Beantwoord

Skynet server - verzonden mails terug halen

  • 17 May 2020
  • 6 reacties
  • 324 Bekeken

Beste forum,

 

Ik heb mijn Skynet account overgezet van een Mac op een andere en het volgende probleem kwam voort:

Alle ontvangen mails staan in de map, jammer genoeg heeft het geen ‘verzonden’ mails gedownload. Op welke manier kan ik dat doen?

 

Ik hoor het graag.

 

Vriendelijke groeten, Mike

icon

Beste antwoord door Martin 17 May 2020, 20:18

Bekijk origineel

6 reacties

Bedankt iedereen voor de reacties! Helaas bleek dat het vinkje ‘verzonden mails op server bewaren’ niet was aangevinkt in het begin bij de installatie. (Ik spreek ook van jaren geleden).

 

Helaas kan ik de mails dus niet recupereren. Spijtige zaak maar een fout die in de toekomst niet meer gemaakt zal worden.

 

Nogmaals bedankt!

Euh …. IMAP == synchronisatie tussen mail applicatie en Mailserver dus staat ook op mailserver.

Of je moet via instellingen dit zo ingesteld hebben.
 

 

Reputatie 6
Badge +3

Voor verzonden mail maakt imap of pop niet uit. 

Verzonden is verzonden, en staat enkel op de pc. Niet op de server. 

 

Dus regelmatig backup maken, dat is de boodschap…

Ofwel alle verzonden mail ook in kopie naar jezelf zenden dan staan ze ook in de inbox.... 

zijn inkomende mails is niet het probleem het zij de verzonden mails die op de server natuurlijk niet staan maar op de pc zelf staan bij pop dus zal hij ze inderdaad op de vorige pc moeten recupereren 

maar het is nog niet duidelijk of TS met pop gewerkt heeft.

Reputatie 6
Badge +3

Op POP kan dit enkel wanneer je in de e-mail opties van je mail programma hebt aangevinkt om een kopie achter te laten op de server. Standaard staat dit niet ingeschakeld. Heb je nog toegang tot de andere MAC? Zoja dan kan je alles als een gegevensbestand exporteren dus ook uw verzonden mails. Zie hier hoe u dit kan doen op een MAC: https://support.apple.com/nl-be/guide/mail/mlhlp1030/mac Dit vervolgens importeren op je nieuwe computer.

Als je vroeger met POP gewerkt hebt staan inderdaad deze mails niet op de server maar op je pc.

 

Reageer