Beantwoord

skynet mail overzetten


Hallo,

 

een vraagje voor ik de nodige acties en aankopen doe.

Vandaag staan de mailbox van mezelf en mijn ex vriendin op hetzelfde abonnement - Proximus tv.

Ik ben ondertussen verhuisd en ik zou graag mijn mailbox op mijn account hebben. Echter ik wens geen TV meer. Is het mogelijk om een mailbox te verzetten naar een mobiel Proximus abonnement? Dus de mailbox van mijn ex blijft op het Proximus TV abonnement staan en mijn mailbox zou dan overgezet worden naar een Proximus mobiel contract. 
Is dat mogelijk?

 

Alvast bedankt voor de informatie.

 

Groetjes,

Bert

icon

Beste antwoord door Martin 16 May 2022, 13:22

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Het zal er een beetje van afhangen op wiens naam het oorspronkelijke abonnement staat. Staat dat op uw naam dan kun je beginnen te maneuvreren. Staat dat op de naam van uw ex-vriendin dan gaat u zelf een nieuw abonnement moeten nemen en dan kunt u een mailaccount vragen. Soms kunnen er wel dingen geregeld geraken mits een schriftelijk akkoord tussen beude partijen. Toch best de reactie van Proximus afwachten, of beter nog : samen met uw ex eens naar een Proximus winkel gaan. 

Hallo,

 

een vraagje voor ik de nodige acties en aankopen doe.

Vandaag staan de mailbox van mezelf en mijn ex vriendin op hetzelfde abonnement - Proximus tv.

Ik ben ondertussen verhuisd en ik zou graag mijn mailbox op mijn account hebben. Echter ik wens geen TV meer. Is het mogelijk om een mailbox te verzetten naar een mobiel Proximus abonnement? Dus de mailbox van mijn ex blijft op het Proximus TV abonnement staan en mijn mailbox zou dan overgezet worden naar een Proximus mobiel contract. 
Is dat mogelijk?

 

Alvast bedankt voor de informatie.

 

Groetjes,

Bert

Enkel als je internetabonnement hebt of een pack met een internet abonnement inbegrepen, kan je ook een mailbox hebben. Dus dat je geen TV abo hebt vormt geen probleem, maar heeft niks te maken of je al dan niet een mobiel abo hebt.

je email adres kan dan aangemaakt worden op die mailbox.

Bedankt voor jullie reactie.

Het help me al een heel stuk verder.

 

Ter info:

  • Het huidige tv abonnement staat nog op mijn naam. Bedoeling is om dat over te zetten naar mijn ex.
  • Het mobiele abonnement is met internet, dus dan kan ik de mailbox naar daar laten verplaatsen

Het gaat dus lukken. Ik moet het wel in de juiste volgorde doen 😊 Mobiel abo afsluiten, mail verplaatsen, tv abo overzetten.

 

Groetjes

TBI: 

Als je bvb op je vorige mailbox een alias had in de vorm van voornaam.achternaam@proximus.be dan zal je eerst die moet wissen als je er ene wilt aanmaken op je nieuwe mailbox onder de zelfde vorm voornaam.achternaam@proximus.be

en best na wissen onmiddelijk  aanmaken op je nieuwe mailbox, omdat je anders de kans loopt dat er juist iemand met de zelfde voornaam en achternaam een alias aanmaakt gelijk aan voornaam.achternaam@proximus.be, de kans is mss wel klein maar niet onmogelijk :-) 

Reputatie 7
Badge +5

@Bird @Martin Wij kunnen ook de volledige mailbox verplaatsen. Hier is wel een identificatie voor nodig via de shop. 

@DaisyS bedankt voor de info, maar ergens volg ik niet meer goed als de mailbox verplaatst wordt dan heeft zijn ex vriendin dan toch geen mailbox meer, tenzij er bvb twee aparte mailboxen waren één voor zijn ex vriendin en één voor hemzelf, of zie ik het totaal verkeerd?

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

indien met “ Het mobiele abonnement is met internet” bedoeld wordt = een mobilus abo en een vast dsl internet abo stelt er zich mijns inziens in principe geen probleem om als gebruiker zelf een alias van het type @proximus.be van de oude e-mailbox naar een nieuwe e-mailbox over te hevelen (wat met de oude berichten van/naar deze alias?)

aan een mobiel abo kan voor zover mij bekend geen e-mailbox gekoppeld worden en eventuele @skynet adressen kunnen enkel nog door Proximus medewerkers zelf verplaatst worden

als je de ganse mailbox kunt overzetten dan is er natuurlijk geen enkel probleem, ook niet voor de oude berichten, dan blijft alles zoals het was.

Even mijn situatie nog wat verduidelijken:

  • Mijn ex woont in haar huis waar het tv/internet nog op mijn naam staat
  • Er zijn 2 mailboxen: één van haar, één van mij
  • Ik ben verhuisd en heb geen tv/internet vaste aansluiting meer nodig
  • Ik wil mijn mail adres meenemen/ in eigen beheer hebben. Hiervoor wil ik een nieuw mobiel abonnement afsluiten - type mobilus dus inclusief internet.
  • Bedoeling is om mijn mailbox naar mobilus abonnement te verplaatsen
  • Daarna willen we het bestaande tv/internet abonnement op naam van ex zetten, inclusief natuurlijk haar eigen mailbox.

Dat is het plan en de vraag.

Als ik het bericht lees van Proximus lijkt dit te kunnen. Klopt dat?

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +4

Bedoeling is om mijn mailbox naar mobilus abonnement te verplaatsen

Als ik het bericht lees van Proximus lijkt dit te kunnen. Klopt dat?

 

Tenzij ik mij zou vergissen kan dit niet

Wat wel kan is onderstaande

| BIPT

Je kunt dat e-mailadres nog gedurende 18 maanden houden. Dat is gratis maar je moet dit wel voor het eind van je abonnement aanvragen. Tijdens die periode deel je zelf je nieuwe mailadres mee aan jouw kennissen. Jouw operator moet je een van de volgende opties bieden:

  • je oude e-mailadres blijven gebruiken gedurende 18 maanden.
  • je oude mailadres onmiddellijk afsluiten en gedurende 18 maanden de mails die naar het oude adres verstuurd zijn, doorsturen naar je nieuwe e-mailadres.

Na die termijn van 18 maanden biedt de operator de mogelijkheid om die faciliteit te behouden, maar dat moet je zelf aanvragen en ervoor betalen.

De laatste paragraaf is voor zover mij bekend nog niet van toepassing bij gebrek tot op heden aan een KB (uitvoeringsbesluit) hieromtrent van de minister van telecommunicatie 

= u zegt uw 2e e-mail box op met expliciete vraag voor (tijdelijk) behoud van uw e-mailadres (gedurende 18 maanden)

 

P.S.

Wacht op een formele reactie van een Proximus medewerker (moderator) vooralleer eventuele wijzigingen aan uw situatie door te voeren

&

uw ex dient vervolgens ook uw abo/contract over te nemen (overdrachtsformulier door beide te ondertekenen)

Overdracht-van-uw-Proximus-diensten~2020-04-09-20-41-37~cache.pdf

misschien is er hiervoor een ander/nieuw document (te bevestigen door Proximus medewerkers)

 

 

Uw eigen mailadres meenemen, wat een alias is dat zal zeker geen probleem zijn volgens mij, maar het zal hoe dan ook iemand van, Proxius zelf zijn die uiteindelijk de mogelijke oplossing zal moeten aanbieden.

Even mijn situatie nog wat verduidelijken:

  • Mijn ex woont in haar huis waar het tv/internet nog op mijn naam staat
  • Er zijn 2 mailboxen: één van haar, één van mij
  • Ik ben verhuisd en heb geen tv/internet vaste aansluiting meer nodig
  • Ik wil mijn mail adres meenemen/ in eigen beheer hebben. Hiervoor wil ik een nieuw mobiel abonnement afsluiten - type mobilus dus inclusief internet.
  • Bedoeling is om mijn mailbox naar mobilus abonnement te verplaatsen
  • Daarna willen we het bestaande tv/internet abonnement op naam van ex zetten, inclusief natuurlijk haar eigen mailbox.

Dat is het plan en de vraag.

Als ik het bericht lees van Proximus lijkt dit te kunnen. Klopt dat?@DaisyS 

 

 

Groetjes

Even mijn situatie nog wat verduidelijken:

  • Mijn ex woont in haar huis waar het tv/internet nog op mijn naam staat
  • Er zijn 2 mailboxen: één van haar, één van mij
  • Ik ben verhuisd en heb geen tv/internet vaste aansluiting meer nodig
  • Ik wil mijn mail adres meenemen/ in eigen beheer hebben. Hiervoor wil ik een nieuw mobiel abonnement afsluiten - type mobilus dus inclusief internet.
  • Bedoeling is om mijn mailbox naar mobilus abonnement te verplaatsen
  • Daarna willen we het bestaande tv/internet abonnement op naam van ex zetten, inclusief natuurlijk haar eigen mailbox.

Dat is het plan en de vraag.

Als ik het bericht lees van Proximus lijkt dit te kunnen. Klopt dat?

 

Groetjes

 

Reputatie 7
Badge +5

@Bird Wij kunnen enkel je volledige mailbox verplaatsen naar een abonnement met vast internet. Enkel een mobiel abonnement waar mobiele data in zit is niet voldoende. Je mailbox zal inderdaad gedurende 18 maanden blijven werken. Indien er een andere internet aansluiten van Proximus is op je nieuw adres kunnen we deze daar wel aan koppelen als je dit wenst.

Als het op jou naam staat  zal eerst je ex een nieuw klantnr krijgen ,dan kan er overgedragen  worden wat je wil.

Je houd zelf steeds je eigen klantnr. Ook als je enkel internet ,mobiel, neemt of verhuist dus jou mailbox blijft gewoon op jou account./naam

Je zal dan de mailbox van jou ex moeten laten transfereren naar haar account  

Blijkbaar kan de techn. dienst dat

Veel plezier  het heeft bij mij slapeloze nachten en 3 maand geduurd, ben tenslotte bij en proximus partner gegaan want de klantendienst  was niet capabel  om hun shit op te lossen !

Reageer