Vraag

skynet e-mailadres via Proximus



Toon eerste bericht

57 reacties

De instellingen lijken hier alleszins nog OK te staan. Heb je dan al eens geprobeerd met een gereset wachtwoord? 

inderdaad ik denk dat proximus best die instellingen eens natrekt want alles is al uitgeprobeerd geweest

Reputatie 7
Badge +4

Ik kan @Martin enkel bijtreden nooit bij de verandering van Belgacom in Proximus een ander paswoord  van Proximus gekregen of moeten invoeren, maar toegegeven op dit forum zijn er wel berichten waarbij mailbox-problemen door wijziging van paswoord blijkbaar verholpen werden 

Zelf heb ik gisteren nog thunderbird zonder enig probleem op een andere laptop gezet, dus tenzij bovenstaande uw probleem oplost, vrees ik dat enkel Proximus-medewerkers misschien licht in deze duisternis kunnen scheppen 

 

ik heb nochtans nog altijd het zelfde wachtwoord voor mijn ab123456@skynet.be en sinds de naamsverandering heb ik ook het wachtwoord niet veranderd voor pickx of myproximus, heb daar ook geen melding van gekregen dat dit moest 

maar soit probeer dan gewoon eens met dat nieuw wachtwoord in je mail programma dan weet je het direct of het daarmee lukt.

Reputatie 2
Badge

Destijds, vóór de omschakeling van de naam Belgacom naar Proximus, kreeg je een emailadres ( ab123456@skynet.be type) en een bijbehorend paswoord. Na de naamsverandering moest je een nieuw paswoord aanmaken om te kunnen inloggen bij Proximus, dat ik nu gebruik om hier in te loggen, of bij Proximus Pickx, of bij myProximus bijvoorbeeld.

nu kan ik niet goed volgen als je een een @skynet.be adres hebt dan is er toch geen tweede wachtwoord voor dit mailadres of bedoel je iets anders ?

Reputatie 2
Badge

Bedankt, frank, voor deze tip, dit ga ik zeker proberen. Maar bij mij stokt het al bij de imap server. Heb je daarvoor ook andere instellingen? En wat voor paswoord heb je gebruikt, het oude skynet paswoord of het nieuwe proximus paswoord? 

Dat zou in principe met beide moeten werken maar het moet ook zeker werken met relay.proximus.be

Reputatie 6
Badge +3

ik heb per toeval recent mail moeten instellen op mijn scanner, en na 10-tallen probeersels de juiste instellingen gevonden. 

De instellingen op de helppagina van proximus werkten mijn inziiens niet, 
Misschien deed ik eerst nog iets verkeerd maar relay.proximus.be werkte niet.

 

Mijn instellingen:

mail:  sb123456@skynet.be    (jawel stokoude Skynet-mail)

smtp server: relay.skynet.be

smtp poort: 587

altijd een veilige verbinding (SSL/TLS) gebruiken.

SMTP-server vereist verificatie voor uitgaande e-mailberichten

Passwoord:  passwoord voor mail 

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor jullie hulpvaardigheid.

Inderdaad maandag zullen we dan meer weten, ben benieuwd...

Reputatie 6
Badge +3

Dan ligt het bij Proximus zelf, want wanneer je het op verscheidene mail programma’s geprobeerd hebt en hetzelfde resultaat dan ligt het niet aan een in instelling van een bepaalde mailprogramma.

ik denk dat proximus best ook de mail profiel instellingen eens nakijken maandag als ze hier langskomen

Reputatie 2
Badge

Allemaal bedankt voor de tips.

Ik heb al jullie voorstellen gelezen en uitgeprobeerd, zonder succes evenwel.

Thunderbird kiest automatisch de domeinnaam (skynet.be) als server, maar dit werkt niet, daarom is handmatige instelling noodzakelijk. Ook geprobeerd met andere e-mailprogramma’s en op een andere laptop. Geen enkel programma kan verbinding maken met de servers.

dat is natuurlijk een altijd de moeite om te testen maar in de meeste gevallen is het probleem net anders om je weet natuurlijk maar nooit hé,

Reputatie 6
Badge +3

Probeer eens bij inkomend: imap.skynet.be en bij uitgaand: relay.skynet.be. Wachttijd verstreken komt enkel maar voor wanneer een bijlage te groot is om te versturen en dat de wachttijd verstreken is.  Of wanneer je mail account niet gevonden kan worden. 

 

 

daarom dat ik ook voorgesteld heb om op ander toestel te proberen maar daarvoor moeten we nog wachten op feedback

 

je zegt: Eigenaardig tenzij u Proximus 18 maanden of langer zou verlaten hebben voor een andere ISP

Maar het werkt nog op webmail.proximus.be!

Reputatie 7
Badge +4

Eigenaardig tenzij u Proximus 18 maanden of langer zou verlaten hebben voor een andere ISP

Eventueel overwegen het programma integraal te verwijderen bv. via Ccleaner) en opnieuw te installeren

Dit proces verloopt normaal volledig automatisch (op voorwaarde dat u verbonden bent met het internet), ook met aliassen

 

https://support.mozilla.org/nl/kb/automatische-accountconfiguratie

https://support.mozilla.org/nl/kb/handmatige-accountconfiguratie

 

En ja de instellingen zijn mijns inziens ok/perfect

kijk ook eens of deze raadgevingen som helpen 

https://nationaalcomputerforum.nl/threads/thunderbird-heeft-geen-instellingen-voor-uw-e-mailaccount-kunnen-vinden-opgelost.87677/

 

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor elke tip.

Ik heb de modem gereset én geprobeerd op een andere laptop, helaas steeds met hetzelfde resultaat: Thunderbird heeft geen instellingen voor uw e-mailaccount kunnen vinden.

Het klinkt mss ook weinig logisch maar moest ik dit voor hebben zou ik zelf proberen van de bbox eens te resetten > klik hier 

Reputatie 2
Badge

Ik ontvang momenteel mijn skynet mails via webmail.proximus.be.

Ik zal het nog eens proberen op een andere laptop, dit kan echter niet onmiddellijk.

Bedankt voor de tips.

daarvoor dienen de tips hé :slight_smile:  en ik zou ook zeggen laat ze maar komen …..

Aan de versie zal het dan wel niet liggen, aangezien het ook niet werkt in andere mail programma’s 

Heb je soms een ander laptop, tablet….. waar je het ook eens kunt op proberen.

Onder webmail.proximus.be log je in met identiek de zelfde login gegevens en daar lukt het wel als ik het goed begrijp.


 

Reputatie 2
Badge

Ik ben dankbaar voor elke tip die me vooruit kan helpen.

De nieuwste versie veronderstel ik, want die heb ik nog maar enkele dagen geleden geïnstalleerd:versie 68.7.0.(x86 nl).

Met Windows Mail lukte het ook al niet.

 

 

 

Dat zou mij ook verwonderd hebben want ik mag inloggen met de 3 aliassen die ik heb en dat lukt met allemaal.

Welke versie heb je van thunderbird heb je want die screenshot van u die is blijkbaar anders dan bij mij.

Al eens geprobeerd met ingebouwde windows “mail “ programma of het daarmee lukt.

Reageer