bij Proximus
- Moet U nog enkel een mobiel abonnement hebben
Dus als ik vast Proximus internet 100GB neem aan 27,50 , hetgeen meer dan voldoende is voor mij (bij Telenet wel 150GB) !
Misschien ook nog VERPLICHT een mobiel abonnement BIJ Proximus !!! Want daarover is die dame absoluut dubbelzinnig , alleszins niet duidelijk evenmin welke soort mobiele telefonie !

Mijn 3de vraag van meer dan 1 miljoen ! Vroeger Proximus met 300.000 FON hotspots , toen zag ik regelmatig Wifi Fon staan , Proximus Smart Wifi heb ik nog niet gezien , die 1.300.000 hotspots neen hoor.
Als er zo weinig Proximus hotspots zijn , lijkt het mij onverantwoord om bij Proximus quasi het dubbele van bij Telenet te betalen! Totaal 27,50 + 16 (Mobilus) = 43,5 voor slechts 100GB

Mogelijk is mijn beredenering en berekening fout , wie corrigeert mij.

19 reacties

Op je derde vraag:
De hotspots in Belgie zijn gewoon de bbox' en van de Proximus klanten die deze uitzenden en alleen de SSID naam is veranderd naar "Proximus Smart Wi-Fi" dus in feite is het aantal hotspots het zelfde als vroeger.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo The JoRo,

Een internet Start abonnement is reeds beschikbaar vanaf €27.50. https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/andere-producten-opties/internetabonnementen.html.

Aan de Smart Wifi optie zijn een paar voorwaarden verbonden, deze kan je steeds raadplegen op https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html.

Voor je derde vraag, is het antwoord van Martin wel correct ; De hotspots in Belgie zijn gewoon de bbox' en van de Proximus klanten die deze uitzenden en alleen de SSID naam is veranderd naar "Proximus Smart Wi-Fi" dus in feite is het aantal hotspots het zelfde als vroeger. Er werd enkel een wijziging in naam uitgevoerd, maar de overige zaken zijn behouden gebleven.

Groetjes IngeDC
Reputatie 5
Badge +2
Hoi The JoRo,

Wanneer je een Proximus gsm abonnement hebt in Pack geniet je gratis van de Smart Wifi, heb je enkel een gsm abonnement kan je opteren voor de betalende versie van deze optie. ( https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifispots/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties/smart-wi-fi.html) .

Groetjes IngeDc
Reputatie 5
Badge +2
Hallo The JoRo,

Zoals ik reeds vermeld heb zit de optie Smart Wifi inbegrepen in de Proximus packs met internet en gsm abonnement. De optie is betalend wanneer je enkel een gsm abonnement actief hebt.

De Proximus verkooppunten zijn helaas niet telefonisch bereikbaar, bij elk verkooppunt zal het nummer van de Algemene klantendienst vermeld staan.

Groetjes IngeDC
Op je derde vraag: in feite is het aantal hotspots het zelfde als vroeger.
Correctie van Martin min of meer niet de realiteit mijn inziens đŸ’„
Die 300.000 Fon-bboxÂŽen van vroeger waren een echt succes , supersnel en serieuze uitdaging voor Telenetwifree , 1 x nadeel , ze waren nogal fragiel om stuk te gaan.☠
Martin Expert mathematisch ben ik eerder te veronderstellen dat hetgeen fragiel blijkt te zijn meestal niet meer aan de bak komt en dus dientengevolge 1.300.000 - 1 x 0 = 130.000.

Misschien zal ik moeten wachten tot maandag voor vraag 2 wat betreft die slimme koppelverkoop - niet dat ik er wat achter zoek, ik wil mijn budget doen kloppen en of mijn berekening ok is. 💯
Zoal ik aangegeven heb spreek ik alleen voor de hotspots via de bbox van klanten uiteraard.
Maar de Proximus medewerkers zullen je voor de rest wel wat kunnen verder helpen hoop ik als ze je post hier doornemen.
En Expert laat dat maar vallen ik ben gewoon een actief forumlid â˜ș
Expert laat maar vallen ik ben gewoon een actief forumlid đŸ‘ïž
Dikke excuses - niet gezien die "Expert° - schuldige Bill Gates middels copy-paste ! 💎
Kat in ne zak - oei dat bestaat niet meer - Nu ALL eerst betalen + daarna het varkentje slachten.
Precies daarom dat ik me bij dit forum heb aangesloten , heb gezien dat heel wat Proximus medewerkers in het forum hun uiterste best doen om Proximus klanten van dienst te zijn.
Ja hoor het is trouwens absoluut mijn bedoeling om klant te worden bij Proximus , middels dit forum beschik ik trouwens al over MyProximus. ⚛
Thanks om de drie vragen in overweging genomen te hebben.
Precies zoals schrijft hedendaags zijn internet starters bij Telenet , Proximus etc..op 1 euro te na hetzelfde , het verschil moet gezocht worden in wat er nog °overblijft° van internet om te starten of te met andere woorden als je wil starten zonder benzine zal dat moeilijk lukken - nou 100 GB bij Proximus is 1/2 minder dan Telenet en echt het uiterste !
Via jou linken belanden we terug bij mijn vragen - met hierna op het einde een detail image.
IngeDC tja het Proximus abonnement van €27.50 , ik kan toch moeilijk aannemen dat dit een lege enveloppe is , laten we effe duidelijker overkomen middels vergelijken met Telenet.
Enveloppe 27,80 van Telenet----------Enveloppe 27,50 Proximus
150GB - up 50mbps - dn 5mbps -------100GB - up 50mbps - dn 4mbp
Gratis Hotspot (Wi-Free)---------------Betalend ? Hotspot (Smart Wifi)
Pay&Go-kaart akkoord Hotspot--------NIET akkoord Pay&Go-kaart Hotspot / betalend

Mijn bericht absoluut geen kritiek en nog veel minder muggen ziften / spijkers op laag water aan het zoeken - internet staat vol van opmerkingen om de voorwaarden aandachtig en nauwkeurig te lezen alvorens te beslissen - hetgeen ik doe !

Hierna zoals ik reeds schreef het image met in het blauw en bruin onduidelijkheden in de voorwaarden - het waarom van mijn vragen.
Ter info:
Iemand met een abbo zonder internet bv TF + TV zal geen smartwifi gratis kunnen gebruiken.
Als je Proximus internet hebt kun je natuurlijk gebruik maken van een hotspot met SSID "Proximus smart wi-fi" zelf al kun geen smartwifi applicatie gebruiken/installeren, ik heb bv een Pay & Go en gebruik wel de Smartwifi hotspot op verplaatsing (toch als er een PX hotspot in de buurt te ontvangen is!) zonder de Smartwifi toepassing, als ik de Pay and Go sim er uit haal kan ik nog altijd gebruik maken van de "Proximus smart wi-fi" hotspot.
Voor Windows PC(laptop) of MAC heb log je in op het SSID (="Proximus smart wi-fi") wifi signaal, dus zonder smart wifi applicatie.
Moest ik je blaasjes wijs gemaakt hebben, dan zullen de mensen van het Proximus Team me wel corrigeren â˜ș
In alle eerlijkheid een klein beetje minder graaicultuur vanwege het hoge kader bij Proximus zou ongetwijfeld de prijsconcurrentie aanscherpen tussen de 2 grootsten namelijk Telenet en Proximus , en dit ten voordele van ons de klanten. Was het nu echt nodig vanwege Proximus om 1/2 of 50GB minder te geven - concurrentieel ware het beter om 25GB meer te geven dan Telenet en zo verder en zo voort idem dat betalend hotspot.

En hoe zit het met ProximusHomespot - niet beschikbaar of ook extra betalend ! Ik bedoel vergelijkbaar de TelenetHomespot.

Mijn image komt nogal klein (zonder klikken) over , daarom hierbij het voornaamste van deze Proximus link :
U kunt Smart Wi-Fi activeren als deze optie inbegrepen is in uw abonnement (Proximus direct bijschrijven welke abon)
Vraag : Is bij een abonnement van 27,50 PC / laptop die optie inbegrepen of moet er extra voor betaald worden ?
Of in sommige gevallen, tegen betaling (Proximus direct bijschrijven welke die sommige zijn)
Vraag : In welke bevallen Smart Wi-Fi tegen betaling.

IngeDC dank U voor de geposte linken , ik bewaar ze een voor een , alhoewel sommigen van Proximus zijn en met echte diverse onduidelijkheden. đŸ€–

Martin sowieso thanks , jij weet exact dat ik alle kleine letterkes aan het lezen ben !
Mag toch he , werden precies daarvoor toch geschreven en met inclusief de weglatingen / woordenspelingen. Martin je bent goed van alles op de hoogte , prachtig ! 🩊

Hopelijk schrijf ik morgen of zo mijn eindconclusie inbegrepen beslissing
Inderdaad is het altijd best van de kleine letters te lezen en zeker onderaan de pagina's op "algemene voorwaarden" te klikken om deze ook zichtbaar te maken en te kunnen lezen.
Ja hoor Martin dat doe ik nu minutieus - die cijfers over de vergoedingen Proximus directie tonen mooi aan hoe de burger/werknemer/klant vollen bak wordt uitgelachen in zijn/haar gezicht - spijtig dat klanten niet kunnen staken middels betalen.

Die graaicultuur van Proximus , nu misschien een kleine 20% meer , want bij hen is dat de index + nulleke extra allee in 2017 was het alleszins 8,2 % meer dan in 2016
Ceo Leroy = 1.002.000 plus zwijgmoney voor directiecomité inclusief kaderpersoneel.

In euroÂŽs was Leroy haar gewicht van 20 proximus workers waard !

En waarom krijgt Karel De Gucht 10.000 euro per uur van Proximus (8 vergaderingskes van 30 min + diner) totaal 85.000 euro awel heeft die clown van Berlare nog niet genoeg met zijn uitgestrekte wijngaarden in la Chique de France idem gewezen politicus Stefaan De Clerck die krijgt zelfs het dubbele of te 195.000 voor 11 diners aan zwijgmoney en om akkoorden te sprokkelen over de kleine letterkes die mogen aangerekend worden aan ons de klanten van Proximus.

Precies DAAROM is Proximus VIER MAAL ( 4 X ) duurder dan Telenet ! 🩉

Waarom geen stemtest hoeveel de Proximus directie aan zichzelf mag uitbetalen - toch verplicht te stemmen op 26 mei.

Precies ook daarom :đŸ•žïžđŸ•žïž đŸ•žïž
- ALS deze optie inbegrepen is in abonnement (Proximus direct bijschrijven welke abonnement)
- In sommige gevallen, tegen betaling (Proximus direct bijschrijven welke sommige gevallen)

Ik ben alles mooi aan het incalculeren , op een rijtje aan het zetten al die kleine letterkes om die 4 X duurder te verduidelijken zoals o. a. GEEN TelenetHomespot etc .. 🏁

Spijtig dat ik nog moet wachten tot donderdag - bij proximus zullen ze voorzekers de brug doen !
Martin jij schreef al ne keer of 2 dat het Proximus Team alle post hier extra moest doornemen ingevolge huidige feestdagen , wat denkt ge , misschien extra wachten tot die tweede brug van donderdag / vrijdag voorbij is alvorens mijn eindconclusie alhier te posten
⛱
Volgens mij maken die nu donderdag/vrijdag geen brug hoor, normaal komen die morgen op het forum terug langs.

NB: Voor Technische Problemen is de helpdesk 080022800 trouwens bereikbaar op zon- en feestdagen, wat niet het geval is als het om facturatie of commerciele vragen gaat.
Oei Martin van technische problemen zijn we nog ver verwijderd - Euh ik moet eerst nog klant worden !
Jaja ja eerst de kleine letterkes en pas daarna beslissen.

Moet je weten mijn eerste Internet - USA Fido (voorloper Internet) was nog bij de RTT - daarna Belgacom of iets in die aard - Beetje dezelfde periode Telenet op de markt met ALLES onbeperkt.
Toen (ongeveer 35 jaren geleden) ben ik overgeschakeld naar Telenet ! In die beginperiode was Telenet een echte ramp op technisch vlak -- kinderziekten noemen ze dat zekers , sukkelen en afzien bij mij tot opeens de telenet kabel effectief in brand stond - smeulen - dampen via rioleringskijkgat ! Wegenwerken den heleboel open gebroken en ik er van tussen terug naar Belgacom.

Wanneer Proximus ontstond in de tijd van die Hollandse ceo + het mobieltjes gesjoemel blijkbaar nu anno 2019 nog steeds gangbaar om die overbekende graaicultuur in stand te houden a la 10.000 per uur voor De Gucht was ik per direct terug weg bij Proximus. Ergens ook wel omdat de kinderziekten bij Telenet voorbij waren.

Nu toch al 15 a 20 jaren klant bij TELENET zonder 1 probleem - NOG NOOIT moeten schrijven (e-mail) of moeten telefoneren naar Telenet - kleine fout - om mijn vaste telefoon af te sluiten - 2 min gesprek en dat was het. Kreeg onmiddellijk e-mail bevestigingen , geen gezever , gewoon picobello per direct. PLUS zelfs terugbetaling betreffende de resterende dagen van die maand !

Bij Proximus JAMAIS een service van gelijke , daar ben ik mij absoluut van bewust ! !
Tenzij wij mogen staken middels betalingen om De Gucht + De Clerck + consoorten weg te stemmen bij Proximus

MAAR maar ja nu effe toch HET waarom , de infrastructuur van mijn veredelde garage (lees start van topic) zal het breekpunt worden t.t.z. in de periode van vaste telefonie was er een RTT aansluiting.

Martin gesnapt waarom telkens mijn bloemlezingen
Martin nu dat het weder nogal meevalt vrees ik ervoor dat ze vandaag en morgen de brug
wel zullen maken alleszins gedeeltelijk , want het blijft hier toch nogal vrij rustig.

Bij mij hier anderzijds altijd leven in de brouwerij
Wat betreft onvoldoende duidelijkheid i.v.m. kleine letterkes en algemene voorwaarden zoals jij schrijft
kan ik uiteraard sowieso ook terecht bij de Proximus winkels / Proximus Centers.

Maar ga hiermede nog effe wachten - daarvoor dient feitelijk toch een forum.

Anderzijds heb ik kunnen bemerken dat bij de Proximus winkels / Proximus Centes hetzij
te Antwerpen of te Gent telkens een zelfde telefoonnummer staat n.l. 080022800

Amay al per direct betalend - niet kunnen - en toch is het zo !
Om een afspraak te maken betalen - oei oei ! 🔭
Ze maken geen brug want ze zijn al volop bezig vandaag op het forum.
080022800 is het algemeen nummer van de Proximus helpdesk
Oo Ooo dat is spijtig voor het milieu ! Telefoonwinkels slechts bereikbaar middels vervuiling !
Als het moet , dan moet het maar en nemen we de auto naar de winkel van de telefoon.

Milieubewust zoals ik ben toch hier nog eens proberen of ik er kan voor zorgen dat internet
via Proximus voor eenieder bereikbaar is , ook voor alleenstaanden met minder dan 1000 euro.

Als wij die hoge verloningen Proximus van 10.000 euro per uur en meer aan K. De Gucht + S De Clerck eens konden neutraliseren sowieso een stap in de goede richting tenminste als Proximus hieraan zou willen meewerken om sociaal voelend over te komen.

Proximus voor iedereen -27,50- overal en altijd internet - stem violet

Per direct zal ik eens wat uittesten - ik kom deze avond hier nog terug en denk dat het zal lukken.
Excuses het is mij deze avond niet meer gelukt.
Het licht van mijne fiets deed moeilijk - ik wilde naar ne vriend rijden die zijne PC
heeft internet via Proximus en mijne auto is nog ne diesel - niet goed voor het milieu he !
Awel ik heb hier ne 7" of 6,8 " GSM - zonder de mogelijkheid om een sim in te plaatsen.
Dus dat is ne GSM waarmede men geen Proximus mobiel abonnement kan nemen ,
misschien kan ik daarmee dan middels Proximus smart wifi gratis op internet !
Nog iets - als wij allemaal minimaal een kleine bijdrage moeten opbrengen voor het
milieu , waarom mag Proximus dan met zulke zware voet het milieu bezoedelen.
Eenieder verplichten om met de auto naar hun Info winkels rijden in plaats van om
doodsimpel en gratis info te verstrekken via hun eigenste telefonie !
Begrijpen wie kan !😭
Martin de buit is misschien binnen !

Enfin zo denk ik toch - Heb jij een midden inkomen of hoe noemen de politiekers dat !
En wie heeft niets of minder dan de armoedegrens - Mooi uitgedoste airhostessen hebben 900 euro bruto volgens de kranten - allee die van Ryanair ! En volgens Jobat is het gemiddeld inkomen 1500 !
Awel volgens mijn gedacht kan je met 1500 echt niet ver springen ! !
Geen TWEE Proximus abonnementen zoals Inge (Proximus) hierboven schreef.
- Abonnement vast PC met de optie Smart Wifi inbegrepen in de Proximus packs.
- Plus internet en gsm abonnement.

Uit mijn testen gebleken dat "Proximus smart wi-fi" absoluut een complete ramp blijkt te zijn vergeleken met TelenetWifree ! Signaal Proximus smart wi-fi een ramp – BUITEN quasi nergens meer dan 3 streepjes , bij TelenetWifree daarentegen bijna overal 5 wifi streepjes !

Goud voor Martin middels het volgende :
Ik heb bv een Pay & Go en gebruik wel de Smartwifi hotspot op verplaatsing (als er PX hotspot te ontvangen is!) Zonder de Smartwifi toepassing, als ik de Pay and Go sim er uit haal kan ik nog altijd gebruik maken van de "Proximus smart wi-fi" hotspot. Voor Windows PC(laptop) of MAC heb log je in op het SSID (="Proximus smart wi-fi") wifi signaal, dus zonder smart wifi applicatie.


Conclusie : Indien Telenet moeilijk of niet beschikbaar is doe het volgende.
Betaal Proximus niet te veel voor internet ! Neem nooit 2 abonnementen , tenzij verplicht beroepshalve.
1 - Abonnement vast PC + hierop installatie "smart wi-fi" = 27,50 euro
2 - Pay&Go sim van 8 of 10 euro voor 1 jaar.
Totaal = 28,50 per maand altijd bereikbaar en altijd internet (Geen grote films downloaden)

Dankzij die gouden tip van Martin - thanks !

Reageer