Beantwoord

simkaart voor 2 tablets

  • 23 February 2020
  • 23 reacties
  • 615 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb momenteel een oude tablet met een micro simkaart. Ik heb ondertussen ook een nieuwe maar grotere tablet, voorlopig zonder simkaart. 

De bedoeling is: wanneer ik op reis ga mijn oude kleine tablet mee te nemen; terwijl ik thuis of in elders in Belgie mijn grotere tablet mee te nemen. 

Kan ik voor die nieuwe tablet een bijkomende (nano) simkaart krijgen zonder extra abonnement ?

Aangezien de 2 toestellen een verschillend formaat hebben voor de simkaarten is het dus geen optie om die van het ene toestel in het andere te steken.

icon

Beste antwoord door AntonellaD 26 February 2020, 12:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

23 reacties

Twee simkaarten met het zelfde nummer bedoel je dan is dit de mogelijkheid

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_same_nb/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/2-sim-kaarten-met-hetzelfde-nummer.html en ook de gevolgen ervan...

Tenzij de proximus mij morgen gaan tegenspreken kun je geen twee simkaarten al dan nniet met het zelfde of ander formaat verkrijgen zonder bijkomende kosten.

Reputatie 7
Badge +4

sim kaart adaptors bv.

https://www.coolblue.be/nl/zoeken?query=simkaart+adaptor

www.amazon.de  : SIM karten adapter

….

 

van micro naar nano, hoe krijg je die dan in je tablet ?

je zou wel de micro sim kunnen omruilen voor een nano en dan kan het wel en moet je zelfs geen adapter aanschaffen,  op de nieuwe simkaart zitten eigenlijk de overgangen naar verschillende formaten.

Reputatie 7
Badge +4

nano SIM van een multiformat gebruiken in tablet B en nano naar micro adapter (met nano SIM) gebruiken in tablet A

misschien zijn dergelijke adapters op voorraad voorhanden in Px-shops (alhoewel meeste toestellen nu = nano dus kans geen voorraad ter plaatse meer...)

 

Reputatie 2

Dank je wel voor de antwoorden. Gisteren bij Proximus geweest en een nanokaartje gekregen. En zoals hierboven vermeld : kan inderdaad maar 1 kaartje krijgen. (Een tweede kaartje is mogelijk, mits betaling van 6 euro).

Ik vind het wel een beetje raar dat mijn nieuwe simkaart nog altijd niet werkzaam is :(

Reputatie 7
Badge +4

dat kaartje zou normaal reeds onmiddellijk actief moeten geweest zijn

misschien eens uw toestel herstarten of de reactie van Px-medewerkers op dit publieke forum afwachten voor nazicht

 

P.S.

dual sim met hetzelfde nr is 6 euro/maand (en niet gelijktijdig bruikbaar dus ofwel SIM A ofwel SIM B)

Een tweede kaartje voor 6 € met zelfde telefoonnummer! 
 6€ per maand  wel te verstaan en je kunt ze wel niet gelijktijdig gebruiken maar dit staat allemaal te lezen in de link die ik je hierboven al meegestuurd heb.

Dank je wel voor de antwoorden. Gisteren bij Proximus geweest en een nanokaartje gekregen. En zoals hierboven vermeld : kan inderdaad maar 1 kaartje krijgen. (Een tweede kaartje is mogelijk, mits betaling van 6 euro).

Ik vind het wel een beetje raar dat mijn nieuwe simkaart nog altijd niet werkzaam is :(

 

Eigenlijk moet dit nieuwe simkaartje quasi onmiddellijk werken, ik blijf zelf altijd in de winkel wachten tot deze terug actief is, zij kunnen direct opvolgen of de oude sim gedeactiveerd is en de nieuwe actief wordt.

Ik heb zelf nog nooit moeten heropstarten maar toch best dat je het probeert, kan soms nodig zijn.

Reputatie 2

Pff, nog altijd niets :(   

Geduld is niet mijn sterkste kant.

 

Hier heeft blijkbaar nog niemand van Proximus zelf gereageerd op je Topic,
want anders zouden zij dit kunnen natrekken. 

Reputatie 7
Badge +4

Tja ik vermoed dat u vandaag hier geen reactie van Px meer zult krijgen, dus indien (absoluut) nodig best eens bellen naar 0800 22800 technische ondersteuning met uw nr en sim kaart nr in de hand

succes

ja als de achterliggende diensten de deur uit zijn kunnen ze inderdaad niet veel laten nakijken  en mss ook niet via het call center 0800  22 800,
je kunt maar proberen en anders zal het wachten zijn tot morgen als hier iemand van prox zelf de draad opneemt.

Reputatie 2

:(   

Blijkt dat het het juiste nummer van de simkaart NIET is die in mijn tablet zit.

Mag ik nu nog teruggaan naar de shop :(

je kan inderdaad altijd ook terug naar de shop gaan.

Reputatie 7
Badge +4

ik veronderstel dat u contact gehad hebt met de helpdesk, blijft de vraag heeft de Px medewerker in de winkel zich vergist (verkeerd nieuw SIM nr ingegeven)  of is “het order niet doorgelopen” (= is nog uw oud SIM nr aan uw GSM-nr gekoppeld)

→ kan bovenstaande niet opgelost worden door Px-medewerkers op dit publieke forum zonder dat u nog eens naar een Px-center dient te gaan?

Reputatie 2

ik veronderstel dat u contact gehad hebt met de helpdesk, blijft de vraag heeft de Px medewerker in de winkel zich vergist (verkeerd nieuw SIM nr ingegeven)  of is “het order niet doorgelopen” (= is nog uw oud SIM nr aan uw GSM-nr gekoppeld)

 

Oei, dit heb ik nu niet begrepen.

Hij zei me dat er nog een kaart met SSN nummer beginnend met 21002 (of zoiets) in het systeem staat terwijl ik nu een kaart met 21003 heb. En dat ik dus naar de shop moest gaan.

Reputatie 7
Badge +3

@Nounourske Kan je ons het nieuwe simkaartnummer doorgeven via je profielgegevens? Geef even een seintje zodra deze werd ingevuld. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

Sorry, maar ik zie niet waar ik dit kan invullen 

Reputatie 7
Badge +4

rechtsboven waar u inlogt op het forum op uw avatar klikken - profiel kiezen - profiel bewerken en ergens in een leeg veld bv. interesses uw huidige nieuwe sim-kaart nr ingeven en desgevallend het betrokken GSM-nr

en vervolgens ook bewaren

Reputatie 7
Badge +3

@Nounourske Rechtsboven op je afbeelding klikken (of in jouw geval op je ronde blauwe N) → Instellingen → naar onder scrollen → veldje ‘Ticket’. Hier kan je het simkaartnummer invullen. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

Dank je wel M_016 !! 

@Antonella : ingevuld.

Reputatie 7
Badge +3

@Nounourske Ik heb het simkaartnummer gewijzigd. Je mag binnen een half uurtje eens opnieuw testen. Groetjes, Antonella

@AntonellaD Dat wil dan zeggen dat zijn simkaartnummer niet meer zal kloppen die nu op de nieuwe sim staat of zie ik dat verkeerd?

Reputatie 2

Gelukt !!! DANK U WEL aan iedereen die de moeite heeft genomen om mij te helpen !!!!

 

:ok_hand: