Vraag

slechte service en produkten

  • 6 December 2019
  • 15 reacties
  • 287 Bekeken

Heb reeds vanaf het begin problemen met internet. Heb altijd Telenet gehad,maar heb mij laten ompraten door de lagere prijs. Heb altijd 300mb/sec gehad. Maar Proximus beloofde op zijn minst 50mb/sec. 6 keer trager,maar nog goed. Nu blijk ik maar 30mb/sec te hebben en via WiFi zelfs maar 1/3 van dat. Nu heb ik een probleem met mijn decoder en geen tv, wat krijg je te horen. Haal maar morgen een andere decoder. Dan word mij gezegd dat ik ze bij mij in de gemeente kan gaan halen. Nu blijkt het dat ik ze in een andere gemeente moet gaan halen. Als ik hiervoor terug bel voor de vraag ze gewoon bij mij te gaan halen. Krijg ik gewoon het antwoord dat deze Mark een fout heeft gemaakt, dit niet meer kan rechtzetten en dat ik nu maar door zijn fout naar een andere gemeente moet rijden voor een nieuwe decoder. Dan stel ik mij de vraag,  ok Proximus is goedkoper in prijs. Maar als je kijkt wat kwaliteit en service je krijgt. Sorry, maar dan is het toch een dure prijs. 


15 reacties

De snelheid die proximus je kan beloven is de minimum snelheid die je kunt opvragen op je adres via deze link > http://proximus.be/internetsnelheid 

Bij problemen is het ook altijd best van je toestellen eens te heropstarten in deze volgorde

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

TN kan hogere snelheden aanbieden omdat ze over ander medium signalen versturen dus coax ipv koperdraden (telefoonkabel) zoals bij proximus, pas als je op glasvezel zult kunnen aansluiten bij proximus zullen ze zeker niet meer moeten onderdoen voor TN.

Hier vind je nog enkele tips om je wifi te testen en eventueel te verbeteren :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

Ter info: Proximus medewerkers zelf komen hier pas maandag terug langs op het forum.

Sorry,maar dat is een goedkoop antwoord. Daarbij zorg eerst dat al je aps werken hoe ze moet. Want een deel ervan werkt alleen op Android toestellen en niet op iOS.  Zoals iPhone en iPad. Daarbij heb ik een hele dag zonder tv gezeten omdat zogezegd mijn decoder stuk is. Nu de volgende dag werkt ze wel. De fout zat gelijk ik in begin zei duidelijk bij de verbinding en niet decoder. Zorg dat jullie bekwame mensen in dienst nemen. En zeker niet mensen die u een andere decoder in een andere gemeente willen laten gaan halen, terwijl dat ook op 1 km van mijn thuis kan. En checken hoeveel internetsnelheid je hebt, kan je pas als je al klant bent. Dus ervoor heb ik mij moeten baseren op wat jullie mij zeiden. En dat klopt totaal niet. Dus als jullie antwoord, geef dan een antwoord waar iemand iets aan heeft inplaats van goedkope. Verkoopspraat. 

Ik ben een actief forumlid en ben dus niet van proximus zelf, ik probeer alleen maar zoveel mogelijk je info te geven in de hoop je hiermee wat te kunnen verder helpen tot er iemand van Proximus zelf je uiteindelijk kan verder helpen met je problemen en die komen pas maandag hier terug op het forum langs .

Ter verder info:

Je moet geen klant zijn om de lijnsnelheid op te vragen op http://proximus.be/internetsnelheid  je zoekt dan als niet klant, door je adres op te geven.

Ik weet niet naar waar ze je gestuurd hebben om je decoder om te ruilen maar dat kun je niet meer in een proximus center die worden opgestuurd via UPS of Bpost.

Nu stel ik vast uit je uitleg dat je al langer problemen hebt met je verbinding dan kun je altijd gratis beroep doen op een happyhouse technieker die je trouwens zelf kunt aanvragen op http://proximus.be/happyhouse  zodat hij eens alles kan nakijken en uitvissen waar het probleem juist zit

Enfin, nogmaals het zijn alleen maar inlichtingen die ik je kan meegeven, aangezien ik totaal geen inside informatie heb bij Proximus als gewoon forumlid.

NB: mensen van Proximus zelf kun je herkennen op het forum doordat zij een proximus embleem naast hun naam staan hebben.

 

Om zogezegd gewoonlijk lid te zijn. weet je wel veel van Proximus af. En de links die jij dan erbij zet. Ben geen idioot en merk ook wel of een gewone klant of iemand die op de hoogte is van het reilen en zeilen van Proximus is, mij antwoord. 

Geen probleem als je dit denkt, spijtig genoeg kan ik je wel met 100% zekerheid zeggen dat je deze keer totaal verkeerd denkt, en die links die ik je meegeef kun je hier wel duizenden keren vinden op het forum op zoveel topics die al niet meer te tellen zijn en  hier al de revue gepasseerd zijn, vergeet trouwens niet dat google ook je beste vriend is om dit allemaal gemakkelijk te kunnen vinden.

Hopelijk brengt Proximus alles in orde voor u, succes…

NB: als je u ergens in verdiept en veel interesse voor iets hebt dan kan iedereen goed op de hoogte zijn, zoals er hier trouwens nog veel gewone leden zijn die het reilen en zeilen kennen en ook maar als één doel hebben om mensen die hier problemen melden, van hen te proberen in de mate van hun mogelijkheden verder te helpen.

Reputatie 7
Badge +4

@Antonia-uva

Ik vrees dat u op deze wijze weinig of geen vrienden op dit publieke forum - waarop én Proximus medewerkers (moderatoren en “community mgrs” én Proximus klanten (zoals Martin) aanwezig zijn om “hulp te bieden”  - zult maken

Dit terzijde gelaten:

info m.b.t. gegarandeerde minimale snelheid is zoals hierboven aangestipt publiek beschikbaar en en dient wettelijk te worden vermeld/opgenomen in het contract

uw snelheid dient u best te meten met een laptop/PC via utp-kabel aangesloten op uw BBox

Vvoor een Bbox3 type Sagem kunt uw ook gebruik maken van de zgn Sagemtool 0.13 om de concrete situatie in te schatten

https://www.dsl-cable.net/site/html/internet/dsl/dsl-net.php

als user met uw user paswoord van uw Bbox  via 192.168.1.1

(speed, vectorised yes/no? DLM profile yes/no?, noise margin down/up > 10 dB, …)

 HD TV vereist +/- 8Mbps een debiet van 30/50 Mbps vormt derhalve niet direct een probleem (en ja indien Telenet u meer/beter kan bieden en u bent niet tevreden met het Proximus aanbod, is er in principe niets dat u belet uw terug over te stappen)

 wat WiFi betreft stelt zich o.a. de vraag of u gebruik maakt van de 2.4 band die in “stedelijke omgeving” toch vrij dicht bezet kan zijn (en buren elkaar kunnen hinderen)  of van de 5.0 band (die minder bezet is maar minder ver draagt); zelf haal ik in de 5.0 band op +/- 6 m afstand 90 à 95% van de gegarandeerde snelheid 

 

P.S.

Martin noch ikzelf zijn Proximus medewerkers en ik dring er ook ten zeerste op aan dat u in de toekonst “de netetiquette” respecteert 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Het allereerste wat je bij problemen met je decoder moet doen is zoals Martin terecht aanhaalde een reset uit te voeren, stroomloos zetten.Wel vreemd voor iemand die daar van op de hoogte was van de procedure, om toch een nieuwe decoder te eisen. Wil je hulp krijgen moet je iedereen met respect behandelen.Dat is zo bij elke apparaat of provider, dat je deze werkwijze uitvoert om te achterhalen of het probleem hardwarematig is of niet. Je kijk ook best op je B-Box 3 modem of er signaal is DSL lampje brandt net als internet lampje. Wanneer je problemen hebt met de Proximus app kan je altijd je problemen posten door een review te plaatsen in de Apple store of hen te contacteren via het contactmailadres. Of je kan het posten in de ideeënbus hier op het forum.

@M_016 voor HD TV vereist +/- 8Mbps  ik denk dat dit nog altijd ±6 Mbps is en ±3,5Mbps voor SD TV.

Ik vraag mij af hoeveel dit zal zijn voor UHD TV (V6 en v7 decoder)?

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Ongeveer +/- 20 Mbps (60 fps) of  +/- 15 Mbps (30 fps) volgens: https://www.boxcast.com/blog/internet-speeds-for-4k-live-streaming en hier: https://www.broadbandcompared.co.uk/guides/the-best-broadband-for-4k-streaming

ongeveer mss wel maar ik denk dat dit afhangt van de codecs die proximus gebruikt. 

Zo hebben zij de bitstream enkel jaren geleden voor HD ook verlaagt door nieuwe codecs in dienst te nemen. Daarmee verschillen die bvb ook met die van TN...

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien gebruikt Technicolor de fabrikant van versie 7: https://www.technicolor.com/distribute/home-experience/play/advanced-compression de HVEC/H265 codec voor compressie

ja dat is het hem nu juist om, je vindt met google meer dan informatie genoeg, maar blijkbaar wijken die codecs die Prox gebruikt toch nog op gebied van bitstreams wat af, en daar informatie over vinden via google is een ander paar mauwen hoe je aan deze cijfers komt, natuurlijk zullen die cijfers niet veel afwijken van wat je via google allemaal vindt van algemene informatie bij fabricanten van zo’n apparatuur, waarvan je ook hier al wat gepost hebt, het is alleen dat ik al een ganse tijd opzoek ben vanwaar die afwijkende cijfers komen, al ben ik wel wat aan het muggenziften en is het ook niet zo belangrijk of het bv voor HD nu 7;5Mbit is of 6.5 Mbit. De reden dat ik daar al een tijd naar op zoek ben is ook dat al velen bv aangehaald hebben dat de beelden of codecs die TN gebruikt bv bij HD iets zouden beter zijn dan bij PX ! 

Reputatie 6
Badge +3

De SOC die in de nieuwe decoder zit is de Broadcom BCM7271 net zoals als gelijkaardige decoders die Technicolor maakt voor andere ISP’s zie hier: https://www.androidtv-guide.com/oem/technicolor (Android TV clients: gelijkaardige zijn voor Boxer,Bouyges Telecom, ..)  https://www.broadcom.com/products/broadband/set-top-box/bcm7251 (Hier kan je zien dat er hardware ondersteuning is voor HVEC). De ondersteunende codecs hangt af welke SOC er in de custom decoders zit voor de decoders van Proximus. De custom SOC zal hier niet veel van afwijken.Maar ik geef je wel gelijk dat er ook nog bijkomende tweaking kan zijn met de custom firmware. Bij Telenet kan er minder compressie zijn, waardoor de beelden er beter uitzien.Met Telenet heb ik geen ervaring.

Dit klopt allemaal wel want deze info is uiteraard allemaal correct maar ik fixeer mij op wat TN en PX van hun nieuwe decoders zeggen als er nog sprake was van de nieuwe decoder (v6 bij proximus) toen spraken ze nog van bitstreams voor UHD die niet veel hoger gingen zijn dan HD TV en dit is eigenlijk waar ik op zoek ben hoe groot die bitstream uiteindelijk zal zijn eens ze UHD gaan upstreamen, maar ik denk dat Mr. google daar voorlopig nog niks over gevonden heeft :wink:

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemorgen

 

@Martin en @M_016  , wij zijn jullie heel dankbaar voor je bijdrage hier bij ons in het Forum. Jullie verdienen het om met respect behandeld te worden, want jullie offeren veel vrije tijd op om ons hier bij te staan in periodes dat het voor ons drukker is of dat het Forum niet beantwoord kan worden. 
 

@Antonio-uva , indien je gratis nazicht ter plaatse wenst door één van onze bekwame technici, kan je deze aanvragen via volgende link.

Reageer