Skip to main content

Hebt u een email-adres dat eindigt op skynet.be? U behoudt, ook na 1 juli 2019, dit adres. U kunt uw e-mails blijven raadplegen via de webmail op proximuspickx.be.”
Betekent dit dan dat we met geen enkel ander mailprogramma nog onze mails kunnen ontvangen?

Inderdaad maandag zullen we dan meer weten, ben benieuwd...

ik heb per toeval recent mail moeten instellen op mijn scanner, en na 10-tallen probeersels de juiste instellingen gevonden. 

De instellingen op de helppagina van proximus werkten mijn inziiens niet, 
Misschien deed ik eerst nog iets verkeerd maar relay.proximus.be werkte niet.

Mijn instellingen:

mail:  sb123456@skynet.be    (jawel stokoude Skynet-mail)

smtp server: relay.skynet.be

smtp poort: 587

altijd een veilige verbinding (SSL/TLS) gebruiken.

SMTP-server vereist verificatie voor uitgaande e-mailberichten

Passwoord:  passwoord voor mail 

Dat zou in principe met beide moeten werken maar het moet ook zeker werken met relay.proximus.be

Bedankt, frank, voor deze tip, dit ga ik zeker proberen. Maar bij mij stokt het al bij de imap server. Heb je daarvoor ook andere instellingen? En wat voor paswoord heb je gebruikt, het oude skynet paswoord of het nieuwe proximus paswoord? 

nu kan ik niet goed volgen als je een een @skynet.be adres hebt dan is er toch geen tweede wachtwoord voor dit mailadres of bedoel je iets anders ?

Destijds, vóór de omschakeling van de naam Belgacom naar Proximus, kreeg je een emailadres ( ab123456@skynet.be type) en een bijbehorend paswoord. Na de naamsverandering moest je een nieuw paswoord aanmaken om te kunnen inloggen bij Proximus, dat ik nu gebruik om hier in te loggen, of bij Proximus Pickx, of bij myProximus bijvoorbeeld.

@user Nee wilt gewoon zeggen dat je nu geen mailbox(en) of mail aliassen meer kunt aanmaken die eindigen op @skynet.be maar enkel en alleen die eindigen met @proximus.be

maar dat de reeds aangemaakte van vroeger die eindigen op @skynet.be blijven gewoon bestaan en ook gewoon kunnen verder gebruikt worden als vroeger.

Reageer