Beantwoord

Skynet emailadres in outlook 365/2016

  • 6 January 2019
  • 32 reacties
  • 20648 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 99 reacties
Sedert jaren gebruik ik een @skynet.be emailadres in Outlook.
Op een nieuwe pc met Outlook 365/2016 kan ik geen verbinding meer maken met mijn skynet e-mailadres, omdat die Outlook alles automatisch zelf wil instellen.
Iemand een idee op welke manier ik dat zelf kan instellen?
icon

Beste antwoord door miriamed 16 July 2019, 11:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

32 reacties

onder "handmatig" eens kijken hier
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_office_365_outlook/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/website-en-cloud/microsoft-office-365/installatie-en-configuratie/outlook-instellen-voor-office-365.html
Normaal zou dit moeten lukken via Bestand > Accountinstellingen > Accountinstellingen.
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor jullie reacties, maar de gegevens die op de opgegeven link staan zijn ondertussen al verouderd, die zullen misschien nog wel werken voor een outlook.com e-mailadres, maar ik wil mijn skynet.be e-mailadres toevoegen.
Ondertussen al ontdekt dat je via een volledig andere weg (Profielen beheren > Stel e-mailaccounts in > Nieuw > Handmatige instelling > Meer instellingen) wél bij de handmatige instellingen terecht komt.
Tot nu toe echter zonder succes, steeds krijg ik een foutmelding met de vraag de correcte instellingen aan mijn ISP te vragen.
De ISP (Proximus) heeft echter nog niet gereageerd op mijn vraag.
De problemen zijn: imap.skynet.be of imap.proximus.be, skynet e-mail paswoord of proximus paswoord en welke versleuteling te kiezen, want ik krijg steeds de foutmelding dat ik een andere versleutelingsmethode moet kiezen, wanneer ik voor SSL/TLS , geen of automatisch kies? Idem voor de SMPT instellingen.
Na een hele dag steeds maar veranderen, nog steeds geen verbinding kunnen maken.
Webmail werkt wel, de emailapp op mijn tablet (Android) vraagt enkel e-mailadres en paswoord en maakt onmiddellijk verbinding, outlook heeft duidelijk problemen met de wijziging Belgacom - Skynet - Proximus.
Ik zoek iemand die zowel met Windows 10 / Office 365 werkt, als nog een Skynet e-mailadres heeft en mij de correcte e-mailinstellingen hiervoor kan geven. Ik wens geen Proximus adres aan te maken want mijn Skynet adres is bij honderden instellingen en personen bekend, ik kan die niet allemaal op de hoogte brengen.
Reputatie 7
Badge +4
Via de onderstaande link kan je de informatie terugvinden hoe outlook 2016 in te stellen met een Skynet of Proximus e-mailadres.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section9
Reputatie 2
Badge
Na alles zo ingesteld te hebben wordt automatisch een test mail verstuurd.
Resultaat:
Test-e-mailbericht verzenden: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).
Reputatie 4
Badge +2
Misschien kan dit helpen:

Reputatie 2
Badge
Heel erg bedankt voor jouw reactie.
Het enige verschil met mijn instellingen is dat ik voor de encryptie niet kan kiezen voor SSL of TLS.
De 4 keuzemogelijkheden zijn:
Geen
SSL/TLS
STARTTLS
Automatisch

Voor inkomend heb ik SSL/TLS gekozen en voor uitgaand STARTTLS.
dat zou moeten werken want op hun site
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

staat het volgende:
Hoe een ander mailprogramma configureren?
Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:
Inkomende mailserver
Adres: imap.proximus.be
Beveiliging: SSL
Poort: 993

Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Reputatie 7
Badge +4
Heb je voor uitgaand verkeer nog andere opties? Kan je daar ook gewoon "TLS" kiezen?
Reputatie 2
Badge
Bedankt Martin, maar Windows 10 Mail is iets anders dan Outlook 2016 (dat een onderdeel is van Microsoft Office 2016).
Reputatie 2
Badge
Heb je voor uitgaand verkeer nog andere opties? Kan je daar ook gewoon "TLS" kiezen?
Neen dus, enkel de 4 opties die ik eerder vernoemd heb.
Bedankt voor jouw interesse.
maar die onderstaande mail parameters zijn niet gekoppeld aan een bepaald mail client (programma) en zouden die moeten werken om het even waar met om het even welk mailprogramma.
Bedankt Martin, maar Windows 10 Mail is iets anders dan Outlook 2016 (dat een onderdeel is van Microsoft Office 2016).dat zou moeten werken want op hun site
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

staat het volgende:
Hoe een ander mailprogramma configureren?
Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:
Inkomende mailserver
Adres: imap.proximus.be
Beveiliging: SSL
Poort: 993

Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Reputatie 7
Badge +4
Kan je even SSL/TLS voor uitgaand kiezen?
Reputatie 2
Badge
Oef, het is eindelijk gelukt!
De ellende had blijkbaar te maken met het ontbreken van een certificaat voor relay.skynet.be.
Ook de manier om een e-mailadres in te stellen is in de nieuwste Outlook 2016 versie anders dan beschreven op de proximus support pagina's.
Ik zal morgen een volledige uitleg maken voor iedereen die hiermee te maken krijgt (of nog zal krijgen).
Bedankt aan alle geïnteresseerden die verdienstelijke pogingen ondernomen hebben om mij te helpen dit probleem op te lossen: zonder jullie had ik het al lang opgegeven.
👍 daarom zegt men ook dat de aanhouder wint ☺️
Reputatie 2
Badge
Vooreerst de boosdoener: alle ingevoerde gegevens mochten correct zijn, de verbinding werd niet gemaakt, die eindigde steeds met een serverfout. Uiteindelijk kunnen achterhalen om welke serverfout het ging:





De installatie handleiding volgt binnenkort, nadat die op punt staat.
Reputatie 2
Badge
Ik kan de door mij gevolgde werkwijze niet meer reconstrueren, omdat ik het bewuste certificaat al geïnstalleerd heb en de fout zich niet meer voordoet.
Voor wie nog een skynet e-mailadres moet aanmaken in Outlook vermeld ik nog eens de gegevens die je nodig hebt:

IMAP (inkomende E-mail)
• Server: imap.proximus.be
• Poort: 993
• Versleuteling: SSL/TLS

SMTP (uitgaande E-mail)
• Server: relay.proximus.be
• Poort: 587
• Versleuteling: STARTTLS

POP (inkomende E-mail)
• Server: pop.proximus.be
• Poort: 995
• Versleuteling: SSL/TLS

PS: Je gebruikt je skynet e-mailadres maar NIET meer het paswoord dat je destijds van Belgacom Skynet ontvangen hebt, wel het paswoord van je Proximus account.

Hiermee ben je tenminste al zeker dat jouw gegevens juist zijn.
De fout met het certificaat heb ik gemeld aan zowel Proximus als Microsoft, in de hoop dat iemand daar iets zal aan doen.
Wat mij hier nog niet heel duidelijk is, of je zelf iets hebt moeten doen of instellen om dit probleem met het certificaat in orde te brengen of heeft proximus of Microsoft daar iets voor gedaan, of was het louter installeren? want voor de rest zijn het de klassieke instellen zoals ik zie.

quote/
PS: Je gebruikt je skynet e-mailadres maar NIET meer het paswoord dat je destijds van Belgacom Skynet ontvangen hebt, wel het paswoord van je Proximus account.
/quote

bij mijn pa is dat nog altijd het zelfde of heb jij die zelf veranderd?
Reputatie 2
Badge
1. De veroorzaker van deze foutmelding is uiteraard de NV Proximus: de SMTP zou van de server ‘relay.proximus.be’ moeten komen, terwijl die feitelijk door een andere server, ‘relay.skynet.be’, verzonden wordt. Microsoft heeft gelijk zich vragen over de veiligheid te stellen wanneer de ISP zomaar van naam verandert. Outlook vraagt daarom de gebruiker of die deze laatste server vertrouwt: je geeft je toestemming door op ‘Certificaat weergeven’ te klikken en daar de verdere procedure uit te voeren.


2. Het zijn nogmaals de 'klassieke instellingen' opdat de gebruiker zou weten dat deze NIET de foutmelding veroorzaken (en zoals ik daar allerlei in gaan wijzigen).

3. Jouw pa zal mij dankbaar zijn als hij dit hier kan lezen indien hij ooit eens zijn outlook opnieuw moet instellen: Proximus heeft dit allemaal zelf gedaan, zonder de Skynet gebruikers hiervan op de hoogte te brengen. Er is trouwens ook een periode geweest (vernomen van collega's) dat Proximus Skynet gebruikers die hun account opnieuw moesten instellen dit niet meer konden doen en verplicht werden een proximus e-mailadres aan te maken. Zelf heb ik ook nog mijn inlognaam (bk...) - je pa zal dit wel herkennen - en paswoord van mijn oorspronkelijk Skynet account, maar dit kun je allemaal niet meer gebruiken.
Ok, hartelijke dank voor je duidelijke uitleg.
Reputatie 2
Badge
PS: Daarnet een telefoontje gekregen van de Proximus helpdesk als reactie op mijn vraag, en de medewerker moest eerlijk toegeven dat hij zelf niet op de hoogte was van al deze toestanden.

Ik vrees trouwens dat er bij de 1900 medewerkers die nu moeten afvloeien nog velen op de hoogte zullen zijn van deze historiek, terwijl er bij de 1250 nieuw aan te werven medewerkers niemand zal zijn die hierover iets af weet. Ook zijn jarenlange klanten behandelt Belgacom-Skynet-Proximus op dezelfde manier.
Kan iemand uitleggen hoe uiteindelijk een skynet emailadres in Outlook 365 kan ingesteld worden? Ik heb sinds vrijdag een nieuwe computer. Ik heb al op 1001 manieren geprobeerd via de instructies op de support-pagina en het forum zonder succes. Telefonisch weten ze bij proximus geen raad met mijn vraag (hun advies was een betalende informaticus van proximus te laten komen!) en op chat geen antwoord.
hier nog iemand met problemen in outlook mail
>
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/mail-skynet-47888
Reputatie 7
Badge +4
Op deze 2 links zou u al de info moeten vinden die u nodig hebt om outlook 365 in te stellen. Welk probleem ondervindt u juist, krijgt u een foutmelding,... ?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_office_365_outlook/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/website-en-cloud/microsoft-office-365/installatie-en-configuratie/outlook-instellen-voor-office-365.html
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm#/section8
Dat heb ik allemaal al vele keren geprobeerd. Als foutmelding krijg ik, afhankelijk van de richtlijnen die ik uitprobeer:
"Your server does not support the connection encryption type you have specified. Try changing the encryption method. Contact your mail server administrator or internet service provider for additional assistance."
" The connection to the incoming (IMAP) server was dropped. Please check the incomming (IMAP) server setting and try again."
"A secure connection to the server cannot be established."
Webmail werkt gelukkig wel.