“Hebt u een email-adres dat eindigt op skynet.be? U behoudt, ook na 1 juli 2019, dit adres. U kunt uw e-mails blijven raadplegen via de webmail op proximuspickx.be.”
Betekent dit dan dat we met geen enkel ander mailprogramma nog onze mails kunnen ontvangen?
In ieder geval iedereen bedankt voor de erg geapprecieerde hulp. Zelf zie ik het ook niet meer zitten wat ik nog meer kan doen. Omdat bij de laatste poging in Thunderbird het rondje bleef draaien bij controle van het wachtwoord, heb ik nog eens geprobeerd om het email wachtwoord te wijzigen en in myproximus een nieuwe alias aan te maken met ...@proximus.be. Ik kreeg een code via sms om de wijziging te bevestigen door na de code in te vullen op de link in de naar mijn proximus webmail gestuurde mail te klikken, maar die mail heb ik helemaal niet ontvangen, ook niet in de spam of andere mappen.


Ik dank iedereen van harte voor de aangeboden hulp maar wens niet verder jullie tijd in beslag te nemen om hier verder aandacht aan te besteden. Mocht ik in de toekomst alsnog een oplossing vinden, dan zal ik niet nalaten die hier te vermelden.
Ja en toch moet er ergens nog iets te vinden zijn maar waar, mss dat ze bij proximus toch nog eens alles grondig moeten natrekken.
Buiten die optie weet ik ook niets meer, want bij Proximus is alles in orde. Het wachtwoord is correct, de instellingen zijn ook correct.
Als dat dan ook allemaal niet lukt dan gaan we stilletjes aan aan get einde van ons latijn komen vrees ik
Inderdaad op een tablet of GSM.
of op een ander toestel een via een mail app proberen ….
Een beveiligingsprogramma zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Als test zou je even de e-mail scan module kunnen uitschakelen en dan opnieuw de test uitvoeren. Welk beveiligingsprogramma gebruik je?
Ik had voor elke alias die ik gebruik een nieuw account aangemaakt,
je moet inderdaad niet voor elke alias, die gekoppeld is aan een mailbox, maar wel voor elke mailbox een account aanmaken, want alle mails die verstuurt worden naar de aliassen komen in de zelfde eraan gekoppelde mailbox terecht.
Bedankt, HadewijchT, zo is mijn Proximus Webmail wat uitgezuiverd.
Ik had voor elke alias die ik gebruik een nieuw account aangemaakt, en zie nu dat dit niet nodig was.
Anderzijds heb ik Proximus contact opgebeld om technische hulp, daar kreeg ik als antwoord dat ze alleen ondersteuning bieden voor Proximus Mail en niet voor een ander mailprogramma. En gezien ik mijn mails ontvang en kan versturen met Proximus Webmail, is voor hen de kous af.
Ik sta dus nog even ver als bij aanvang.
Als
Dit zou toch normaal gezien geen invloed mogen hebben waarom dit niet lukt in andere mail programma’s?
@HadewijchT: “Kan je ook eens nakijken in je webmail of je daar je mailadres geen 2x vermeld ziet staan ?”
Dit is wel een zeer goede opmerking. Ik had me inderdaad al afgevraagd waarom ik elk e-mailadres twee keer vermeld zie staan in Proximus webmail.
Dit is iets wat je zelf kan instellen in de webmail. Eigenlijk is dit bedoeld om vb je gmail of hotmail ook te kunnen zien via je webmail. Waarschijnlijk heb je daar dus zelf ooit je skynetaccount nog eens toegevoegd. Je kan deze zelf terug verwijderen.
Je kan rechtsbovenaan op je naam klikken en naar instellingen gaan

Dan kan je aan de linkerkant op accounts klikken en dan de extra account verwijderen (of vb het paswoord aanpassen als je een probleem hebt met je gmail account,... die je hier hebt ingesteld)

ik denk dat HadewychT daar mee bezig is en dat doorgegeven heeft, en het afwachten is op een antwoord!
Iemand een idee hoe het komt dat bij mij elk mailadres twee keer vermeld wordt in de Proximus webmail? Ik heb overal op het net gezocht, maar niets gevonden. Bij voorbaat dank.
Bedankt, ik kijk er naar uit.
‘t kon bijna niet anders dan dat in de richting proximus mailinstellingen moest gezocht worden dus de oplossing is coming soon
@HadewijchT: “Kan je ook eens nakijken in je webmail of je daar je mailadres geen 2x vermeld ziet staan ?”
Dit is wel een zeer goede opmerking. Ik had me inderdaad al afgevraagd waarom ik elk e-mailadres twee keer vermeld zie staan in Proximus webmail.
Bedankt hiervoor, dit brengt misschien een oplossing naderbij. Ik ben benieuwd.
Als het werkt via webmail zou je het ook in een mailprograma moeten kunnen instellen. De juiste instellingen hiervoor vind je hier. Het is, zoals hierboven al door enkelen vermeld, wel belangrijk dat je het wachtwoord gebruikt dat je ook gebruikt om in je webmail in te loggen. Krijg je de fout zowel bij handmatig als automatisch instellen van je mailaccount in Thunderbird ?
Kan je ook eens nakijken in je webmail of je daar je mailadres geen 2x vermeld ziet staan ?

Proximus webmail vormt geen enkel probleem.
Daarom lijkt het mij zo vreemd dat ik met dezelfde instellingen geen verbinding kan maken in een ander mailprogramma.
Ik ontvang momenteel mijn skynet mails via webmail.proximus.be.
Ik zal het nog eens proberen op een andere laptop, dit kan echter niet onmiddellijk.
Bedankt voor de tips.
hieruit kan ik afleiden dat het via webmail wel nog lukt, Als
Sorry, ik was er even niet. Bedankt voor al deze tips.
Die heb ik allemaal uitgeprobeerd, ook met verschillende browsers, maar het mag blijkbaar niet baten.
Bedoel je dat je ook niet meer kan inloggen op de webmail ?
Sorry, ik was er even niet. Bedankt voor al deze tips.
Die heb ik allemaal uitgeprobeerd, ook met verschillende browsers, maar het mag blijkbaar niet baten.
ik denk dat User al alle mogelijkheden al geprobeerd heeft en met beide wachtwoorden en ook met ab123456@skynet.be en ook met ab123456@proximus.be dus wat er nog kan geprobeerd worden dat weet ik niet meer ook de mailinstellingen kloppen want dat zijn de zelfde die ook invoer op thunderbird dus als het bij met deze instellingen zo werkt is er geen reden dat het bij User dan niet zo zou werken!
Het wachtwoord om in in te loggen op het forum of op de Proximus website staat volledig los van het wachtwoord voor jouw e-mail. Je moet het wachtwoord gebruiken dat je momenteel gebruikt om in te loggen op webmail. Dat is het juiste wachtwoord voor in te stellen in jouw mailprogramma. Mijn gebruikersnaam is zonder @skynet.be in mijn mail programma. Het enigste wat ik ooit heb meegemaakt dat het wachtwoord voor de internet verbinding door Proximus gewijzigd werd.
ik heb nog e
Bedankt, frank, voor deze tip, dit ga ik zeker proberen. Maar bij mij stokt het al bij de imap server. Heb je daarvoor ook andere instellingen? En wat voor paswoord heb je gebruikt, het oude skynet paswoord of het nieuwe proximus paswoord?
voor mijn oud mail-adres gebruik ik nog mijn oud passwoord, dus niet passwoord om in te loggen van myproximus.
ik heb even getwijfeld om mijn passwoord te resetten omdat ik het niet meer vond, maar uiteindelijk toch gevonden en gebruikt.
Tja je moet misschien 1 keer in 5 jaar mail instellen dan vergeet je nogal snel dat passwoord en waar je kopie gezet hebt….
PS.ik gebruik géén imap. het is enkel voor verzenden van gescande pagina’s via mail
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.