Bij het afstoffen kwam ik iets lastig tegen.
Bij het aanraken van het schap (waar de bbox 3 opstaat) valt m'n bbox volledig uit.
Ik dacht in eerst instantie aan een stroom storing, maar bleek helemaal niet het geval te zijn.
Met wat prutsen aan de stroomdraad kreeg ik de bbox terug in werking.
Later die dag kwam de hond voorbij en haar staart kwam even tegen de bbox waardoor de bbox terug uit viel. M'n vermoede is een slecht contact tussen de voeding adapter en de bbox 3. Echter alles zit goed en ik kan het niet dieper in duwen dan het al is.
Is het toch niet mogelijk om de nieuwe internet box op te sturen?
Ik weet dat het wat vroeg is, maar het is belachelijk om nu nog een BBOX 3 op te sturen terwijl de nieuwe modellen binnen 2 dagen worden uitgerold.
Heb hier al telefonisch melding van gemaakt, maar aangezien m'n bbox terug live komt, is er voor de telefoniste geen probleem dus ik blijf wel met een probleem zitten.
Deze zal asap door Bpost worden geleverd.
Ok dan wacht ik op de bbox 3 want dit is geen werken.
Op basis van bovenstaande berichten vermoed ik dat Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum uw Bbox vervangen, ik vrees evenwel dat deze tot nader order nog altijd van het type bbox3(v+) zal zijn
ik weet niet of ik het goed begrepen heb maar naar het schijnt zou een technieker moeten tussenkomen om de nieuwe internet box te configureren bij u thuis, ik veronderstel dat dit toch maar in de beginfase zal nodig zijn en het later wel van op afstand zal kunnen gebeuren?
Mss is dit o.a. ook één van de redenen dat die alleen nog maar bij nieuwe klanten geplaatst wordt!
Op basis van bovenstaande berichten vermoed ik dat Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum uw Bbox vervangen, ik vrees evenwel dat deze tot nader order nog altijd van het type bbox3(v+) zal zijn
ik weet niet of ik het goed begrepen heb maar naar het schijnt zou een technieker moeten tussenkomen om de nieuwe internet box te configureren bij u thuis, ik veronderstel dat dit toch maar in de beginfase zal nodig zijn en het later wel van op afstand zal kunnen gebeuren?
Mss is dit o.a. ook één van de redenen dat die alleen nog maar bij nieuwe klanten geplaatst wordt!
Deze zal asap door Bpost worden geleverd.
Op basis van bovenstaande berichten vermoed ik dat Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum uw Bbox vervangen, ik vrees evenwel dat deze tot nader order nog altijd van het type bbox3(v+) zal zijn
Ondertussen al een nieuwe pagina gevonden van de internet box: https://www.proximus.be/nl/id_cr_families/particulieren/r-orphans/cr-segmentation/alles-voor-jouw-familie.html
Proximus forummedewerkers kunnen, straks als ze langskomen, beslissen om je bbox om te ruilen die dan wordt verzonden via Bpost en de retourlabels om de oude terug te sturen worden je via mail verstuurd.
bbox net uitgevallen en deze keer zonder aanleiding .
Dus ik weet al niet meer of het aan de voeding ligt.
Maar zelfs de power knop gaat uit en alles steekt goed in.
Is dit een firmware update misschien dat faalt? Of wat lokt dit nu uit .
blijf je lang genoeg op de reset knop drukken tot alle leds behalve de power led gedoofd zijn en dan pas loslaten, je hebt toch het ww van je wifi niet afgelezen van de sticker op je bbox ipv deze van de toegang tot de webinterface
- Verbind je thuis met de modem via het adres 192.168.1.1
- Log in op de modem met het User password (te vinden onder of op de achterkant van de modem). Aarzel niet het etiket te fotograferen met je gsm om de nuttige informatie bij de hand te houden.
Yes ik heb lang genoeg gedrukt en nee ik heb niet het wifi wachtwoord gebruikt maar de user wachtwoord die zich onder m’n bbox bevind.
blijf je lang genoeg op de reset knop drukken tot alle leds behalve de power led gedoofd zijn en dan pas loslaten, je hebt toch het ww van je wifi niet afgelezen van de sticker op je bbox ipv deze van de toegang tot de webinterface
- Verbind je thuis met de modem via het adres 192.168.1.1
- Log in op de modem met het User password (te vinden onder of op de achterkant van de modem). Aarzel niet het etiket te fotograferen met je gsm om de nuttige informatie bij de hand te houden.
Heb nu een bijkomend probleem. Ik kan niet inloggen als user op de BBOX.
Ik krijg altijd authentication failure. Zoel met het ww dat ik heb ingesteld als met het standaard wachtwoord.
Een fact restore helpt niet.
Dat wel maar niet voor bestaande klanten, en de vraag is hierbij ook, zijn de bugs er al allemaal uit en ook mesh ondersteuning is nog niet afgewerkt enz...
Cfr andere berichten op dit en het Fr-forum = er zijn inderdaad reeds nieuwe fiber-klanten met de nieuwe internetbox geïnstalleerd
De andere/bestaande moeten voorlopig tot nader order nog wachten voor een eventuele betalende upgrade
Cfr bv.
CS_Pack_Flex_NL~2022-05-02-06-33-33~cache.pdf (proximus.be)
Staat dat ergens op de proximus.be site zelf ?
Nochtans op jullie website word deze al vernoemd.
Nieuwe klanten zouden deze ook al krijgen? https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/proximus-intergreert-wifi-6-standaard-in-nieuwste-internetboxen/10385831.html
Voor het ogenblik toch nog niet.
De boosters die ik heb zijn van Scarlet (aangekocht) niet van proximus.
Dus die gaan zo i zo niet werken op de internet box vermoed ik.
Wanneer kan ik de aanvraag nogmaals starten?
De nieuwe internetbox is ook nog niet compatibel met de bestaande wifi-bridges en wifi-boosters. Hij moet gebruikt worden met een nieuw type booster. Dit zal op termijn nog wel veranderen zodat je je oude boosters zal kunnen blijven gebruiken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.