Beantwoord

Shadow VR Gaming Lag

  • 28 November 2020
  • 2 reacties
  • 196 Bekeken

Hallo Allemaal,

 

Mijn vraag is zeer specifiek, vandaar dat ik ten rade kom op dit forum.
De helpdesk heeft mij proberen te helpen, maar zonder succes.

De situatie: Het Shadow abonnement was een doorslaggevende factor om over te schakelen naar Proximus. Ik gebruik dit abonnement voornamelijk om PC VR games te spelen op mijn Oculus Quest 2. Jammer genoeg is dit momenteel onspeelbaar door de enorme latency op netwerk niveau.

Mijn configuratie:

  • Proximus Modem geconfigureerd met DHCP
  • 2de router geconfigureerd met fixed IP van Proximus (IP steekt in DMZ van modem/router Proximus) (DHCP voor mijn hele netwerk)
  • AX Access point: 5Ghz band van deze router is volledig gereserveerd voor Quest 2. (Om troubleshooten makkelijker te maken)

Troubleshooting:

  • Ik heb elk element er al vantussen proberen nemen ==>KO
  • Rechtstreeks op wifi van modem/router proximus ==> KO
  • AX Access point aangesloten op modem/router proximus ==> KO
  • AX Access point aangesloten op een andere lijn van proximus, op een ander adres. ==> OK

Het laatste punt in mijn troubleshooting doet mij vermoeden dat er een probleem is op mijn lijn.
Maar dit konden ze jammer genoeg niet bevestigen op de helpdesk, zij zagen geen probleem.

Ik weet dat dit zeer specifiek is, en er maar een kleine kans is dat iemand hetzelfde heeft voorgehad, maar hebben jullie tips/…?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Met vriendelijke groet,

 

Glenn

icon

Beste antwoord door HadewychT 3 December 2020, 11:22

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@glennl Ik heb je lijn nog eens grondig nagekeken en toch een fout ontdekt in de bekabeling. Hier zal een technieker voor ter plaatse moeten komen. Ik heb heirvoor een afspraak geboekt voor morgen tussen 8 en 12. Indien dit niet past kan u dat zelf aanpassen via My Proximus of mag u dit hier laten weten of telefonisch via 080022700. 

Bedankt voor je antwoord en je hulp!

Ik ben blij dat er nog iemand verder naar de staat van mijn lijn gekeken heeft.
Hopelijk kan het probleem snel opgelost worden!

Reageer