Vraag

Skynet - Windows live mail - Mails komen niet aan bij ontvanger


Beste

Op een PC met Windows 7 als OS is een Skynet mailadres geconfigureerd in Windows Live Mail.
Nieuwe mails ontvangen is geen enkel probleem, maar bij het verzenden van mails doet er zich wel een probleem voor.

Mails die verzonden worden komen wel in de map “Verzonden Items” in Windows Live Mail maar komen niet toe bij de ontvanger.
Ik krijg ook geen foutmelding of dergelijke te zien dat de mail niet goed verzonden zou zijn.

Wanneer ik met het Skynet mailadres via de web mail aanmeld en van daar uit een mail verzend komt deze wel toe bij de ontvanger.

Op de mobiele telefoon via de Samsung Mail app lukt het wel gewoon om mails te ontvangen en verzenden. Via die weg komen verzonden mails wel toe bij de ontvanger(s).

De instellingen in Windows Live zijn als volgt:

  • Inkomende e-mail: imap.proximus.be
  • Inkomende e-mail (IMAP): 993
    • “Voor deze server is beveiligde verbinding nodig” is geselecteerd
  • Server voor inkomende mail: Skynet.be logingegevens
    • “Aanmelden met leesbare tekstverificatie” is geselecteerd
  • Uitgaande e-mail: relay.proximus.be
  • Uitgaande e-mail (SMTP): 587
    • “Voor deze server is beveiligde verbinding nodig” is geselecteerd
    • “Voor deze server is verificatie vereist” is geselecteerd

Heeft er iemand enig idee aan wat dit zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!


10 reacties

Geen idee of het er iets mee te maken kan hebben maar de Windows Live suite wordt al sinds 2012 niet meer ondersteund door Microsoft en Windows 7 ook al niet meer sinds january 2020. Als u dus ergens een corrupt bestand heeft ziet het er mogelijk niet goed uit. Eens een Windows “powershell” venster openen als administrator en mogelijk eens <sfc /scannow> lopen, misschien kan het OS nog iets herstellen. PAS OP!  Kan ook zijn dat alles over kop gaat als het referentieregister corrupt is. 

Is het niet gewoon te wijten aan de Prox Mail problemen, want ik denk niet dat alle mailproblemen bij iedereen al opgelost zijn?

Reputatie 2
Badge

Ik heb hier problemen met windowslivemail maar ook online ben ik net ingelogd en zijn er time out problemen ontvangen e-mails gaat wel maar e-mails verwijderen lukt niet continu problemen en time outs ook online dus het ligt bij proximus graag actie aub dit is al tijdje bezig dacht eerst dat het windows livemail was maar online heb ik hetzelfde aan de hand.

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 7
Badge +5

@alainhome Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

 

Reputatie 2
Badge

@alainhome Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.Het heeft enkele dagen gewerkt tot nu weer zie afbeelding

 

 

Reputatie 2
Badge

Nog steeds problemen van vensters met koptexten enz...

Reputatie 7
Badge +3

@alainhome 

lukt het wel om mails te verzenden en ontvangen + maisl verwijderen via de webmail?: Webmail | Proximus

 

Geert

 

 

Reputatie 2
Badge

Het probleem is alleen met de skynet accounts gmail werkt perfect en daar heb ik de vensters niet steeds krijg ik berichten de server heeft de verbinding onverwachts verbroken mogelijke oorzaken zijn problemen met de server netwerkproblemen of te lange inactiviteir. Mails verwijderen op skynet geeft ook problemen ik verwijderd ze en wat daarna staan ze terug in postvak in. Met gmail heb ik geen enkel probleem

Reputatie 5
Badge +2

@alainhome Heb je ook getest via de webmail?

@alainhome

lukt het wel om mails te verzenden en ontvangen + maisl verwijderen via de webmail?: Webmail | Proximus

 

Geert

 

 

 

Reageer