Beantwoord

Skynet email adres ontvangt niet alle emails

  • 9 November 2017
  • 19 reacties
  • 4156 Bekeken

Omdat ik al meerdere keren een support ticket heb aangemaakt om het probleem op te lossen, maar nooit feedback gekregen heb, probeer ik het even via het forum. Misschien dat een andere gebruiker me kan helpen.

We hebben het probleem dat we in de skynet mailbox geen emails ontvangen die we vanuit onze eigen firma versturen. Onze firma heeft een eigen mailbox met een Belgische domeinnaam en het lijkt dat de emails in het niets verdwijnen. Er komt geen foutmelding terug en ook in de skynet mailbox komen de emails niet aan. Als we naar een andere mailadres sturen (bv gmail.com) komt de mail prima aan. We hebben ook al geprobeerd naar een ander skynet adres te sturen, maar ook daar komt de email niet aan.

We hebben al gecheckt of onze domeinnaam op een blacklist staat, maar dat is niet het geval. Het probleem komt enkel voor bij "skynet.be" email adressen en systematisch bij al onze klanten met een "skynet.be" email adres. Heeft hier iemand nog ervaring mee?

We zijn ten einde raad omdat het probleem nu al 8 maanden aansleept. We zijn nochtans al jaren klant bij Proximus met 2 Biz packs.

Alle hulp is welkom!
icon

Beste antwoord door familievandesype 1 March 2020, 22:49

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Jan, vermoedelijk wordt het toch ergens geblokkeerd. Kan je deze info sturen naar abuse@proximus.com ? Deze dienst kan je ongetwijfeld verder helpen. MVG, Wim
Wim,

bedankt voor je antwoord. Spijtig genoeg komt er geen reactie op mijn mail naar abuse@proximus.com.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jan, de bevoegde dienst werd zonet even aangepord. Van zodra we antwoord hebben, krijg je bericht. Groeten, Linos.
Reputatie 6
Badge +3
Maak je gebruik van een massamail service voor het verzenden van nieuwsbrieven,marketingmails,... ? Zoals mailchimp, YMLP, ... Dit kan door sommige mailfilters aanzien worden als bulkmail en geblokkeerd worden. Dit hangt af van hoe streng de Proximus mailfilter is ingesteld.
Nee, er worden geen massamails verstuurd.

We maken gebruik van een ticketingsysteem / helpdesk software (Teamwork Desk) voor het beheren van de mailbox en het versturen van emails.
Ondertussen nog steeds geen antwoord mogen ontvangen...
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb opnieuw even navraag gedaan, en gevraagd spoedig bericht te laten. Van zodra wij iets weten, weet je het ook.
Ondertussen weer 7 dagen verder en geen bericht ontvangen. Men vindt het blijkbaar normaal dat mails niet aankomen op skynet.be zonder zelfs een foutmelding terug te sturen...
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb het dossier verder geëscaleerd naar de ingenieurs en zij gaan dit verder behandelen. Zodra we iets meer weten, laat ik het weten.
Terug 6 dagen verder zonder antwoord.

We hebben dagelijks problemen met onze klanten met een skynet-adres. De emails worden correct verstuurd (inclusief SPF/DKIM records), maar komen niet aan en er komt ook geen foutmelding. Ze "verdwijnen" blijkbaar zonder dat iemand iets weet.
Even een aanvulling voor mensen die gelijkaardige problemen hebben. Er is een oplossing in de maak, na enkele eigen testen en overleg met Proximus ICT. Belangrijke contactgegevens zijn

1. de ICT afdeling van proximus (ict-servicedesk@proximus.com)
2. de aanvraag procedure om eventueel van een blacklist gehaald te worden (blacklist.removal@proximus.com).

Uiteindelijk blijkt uit een controle van de blacklist dat onze domeinnaam niet het probleem was. Deze stond niet op een publieke blacklist en ook niet op deze van Proximus. Het probleem is blijkbaar dat Proximus een controle doet van alle URL's in een email bericht en als één van deze een negatieve score krijgt, de volledige mail verwijderd wordt zonder een melding terug naar de persoon die de email verstuurd.

In ons geval was de link naar onze eigen bedrijfswebsite (BE-domeinnaam) blijkbaar de reden waarom onze emails verwijderd werden. Waarom deze een negatieve rating had gekregen is momenteel nog niet duidelijk, men tracht dit te corrigeren zodat de emails terug aankomen.

Spijtig is enkel dat de verzender van de email hiervan niet op de hoogte wordt gebracht zodat een foutieve rating eventueel gecorrigeerd kan worden.
Beste JanGils,

Ik heb net hetzelfde probleem.
Is er al een oplossing?
Reputatie 7
Badge +4
Kan je een privé bericht sturen naar het Proximus team met een voorbeeld (mail verzender, mail ontvanger, datum + tijd en subject)? Dan laat ik nakijken waarom je mail niet wordt afgeleverd.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Als atletiekclub sturen wij de nieuwe berichten op onze blog via MailChimp als nieuwsbrief door naar onze leden.
Vanaf 30/7/2018 kwamen de nieuwsbrieven niet meer aan bij de leden met een skynet adres. Bij alle anderen wel.
Na contact met Proximus werd via www.proximus.com/abuse het formulier voor verwijdering van de zwarte lijst ingevuld.
De volgende nieuwsbrief verstuurd op 23/08/2018 om 00u07 is dan bij alle abonnees aangekomen, ook deze met skynet adres.

De nieuwsbrief van 24/08/2018 om 00u02 is bij de abonnees met skynet adres terug niet aangekomen bij al de andere wel.

Is er iemand die het probleem definitief kan oplossen of die ons kan informeren wat wij kunnen doen om het probleem te verhelpen?

Met Vriendelijke Groeten,
Ignace Verkaemer

Hallo,

Wij ervaren net hetzelfde probleem als de mensen hierboven.

We werken op onze school met google for education en we werken dus met gepersonaliseerde @gmailadressen.  Als privé-adres heb ik een @skynet adres.  De mails die ik probeer door te sturen, krijgen steeds een foutmelding.  

De reactie van de externe server was:

554 mx101.skynet.be Access denied- Under investigation for spam abuse- Visit https://www.proximus.com/en/ipremoval/form for more info

 

Al mijn collega’s probeerden al via hun eigen gmailadres en krijgen allemaal dezelfde foutmelding. 

Ze kunnen toch niet allemaal vastzitten in de spamfilter? 

Met vriendelijke groeten, Stefanie Lievens

Sedert een paar dagen problemen met mijn emails.

Heb de laatste 3 dagen ze opnieuw moeten instellen (wachtwoord moeten wijzigen).

Sedert deze morgen is mijn email geblokkeerd.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Wat je eerst gaat moeten doen is een volledige beveiligingsscan uitvoeren op jouw computer, om eventuele infecties te verwijderen. Indien je nog geen beveiligingsprogramma gebruikt kan je 1 gratis beveiligingsprogramma downloaden,installeren en updaten: https://www.schoonepc.nl/optim/antivirussoftware.html Want anders mag je nog je wachtwoord wijzigen een infectie op jouw computer kan nog altijd mails versturen.

Reputatie 6
Badge +3

Wat je eerst gaat moeten doen is een volledige beveiligingsscan uitvoeren op jouw computer, om eventuele infecties te verwijderen. Indien je nog geen beveiligingsprogramma gebruikt kan je 1 gratis beveiligingsprogramma downloaden,installeren en updaten: https://www.gratissoftware.nu/gratis-antivirus-virusscanners.php Want anders mag je nog je wachtwoord wijzigen een infectie op jouw computer kan nog altijd mails versturen.

https://www.schoonepc.nl/optim.html

 

Reageer