“Hebt u een email-adres dat eindigt op skynet.be? U behoudt, ook na 1 juli 2019, dit adres. U kunt uw e-mails blijven raadplegen via de webmail op proximuspickx.be.”
Betekent dit dan dat we met geen enkel ander mailprogramma nog onze mails kunnen ontvangen?
skynet e-mailadres via Proximus
De instellingen lijken hier alleszins nog OK te staan. Heb je dan al eens geprobeerd met een gereset wachtwoord?
Als dat dan ook allemaal niet lukt dan gaan we stilletjes aan aan get einde van ons latijn komen vrees ik
Als het werkt via webmail zou je het ook in een mailprograma moeten kunnen instellen. De juiste instellingen hiervoor vind je hier. Het is, zoals hierboven al door enkelen vermeld, wel belangrijk dat je het wachtwoord gebruikt dat je ook gebruikt om in je webmail in te loggen. Krijg je de fout zowel bij handmatig als automatisch instellen van je mailaccount in Thunderbird ?
Kan je ook eens nakijken in je webmail of je daar je mailadres geen 2x vermeld ziet staan ?
@HadewijchT: “Kan je ook eens nakijken in je webmail of je daar je mailadres geen 2x vermeld ziet staan ?”
Dit is wel een zeer goede opmerking. Ik had me inderdaad al afgevraagd waarom ik elk e-mailadres twee keer vermeld zie staan in Proximus webmail.
Bedankt hiervoor, dit brengt misschien een oplossing naderbij. Ik ben benieuwd.
‘t kon bijna niet anders dan dat in de richting proximus mailinstellingen moest gezocht worden dus de oplossing is coming soon
Buiten die optie weet ik ook niets meer, want bij Proximus is alles in orde. Het wachtwoord is correct, de instellingen zijn ook correct.
Bedankt, ik kijk er naar uit.
Ja en toch moet er ergens nog iets te vinden zijn maar waar, mss dat ze bij proximus toch nog eens alles grondig moeten natrekken.
Gebruik als gebruikersnaam: maxxxxxx (2 letters gevolgd door 6 cijfers) die gekoppeld is aan jouw skynet mail adres. Dat zou moeten werken. Want ik maak ook nog altijd gebruik van mijn skynet mail adres in mijn e-mail programma.
waarom zou het dan niet werken met een alias volgens u, ik gebruik ook de alias en dat werkt perfect.
NB: ter verduidelijking ma123456 of twee andere letters kan ook natuurlijk xx123456 hangt ervan af hoe lang geleden die mailbox aangemaakt werd mijn pa heeft er nog ene die met “bk” begint.
Heel erg bedankt voor de hint, maar ook dit mag niet baten.
Inkomende mail:
Uitgaande mail:
Dat zou mij ook verwonderd hebben want ik mag inloggen met de 3 aliassen die ik heb en dat lukt met allemaal.
Welke versie heb je van thunderbird heb je want die screenshot van u die is blijkbaar anders dan bij mij.
Al eens geprobeerd met ingebouwde windows “mail “ programma of het daarmee lukt.
Ik ben dankbaar voor elke tip die me vooruit kan helpen.
De nieuwste versie veronderstel ik, want die heb ik nog maar enkele dagen geleden geïnstalleerd:versie 68.7.0.(x86 nl).
Met Windows Mail lukte het ook al niet.
daarvoor dienen de tips hé en ik zou ook zeggen laat ze maar komen …..
Aan de versie zal het dan wel niet liggen, aangezien het ook niet werkt in andere mail programma’s
Heb je soms een ander laptop, tablet….. waar je het ook eens kunt op proberen.
Onder webmail.proximus.be log je in met identiek de zelfde login gegevens en daar lukt het wel als ik het goed begrijp.
Ik ontvang momenteel mijn skynet mails via webmail.proximus.be.
Ik zal het nog eens proberen op een andere laptop, dit kan echter niet onmiddellijk.
Bedankt voor de tips.
Het klinkt mss ook weinig logisch maar moest ik dit voor hebben zou ik zelf proberen van de bbox eens te resetten > klik hier
ik heb nog e
Bedankt, frank, voor deze tip, dit ga ik zeker proberen. Maar bij mij stokt het al bij de imap server. Heb je daarvoor ook andere instellingen? En wat voor paswoord heb je gebruikt, het oude skynet paswoord of het nieuwe proximus paswoord?
voor mijn oud mail-adres gebruik ik nog mijn oud passwoord, dus niet passwoord om in te loggen van myproximus.
ik heb even getwijfeld om mijn passwoord te resetten omdat ik het niet meer vond, maar uiteindelijk toch gevonden en gebruikt.
Tja je moet misschien 1 keer in 5 jaar mail instellen dan vergeet je nogal snel dat passwoord en waar je kopie gezet hebt….
PS.ik gebruik géén imap. het is enkel voor verzenden van gescande pagina’s via mail
Bedankt voor elke tip.
Ik heb de modem gereset én geprobeerd op een andere laptop, helaas steeds met hetzelfde resultaat: Thunderbird heeft geen instellingen voor uw e-mailaccount kunnen vinden.
kijk ook eens of deze raadgevingen som helpen
Het wachtwoord om in in te loggen op het forum of op de Proximus website staat volledig los van het wachtwoord voor jouw e-mail. Je moet het wachtwoord gebruiken dat je momenteel gebruikt om in te loggen op webmail. Dat is het juiste wachtwoord voor in te stellen in jouw mailprogramma. Mijn gebruikersnaam is zonder @skynet.be in mijn mail programma. Het enigste wat ik ooit heb meegemaakt dat het wachtwoord voor de internet verbinding door Proximus gewijzigd werd.
Eigenaardig tenzij u Proximus 18 maanden of langer zou verlaten hebben voor een andere ISP
Eventueel overwegen het programma integraal te verwijderen bv. via Ccleaner) en opnieuw te installeren
Dit proces verloopt normaal volledig automatisch (op voorwaarde dat u verbonden bent met het internet), ook met aliassen
https://support.mozilla.org/nl/kb/automatische-accountconfiguratie
https://support.mozilla.org/nl/kb/handmatige-accountconfiguratie
En ja de instellingen zijn mijns inziens ok/perfect
daarom dat ik ook voorgesteld heb om op ander toestel te proberen maar daarvoor moeten we nog wachten op feedback
je zegt: Eigenaardig tenzij u Proximus 18 maanden of langer zou verlaten hebben voor een andere ISP
Maar het werkt nog op webmail.proximus.be!
ik denk dat User al alle mogelijkheden al geprobeerd heeft en met beide wachtwoorden en ook met ab123456@skynet.be en ook met ab123456@proximus.be dus wat er nog kan geprobeerd worden dat weet ik niet meer ook de mailinstellingen kloppen want dat zijn de zelfde die ook invoer op thunderbird dus als het bij met deze instellingen zo werkt is er geen reden dat het bij User dan niet zo zou werken!
Probeer eens bij inkomend: imap.skynet.be en bij uitgaand: relay.skynet.be. Wachttijd verstreken komt enkel maar voor wanneer een bijlage te groot is om te versturen en dat de wachttijd verstreken is. Of wanneer je mail account niet gevonden kan worden.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.