Slecht internet

  • 21 April 2019
  • 6 reacties
  • 344 Bekeken

Beste,
Sinds paar maanden hebben wij slecht tot zeer slecht internet. Na heen en weer bellen zijn er 2 techniekers. Geweest een ploeg lassers nieuwe kabel getrokken en toch nog in 50% van de gevallen maar een snelheid van 10/1 en de overige 50% 2/1 volgens de helpdesk kan er niets aan gedaan worden en daar betalen wij dan 80€ voor ferm

6 reacties

In sommige gevallen wordt er door Proximus een 4G Gateway geplaatst die uw DSL met 4G combineert, mss kan er dinsdag eens iemand van Proximus (als ze terug op het forum langskomen) de vraag stellen aan de bevoegde dienst indien dit bij u kan eventueel toegepast worden aangezien ze direct geen oplossing hebben.
Indien de 4G ontvangst bij u goed is zou je wel ongeveer 20Mbps kunnen halen op deze manier.

Het probleem werd hier inderdaad al heel frequent aangekaart dat zowel iemand die op een goede kwaliteitslijn (100 Mbps haalt) zit ook maar evenveel moet betalen als iemand die spijtig genoeg op een lange of op minder goede/kaduke lijn zit, die hierdoor maar lage snelheden toelaat!

PS: 4G+DSL

Het rare is dat wij de eerste 5 maand een goede verbinding hadden en nu blijkt dat we blij moeten zijn met 10/1
Als er dinsdag iemand van het Proximus team hier langs komt kunnen ze altijd bij de bevoegde dienst eens navragen waar het probleem ergens zit en of er in de nabij toekomst ook een oplossing in het vooruitzicht is!
Je kunt ook eens checken wat Proximus zegt omtrent de snelheid die je lijn zou moeten kunnen halen, hier > http://proximus.be/internetsnelheid
je kunt eens controleren als klant (= telefoonnummer) en ook eens als niet klant ( = op adres )
Dat had ik la gedaan maximum is 50/5 en de absolute minimum is 30/3 ook dat wij en ze we want dat is maar theoretisch
Ja... dan zouden van Proximus toch moeten kunnen uitleggen waarom de gegarandeerde/minimumsnelheid niet kan gehaald worden en zeker of ze daar iets gaan voor doen op korte termijn.
Moest het nu een zeer natte periode geweest zijn met veel regen dan zou je nog kunnen denken aan bv waterinsijpeling op hun distributie kabel, enfin wij kunnen blijven gissen natuurlijk maar het is tenslotte aan Proximus om dit op één of andere manier op te lossen!
Reputatie 7
Badge +4
Dries, je provisioning profiel is 30Mbps, deze snelheid ga je ook halen. Als de kwaliteit van de lijn het toelaat, zal deze lijn automatisch hoger worden geplaatst.
De resultaten van de lijn zelf meten allesinds goed, zonder storing of zonder onderbreking.
Grtjs,
Charlotte

Reageer