Vraag

skynet e-mailadres via Proximus


Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 99 reacties

Hebt u een email-adres dat eindigt op skynet.be? U behoudt, ook na 1 juli 2019, dit adres. U kunt uw e-mails blijven raadplegen via de webmail op proximuspickx.be.”
Betekent dit dan dat we met geen enkel ander mailprogramma nog onze mails kunnen ontvangen?


57 reacties

Reputatie 2
Badge

In ieder geval iedereen bedankt voor de erg geapprecieerde hulp. Zelf zie ik het ook niet meer zitten wat ik nog meer kan doen. Omdat bij de laatste poging in Thunderbird het rondje bleef draaien bij controle van het wachtwoord, heb ik nog eens geprobeerd om het email wachtwoord te wijzigen en in  myproximus een nieuwe alias aan te maken met ...@proximus.be. Ik kreeg een code via sms om de wijziging te bevestigen door na de code in te vullen op de link in de naar mijn proximus webmail gestuurde mail te klikken, maar die mail heb ik helemaal niet ontvangen, ook niet in de spam of andere mappen. 

Ik dank iedereen van harte voor de aangeboden hulp maar wens niet verder jullie tijd in beslag te nemen om hier verder aandacht aan te besteden. Mocht ik in de toekomst alsnog een oplossing vinden, dan zal ik niet nalaten die hier te vermelden.

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor jullie hulpvaardigheid.

Reputatie 2
Badge

Iemand een idee hoe het komt dat bij mij elk mailadres twee keer vermeld wordt in de Proximus webmail? Ik heb overal op het net gezocht, maar niets gevonden. Bij voorbaat dank.

ik denk dat HadewychT daar mee bezig is en dat doorgegeven heeft, en het afwachten is op een antwoord!

Reputatie 7
Badge +4

@HadewijchT: “Kan je ook eens nakijken in je webmail of je daar je mailadres geen 2x vermeld ziet staan ?” 

Dit is wel een zeer goede opmerking. Ik had me inderdaad al afgevraagd waarom ik elk e-mailadres  twee keer vermeld zie staan in Proximus webmail.

Dit is iets wat je zelf kan instellen in de webmail. Eigenlijk is dit bedoeld om vb je gmail of hotmail ook te kunnen zien via je webmail. Waarschijnlijk heb je daar dus zelf ooit je skynetaccount nog eens toegevoegd. Je kan deze zelf terug verwijderen. 

Je kan rechtsbovenaan op je naam klikken en naar instellingen gaan 

Dan kan je aan de linkerkant op accounts klikken en dan de extra account verwijderen (of vb het paswoord aanpassen als je een probleem hebt met je gmail account,... die je hier hebt ingesteld) 

 

Reputatie 2
Badge

Sorry, ik was er even niet. Bedankt voor al deze tips.

Die heb ik allemaal uitgeprobeerd, ook met verschillende browsers, maar het mag blijkbaar niet baten. 

Reputatie 2
Badge

Bedankt, frank, voor deze tip, dit ga ik zeker proberen. Maar bij mij stokt het al bij de imap server. Heb je daarvoor ook andere instellingen? En wat voor paswoord heb je gebruikt, het oude skynet paswoord of het nieuwe proximus paswoord? 

Reputatie 7
Badge +4

@user zoals @familievandesype aangeeft is het belangrijk dat je dezelfde login en wachtwoord gebruikt op je mail programma die je ook gebruikt om in te loggen op de webmail : https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html .  

 

Sorry, ik was er even niet. Bedankt voor al deze tips.

Die heb ik allemaal uitgeprobeerd, ook met verschillende browsers, maar het mag blijkbaar niet baten. 

 

Bedoel je dat je ook niet meer kan inloggen op de webmail ?  

nu kan ik niet goed volgen als je een een @skynet.be adres hebt dan is er toch geen tweede wachtwoord voor dit mailadres of bedoel je iets anders ?

Ik ontvang momenteel mijn skynet mails via webmail.proximus.be.

Ik zal het nog eens proberen op een andere laptop, dit kan echter niet onmiddellijk.

Bedankt voor de tips.

hieruit kan ik afleiden dat het via webmail wel nog lukt, Als @user nog bevestiging geeft is het 100% zeker.

Reputatie 6
Badge +3

Dit zou toch normaal gezien geen invloed mogen hebben waarom dit niet lukt in andere mail programma’s? 

Als @user  er één verwijderd zal het inderdaad wel  duidelijk worden of dit de echte reden is.

Reputatie 2
Badge

Destijds, vóór de omschakeling van de naam Belgacom naar Proximus, kreeg je een emailadres ( ab123456@skynet.be type) en een bijbehorend paswoord. Na de naamsverandering moest je een nieuw paswoord aanmaken om te kunnen inloggen bij Proximus, dat ik nu gebruik om hier in te loggen, of bij Proximus Pickx, of bij myProximus bijvoorbeeld.

ik heb nochtans nog altijd het zelfde wachtwoord voor mijn ab123456@skynet.be en sinds de naamsverandering heb ik ook het wachtwoord niet veranderd voor pickx of myproximus, heb daar ook geen melding van gekregen dat dit moest 

maar soit probeer dan gewoon eens met dat nieuw wachtwoord in je mail programma dan weet je het direct of het daarmee lukt.

@user Nee wilt gewoon zeggen dat je nu geen mailbox(en) of mail aliassen meer kunt aanmaken die eindigen op @skynet.be maar enkel en alleen die eindigen met @proximus.be

maar dat de reeds aangemaakte van vroeger die eindigen op @skynet.be blijven gewoon bestaan en ook gewoon kunnen verder gebruikt worden als vroeger.

Reputatie 2
Badge

Bedankt, Martin, voor de snelle reactie.

Ik stel deze vraag omdat ik op geen enkele wijze meer mijn skynet e-mailadres geïnstalleerd krijg in een ander mailprogramma (Outlook, Thunderbird, ...).

ik gebruik mijn @skynet.be op mijn laptop onder Thunderbird.  

Met volgende instellingen:

Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:

  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL/TLS
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Normal password
Reputatie 7
Badge +4

Ik kan @Martin enkel bijtreden nooit bij de verandering van Belgacom in Proximus een ander paswoord  van Proximus gekregen of moeten invoeren, maar toegegeven op dit forum zijn er wel berichten waarbij mailbox-problemen door wijziging van paswoord blijkbaar verholpen werden 

Zelf heb ik gisteren nog thunderbird zonder enig probleem op een andere laptop gezet, dus tenzij bovenstaande uw probleem oplost, vrees ik dat enkel Proximus-medewerkers misschien licht in deze duisternis kunnen scheppen 

 

inderdaad ik denk dat proximus best die instellingen eens natrekt want alles is al uitgeprobeerd geweest

Reputatie 2
Badge

Bedankt, HadewijchT, zo is mijn Proximus Webmail wat uitgezuiverd.

Ik had voor elke alias die ik gebruik een nieuw account aangemaakt, en zie nu dat dit niet nodig was.

Anderzijds heb ik Proximus contact opgebeld om technische hulp, daar kreeg ik als antwoord dat ze alleen ondersteuning bieden voor Proximus Mail en niet voor een ander mailprogramma. En gezien ik mijn mails ontvang en kan versturen met Proximus Webmail, is voor hen de kous af.

Ik sta dus nog even ver als bij aanvang.

Reputatie 2
Badge

Proximus webmail vormt geen enkel probleem.

Daarom lijkt het mij zo vreemd dat ik met dezelfde instellingen geen verbinding kan maken in een ander mailprogramma. 

Ik had voor elke alias die ik gebruik een nieuw account aangemaakt,

je moet inderdaad niet voor elke alias, die gekoppeld is aan een mailbox, maar wel voor elke mailbox een account aanmaken, want alle mails die verstuurt worden naar de aliassen komen in de zelfde eraan gekoppelde mailbox terecht.

Reputatie 6
Badge +3

Een beveiligingsprogramma zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Als test zou je even de e-mail scan module kunnen uitschakelen en dan opnieuw de test uitvoeren. Welk beveiligingsprogramma gebruik je?

of op een ander toestel een via een mail app proberen ….

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad op een tablet of GSM.

Reageer