Beantwoord

Shadow Gaming IPv6 probleem

  • 22 January 2021
  • 5 reacties
  • 175 Bekeken

Beste,

 

Ik maak sinds kort gebruik van jullie Shadow Gaming dienst die in het Epic Combo zit maar ik krijg maar geen top ervaring tijdens het gamen. Ik heb steeds last van high latency of packet losses.

 

Ik heb intussen al contact opgenomen met Shadow zelf en we zijn al een tijdje over en weer aan het mailen om een oplossing te vinden.

 

Vandaag vroegen ze mij het volgende:


Thank you for your reply and the IPv6 test screenshot.

Upon verification, your IPv6 test came back positive. To explain more: The IPv6 is not supported by Shadow. It interferes with how your Virtual Machine works and it could even cause malfunctioning.

In this case, we suggest you contact your Internet Service Provider. You should tell them to switch off IPv6 and to allow only IPv4 or Dual-Stack (with an IPv4 exit).

 

Dus mijn vraag is nu natuurlijk, kunnen jullie het voorgestelde doen en enkel IPv4 toelaten?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

Christof

icon

Beste antwoord door jonathandr 22 January 2021, 16:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey,

 

Bedankt voor de snelle reply maar jammer genoeg geen verbetering. Ik heb nog eens naar Shadow laten weten dat dit geen verbetering geeft.

En zouden jullie ook iets kunnen bekijken en/of testen of mijn verbinding volledig oké is? 

Zodat ik toch 100% zeker ben dat ik dat ook kan uitsluiten.

Ik had nog een andere post gelezen met Shadow in verband met VR lag en daar was ook zijn verbinding het probleem. Vandaar een beetje mijn vraag.

 

Mvg,

Christof


ik zie geen probleem op je verbinding
je lijn meet prima en ik merk ook geen verbrekingen op

Hey,

 

Bedankt voor de snelle reply maar jammer genoeg geen verbetering. Ik heb nog eens naar Shadow laten weten dat dit geen verbetering geeft.

En zouden jullie ook iets kunnen bekijken en/of testen of mijn verbinding volledig oké is? 

Zodat ik toch 100% zeker ben dat ik dat ook kan uitsluiten.

Ik had nog een andere post gelezen met Shadow in verband met VR lag en daar was ook zijn verbinding het probleem. Vandaar een beetje mijn vraag.

 

Mvg,

Christof

Reputatie 7
Badge +4

hi @Christofds  het is jammer genoeg niet mogelijk om de ipv6 uit te schakelen op je login
als je ipv6 disabled  op je pc werkt shadow dan ook niet ?
dit zijn de stappen voor windows 10 :

  • Step 1: Get Started. Right-click on the “Network / Wi-Fi.
  • Step 2: Change Adapter Settings. In the Network and Sharing Center window, click on Change adapter options as shown in the screen shot below.
  • Step 3: Disabling IPv6. ...
  • Step 4: Restart Computer
Reputatie 7
Badge +4

hi @Christofds  ik neem hiervoor contact op met de betrokken dienst om na te gaan wat de beste oplossing is en dit voor je in orde te brengen
zoals martin aanhaalde gebruiken we idd dual stack

FYI: Proximus gebruikt dual stack 

Maar prox forummedewerkers zullen straks wel de draad opnemen hier

Reageer