Sim wordt niet meer ontgrendeld op ipad

  • 21 September 2014
  • 18 reacties
  • 3106 Bekeken

heb al hele tijd probleemloos 3G data proximus op ipad


vandaag 'upgrade' van IOS (naar 😎. Er kwam een bericht dat 'mijn provider' nieuwe instellingen had, en die heb ik aanvaard


sindsdien geen 3G meer : sim kaart geraakt niet meer ongrendeld, ipad blijft steeds hangen op het 'ontgrendelen' 'ontgrendelen... even geduld ..' blijft staan, moet hem afzetten..


100 % zeker dat pin correct is, heb ook al APN instellingen gecontroleerd, lijken ok (internet.proximus.be)


heb de sim in een motorola g smartphone gestopt en daar werkt ze (voor data / internet)


dat tablet sim lezer stuk zou zijn zou wel zeer (te) toevallig zijn, net na die upgrade en na die melding van de 'nieuwe instellingen provider'


iemand een idee ? (zeer vervelend ook, tablet komt om de x tijd zeggen 'sim vergrendeld', zelfs als je mobiel netwerk uit zet)


eeuwige dankbaarheid zal uw deel zijn :-)



18 reacties

Ergens gelezen, maar weet ook niet meer juist waar, en dat is, dat het installeren van de update voor sommige toestellen toch op eigen risico is !

Dus ik begin al te denken dat het zou kunnen kloppen als het zo zit !!!


Maar mss best afwachten tot er nog iemand reageert die er ook al ervaring mee heeft, of ondertussen al eens googelen , mss zijn er nog met dit zelfde probleem na de update !?
Heb hetzelfde probleem. Als test heb ik de simkaart eruit genomen, dan krijg ik steeds de melding 'simkaart niet geïnstalleerd'.


Op OK drukken helpt niet, bericht komt steeds terug.


Heb ook geen oplossing, wie kan helpen aub?
Beste Marcel,
En kan u de simkaart in een ander toestel steken?
Werkt het dan?
Wij vermoeden dat het aan de software update ligt.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Beste Eva,


Mini Simkaart in gsm geplaatst. Deze vindt ze niet, simkaart is slechts 2 maanden oud, wel snel om stuk te gaan?


Zonder simkaart geeft de iPad ook een probleem zoals hierboven vermeld.


Zou wel erg toeval zijn indien zowel de simkaart als de update van iOS 8 in de fout zijn gegaan.


Alleszins bedankt voor je informatie.


Moet ik een nieuwe simkaart aanvragen bij de klantendienst of kan ik dat via U?


Met vriendelijke groeten.


Marcel
update voor mijn situatie : sim kunnen ontgrendelen via een smartphone... ipad blijft nu 'zoeken....' geven als status...




nog iemand iets dergelijks bij die ios8 update en/of nieuwe settings mobile aanbieder ?
het is toch niet de ios8.0.1 die hebt want er wordt aangeraden deze terug te zetten naar ios8 wegens problemen.
Vergelijkbaar probleem. Ipad 2de generatie met 3G na update IOS8.0 meldt 'geen service' en dus geen mogelijkheid mobiele data te gebruiken. Even vliegtuigmodus aan en afschakelen helpt niet, toestel volledig uitschakelen en terug inschakelen helpt wel en herstelt 3G connectie, tijdelijk althans want na connectie op WIFI netwerk is de verbinding weer verloren. Iphone met IOS8 en 4G kent deze problemen niet.
Beste Jan,
En kan u de simkaart in een ander toestel steken?
Werkt het dan?
Wij vermoeden dat het aan de software update ligt.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Ik denk het ook want ik lees dat er zelf zijn die terugkeren naar de vorige versie van iOS wegens verscchillende problemen en zeker als je ios8.0.1 staan hebt
Aan allen.... zopas update gedaan naar 8.0.2 en .... mijn 3G is terug... heb een sterk vermoeden dat dit bij iedereen zo zal zijn


Laat ons het dus houden op het feit dat onze vrienden van apple de volgorde van 'testen' en 'vrijgeven' van software weer eens omgekeerd en/of verkeerd begrepen hadden... zie ook bvb http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/140926-apple-ios8" target="_blank


bekijk het positief : de uren / dagen zonder 3G hebben ons laten nadenken .... of we dat eigenlijk wel nodig hebben ? :-)


Dank aan allen om mee te zoeken


Dirk




Inderdaad ik had het gisteren ook gelezen dat de update 8.02 al de miserie moet oplossen die 8.0 en 8.01 teweeg gebracht had ,


wat voor appels zijn dat daar bij apple duivel


Apple nuanceert de problemen en stelt dat er minder dan 40.000 mensen getroffen zijn door de bugs !
Apple belooft beschadigde iPhone 6-toestellen te vervangen na een serie klachten van gebruikers dat hun telefoon gebogen was na een lange tijd in hun broekzak te hebben gezeten.
de upgrade naar IOS 8.02 blijkt toch niet het probleem te verhelpen. 3G is inderdaad terug na de update, maar verdwijnt ook wel weer na een tijdje. Enkel uitschakelen en weer inschakelen verhelpt het probleem tijdelijk, maar dat was ook zo bij de eerste versie van IOS8. ik vermoed niet dat het aan de SIM ligt, want soms werkt het dus wel. Zijn er anderen die ook na de installatie van de verbeterde IOS8 blijven sukkelen ?
Beste Jan,
Kan u m ij de nummer van deze sim kaart bezorgen zodat ik het voor u kan nakijken?
Met vriendelijke groeten,
Wendy
bedankt, nr sim is5413729220843
Jan, laat eens weten indien er een oplossing uit de bus gekomen is
Beste Jan,
Helaas kan ik hier geen simkaart terug vinden met de nummer 5413729220843.
Kan u mij dan ook bevestigen dat dit de juiste nummer is?
Met vriendelijke groeten,
Wendy
oei dan is het hopelijk de tweede nr op de kaart, SSN 2100100641721 1.


Reageer