Beantwoord

Skynet emailadres in outlook 365/2016

  • 6 januari 2019
  • 32 reacties
  • 10622 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Practitioner
  • 86 reacties
Sedert jaren gebruik ik een @skynet.be emailadres in Outlook.
Op een nieuwe pc met Outlook 365/2016 kan ik geen verbinding meer maken met mijn skynet e-mailadres, omdat die Outlook alles automatisch zelf wil instellen.
Iemand een idee op welke manier ik dat zelf kan instellen?
icon

Beste antwoord door miriamed 16 juli 2019, 11:19

Het is in orde gekomen door de windows firewall even uit te zetten. Bedankt voor de tip!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik ben blij te horen dat je het dan toch hebt kunnen oplossen met onze tips.
Het is in orde gekomen door de windows firewall even uit te zetten. Bedankt voor de tip!
ja, webmail is nooit een probleem geweest.
Reputatie 7
Badge +4
Kan iemand uitleggen hoe uiteindelijk een skynet emailadres in Outlook 365 kan ingesteld worden? Ik heb sinds vrijdag een nieuwe computer. Ik heb al op 1001 manieren geprobeerd via de instructies op de support-pagina en het forum zonder succes. Telefonisch weten ze bij proximus geen raad met mijn vraag (hun advies was een betalende informaticus van proximus te laten komen!) en op chat geen antwoord.
Lukt het wel via de webmail? https://www.proximus.be/login/webmail
Bedankt voor het antwoord.
- De IMAP gegevens heb ik de afgelopen dagen 10-tallen keren opnieuw ingegeven via die links
- het anti-virus programma is de standaard in windows 10. Daar zouden de instructies van proximus toch op voorzien moeten zijn.
Dit lijkt me geen ernstige dienstverlening van Proximus na 20 klant te zijn geweest. Ik heb alvast een klacht ingediend bij de ombudsdienst telecommunicatie en wacht af hoe zij zullen reageren.
Reputatie 7
Badge +4
Deze foutmeldingen kunnen verschillende oorzaken hebben.
* IMAP-gegevens die niet kloppen (kan je controleren in bovenstaande links)
* anti-virusprogramma dat foutieve zaken tegenhoudt
* Instellingen in windows register.

Als je deze ingeeft in google vind je er al veel (Engelstalige) info over terug. Of we kunnen je ook laten contacteren door Spear IT, wat mijn collega's via de telefoon al voorstelden. Dit is een IT-dienst waar we mee samenwerken en die u telefonisch kunnen helpen bij die instellingen. Dit kost 35€ als ze het kunnen oplossen (gratis indien geen oplossing)
Ik kan de door mij gevolgde werkwijze niet meer reconstrueren, omdat ik het bewuste certificaat al geïnstalleerd heb en de fout zich niet meer voordoet.
Voor wie nog een skynet e-mailadres moet aanmaken in Outlook vermeld ik nog eens de gegevens die je nodig hebt:

IMAP (inkomende E-mail)
• Server: imap.proximus.be
• Poort: 993
• Versleuteling: SSL/TLS

SMTP (uitgaande E-mail)
• Server: relay.proximus.be
• Poort: 587
• Versleuteling: STARTTLS

POP (inkomende E-mail)
• Server: pop.proximus.be
• Poort: 995
• Versleuteling: SSL/TLS

PS: Je gebruikt je skynet e-mailadres maar NIET meer het paswoord dat je destijds van Belgacom Skynet ontvangen hebt, wel het paswoord van je Proximus account.

Hiermee ben je tenminste al zeker dat jouw gegevens juist zijn.
De fout met het certificaat heb ik gemeld aan zowel Proximus als Microsoft, in de hoop dat iemand daar iets zal aan doen.


helaas bij mij werkt het niet, geen verzending mogelijk met die instellingen
Dat heb ik allemaal al vele keren geprobeerd. Als foutmelding krijg ik, afhankelijk van de richtlijnen die ik uitprobeer:
"Your server does not support the connection encryption type you have specified. Try changing the encryption method. Contact your mail server administrator or internet service provider for additional assistance."
" The connection to the incoming (IMAP) server was dropped. Please check the incomming (IMAP) server setting and try again."
"A secure connection to the server cannot be established."
Webmail werkt gelukkig wel.
Reputatie 7
Badge +4
Op deze 2 links zou u al de info moeten vinden die u nodig hebt om outlook 365 in te stellen. Welk probleem ondervindt u juist, krijgt u een foutmelding,... ?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_office_365_outlook/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/website-en-cloud/microsoft-office-365/installatie-en-configuratie/outlook-instellen-voor-office-365.html
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm#/section8
hier nog iemand met problemen in outlook mail
>
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/mail-skynet-47888
Kan iemand uitleggen hoe uiteindelijk een skynet emailadres in Outlook 365 kan ingesteld worden? Ik heb sinds vrijdag een nieuwe computer. Ik heb al op 1001 manieren geprobeerd via de instructies op de support-pagina en het forum zonder succes. Telefonisch weten ze bij proximus geen raad met mijn vraag (hun advies was een betalende informaticus van proximus te laten komen!) en op chat geen antwoord.
Reputatie 1
Badge
PS: Daarnet een telefoontje gekregen van de Proximus helpdesk als reactie op mijn vraag, en de medewerker moest eerlijk toegeven dat hij zelf niet op de hoogte was van al deze toestanden.

Ik vrees trouwens dat er bij de 1900 medewerkers die nu moeten afvloeien nog velen op de hoogte zullen zijn van deze historiek, terwijl er bij de 1250 nieuw aan te werven medewerkers niemand zal zijn die hierover iets af weet. Ook zijn jarenlange klanten behandelt Belgacom-Skynet-Proximus op dezelfde manier.
Ok, hartelijke dank voor je duidelijke uitleg.
Reputatie 1
Badge
1. De veroorzaker van deze foutmelding is uiteraard de NV Proximus: de SMTP zou van de server ‘relay.proximus.be’ moeten komen, terwijl die feitelijk door een andere server, ‘relay.skynet.be’, verzonden wordt. Microsoft heeft gelijk zich vragen over de veiligheid te stellen wanneer de ISP zomaar van naam verandert. Outlook vraagt daarom de gebruiker of die deze laatste server vertrouwt: je geeft je toestemming door op ‘Certificaat weergeven’ te klikken en daar de verdere procedure uit te voeren.


2. Het zijn nogmaals de 'klassieke instellingen' opdat de gebruiker zou weten dat deze NIET de foutmelding veroorzaken (en zoals ik daar allerlei in gaan wijzigen).

3. Jouw pa zal mij dankbaar zijn als hij dit hier kan lezen indien hij ooit eens zijn outlook opnieuw moet instellen: Proximus heeft dit allemaal zelf gedaan, zonder de Skynet gebruikers hiervan op de hoogte te brengen. Er is trouwens ook een periode geweest (vernomen van collega's) dat Proximus Skynet gebruikers die hun account opnieuw moesten instellen dit niet meer konden doen en verplicht werden een proximus e-mailadres aan te maken. Zelf heb ik ook nog mijn inlognaam (bk...) - je pa zal dit wel herkennen - en paswoord van mijn oorspronkelijk Skynet account, maar dit kun je allemaal niet meer gebruiken.
Wat mij hier nog niet heel duidelijk is, of je zelf iets hebt moeten doen of instellen om dit probleem met het certificaat in orde te brengen of heeft proximus of Microsoft daar iets voor gedaan, of was het louter installeren? want voor de rest zijn het de klassieke instellen zoals ik zie.

quote/
PS: Je gebruikt je skynet e-mailadres maar NIET meer het paswoord dat je destijds van Belgacom Skynet ontvangen hebt, wel het paswoord van je Proximus account.
/quote

bij mijn pa is dat nog altijd het zelfde of heb jij die zelf veranderd?
Reputatie 1
Badge
Ik kan de door mij gevolgde werkwijze niet meer reconstrueren, omdat ik het bewuste certificaat al geïnstalleerd heb en de fout zich niet meer voordoet.
Voor wie nog een skynet e-mailadres moet aanmaken in Outlook vermeld ik nog eens de gegevens die je nodig hebt:

IMAP (inkomende E-mail)
• Server: imap.proximus.be
• Poort: 993
• Versleuteling: SSL/TLS

SMTP (uitgaande E-mail)
• Server: relay.proximus.be
• Poort: 587
• Versleuteling: STARTTLS

POP (inkomende E-mail)
• Server: pop.proximus.be
• Poort: 995
• Versleuteling: SSL/TLS

PS: Je gebruikt je skynet e-mailadres maar NIET meer het paswoord dat je destijds van Belgacom Skynet ontvangen hebt, wel het paswoord van je Proximus account.

Hiermee ben je tenminste al zeker dat jouw gegevens juist zijn.
De fout met het certificaat heb ik gemeld aan zowel Proximus als Microsoft, in de hoop dat iemand daar iets zal aan doen.
Reputatie 1
Badge
Vooreerst de boosdoener: alle ingevoerde gegevens mochten correct zijn, de verbinding werd niet gemaakt, die eindigde steeds met een serverfout. Uiteindelijk kunnen achterhalen om welke serverfout het ging:





De installatie handleiding volgt binnenkort, nadat die op punt staat.
👍 daarom zegt men ook dat de aanhouder wint ☺
Reputatie 1
Badge
Oef, het is eindelijk gelukt!
De ellende had blijkbaar te maken met het ontbreken van een certificaat voor relay.skynet.be.
Ook de manier om een e-mailadres in te stellen is in de nieuwste Outlook 2016 versie anders dan beschreven op de proximus support pagina's.
Ik zal morgen een volledige uitleg maken voor iedereen die hiermee te maken krijgt (of nog zal krijgen).
Bedankt aan alle geïnteresseerden die verdienstelijke pogingen ondernomen hebben om mij te helpen dit probleem op te lossen: zonder jullie had ik het al lang opgegeven.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je even SSL/TLS voor uitgaand kiezen?
maar die onderstaande mail parameters zijn niet gekoppeld aan een bepaald mail client (programma) en zouden die moeten werken om het even waar met om het even welk mailprogramma.
Bedankt Martin, maar Windows 10 Mail is iets anders dan Outlook 2016 (dat een onderdeel is van Microsoft Office 2016).dat zou moeten werken want op hun site
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

staat het volgende:
Hoe een ander mailprogramma configureren?
Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:
Inkomende mailserver
Adres: imap.proximus.be
Beveiliging: SSL
Poort: 993

Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Reputatie 1
Badge
Heb je voor uitgaand verkeer nog andere opties? Kan je daar ook gewoon "TLS" kiezen?
Neen dus, enkel de 4 opties die ik eerder vernoemd heb.
Bedankt voor jouw interesse.
Reputatie 1
Badge
Bedankt Martin, maar Windows 10 Mail is iets anders dan Outlook 2016 (dat een onderdeel is van Microsoft Office 2016).
Reputatie 7
Badge +4
Heb je voor uitgaand verkeer nog andere opties? Kan je daar ook gewoon "TLS" kiezen?
dat zou moeten werken want op hun site
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

staat het volgende:
Hoe een ander mailprogramma configureren?
Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:
Inkomende mailserver
Adres: imap.proximus.be
Beveiliging: SSL
Poort: 993

Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
Poort: 587
Authentificatie: Ja