Beantwoord

Setup D-link mesh systeem

  • 1 August 2022
  • 3 reacties
  • 259 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een D-link COVR AC1200 mesh systeem gekocht.
Bij de setup wordt er op een gegeven moment gevraagd naar de toegang tot het internet.
Daar heb ik 3 mogelijkheden
    1 DHCP Connection 
    2 Username/Password Connection (PPPoE)
    3 Static IP address Connection
Ik heb hier gekozen voor optie 2 omdat dit overeen komt met hetgeen ik in de settings van de b-box zie staan.
Dan wordt me gevraagd om mijn usernaam en paswoord in te brengen.
Hier heb ik de usernaam ingebracht dewelke ik gevonden heb in de settings van de b-box.
Daar ik het paswoord niet meer wist heb ik via de website Myproximus mijn paswoord vervangen. 
Dit heb ik dan ook in de settings van de b-box ingebracht.
In de D-link settings krijg ik echter telkens de melding Invalid username or password, please try again.
Wat doe ik verkeerd?

icon

Beste antwoord door everslegers 3 August 2022, 13:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 1

Ik heb alle stappen nog eens overlopen en dit gaf geen oplossing.

Dan dacht ik dat het misschien een hardware probleem was en inderdaad als ik de netwerkkabel die meegeleverd is gebruik om mijn pc rechtstreeks aan te sluiten op de b-box kan ik niet meer naar het internet.

Andere netwerkkabel gekocht en nu werkt het.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

ppoe gebruiken zal dan wel problemen geven indien je decoders wilt aansluiten op je mesh systeem.

Reputatie 7
Badge +4

Vraag:

Indien u een toestel/PC rechtstreeks aansluit op de Bbox (na herstart van uw Bbox en zonder gebruik te maken van de D-Link) werkt uw internetaansluiting met uw nieuw internet password?

fa of fb of …. @proximus & password xxxxx

 

Ter info

In principe dient u inderdaad voor 2 PPPoE te kiezen en dient u een gele LAN poort van uw Bbox met de internet poort van de (master) D-Link te verbinden

COVR-1102_A1_Manual_v1.00(WW).pdf (dlink.com.au)