Vraag

SERVICEPROBLEEM ASDL/VDSL

  • 5 November 2020
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Sinds maanden hebben we problemen met onze VPN verbinding van het werk en onze WiFi.

Er zijn al 2 techniekers geweest die geen problemen ontdekten.

Vanochtend maar eens opnieuw naar de Helpdesk gebeld…en een test van onze lijn werd opnieuw gedaan...

Daarna kreeg ik als antwoord dat er een serviceprobleem is in onze regio.

Waarom werd dat niet eerder gemeld door de techniekers en wanneer wordt er iets aan gedaan?

We zijn al jarenlang trouwe klant maar zijn nu sterk aan het twijfelen om over te schakelen naar een concurrent…

Wat moet er nog gebeuren opdat wij met 4 mensen in huis deftig kunnen werken en lessen volgen (Hogeschool/Univ)?

We voelen ons serieus in de kou gezet door Proximus :(


6 reacties

Nee, er zijn nog redelijk veel momenten waarop de WiFi niet de gewenste ontvangst biedt die we verwachten.

Bovendien zijn er nog steeds zeer veel vertragingen bij het thuiswerk.

Dit ondanks het feit dat mijn vrouw met een ethernetkabel werkt die rechtstreeks op de modem is aangesloten.

Zelf werk ik met een kabel die aangesloten is op een accespoint dat geïnstalleerd werd door een Proximus technieker.

We verwachten toch veel betere resultaten dan degene die we nu ervaren.

Een collega vertelde 2 weken terug dat er wel degelijk een probleem is in de regio maar kon of wou er niet over vertellen...

Reputatie 7
Badge +3

@Johan DL 

We hebben je aansluiting uitgemeten en stellen geen problemen vast, er is ook niets terug te vinden over wegenwerken of een algemene panne.

Heb je nog steeds storingen?

 

Geert

Klantnummer 6********

Reputatie 7
Badge +4

Johan

 

Kan je je lijnnummer of klantennummer even toevoegen aan de lijn.
Dan kan ik dit even voor je nakijken.

ja als serviceprobleem is in deze regio dan zal dit door Pro⌘ eerst moeten opgelost worden want anders gaan ze de gegarandeerde max snelheid niet kunnen garanderen !

(Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid)

Reputatie 7
Badge +4

Wat is de gegarandeerde minimale snelheid als nieuwe klant op uw adres?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

Deze snelheid moet u minstens halen met bv. een PC rechtstreeks met utp/ethernet-kabel aangesloten op uw Bbox (en andere apparatuur uitgeschakeld)

 

M.b.t. WiFi kunnen er lokale problemen zijn: storingen door andere apparatuur en andere netwerken in de buurt, Proximus medewerkers kunnen dergelijke of althans sommige dergelijke interferenties zienvanop afstand dus best hun reactie afwachten hieromtrent

 

Wat een “serviceprobleem” zou kunnen zijn is mij niet direct duidelijk:

of is er een algemene storing waarbij meerdere klanten in uw buurt bij betrokken zijn en waarvoor herstellingen ondertussen bezig zijn

of is er een probleem in de zin dat het Proximus-netwerk op uw locatie slechts “beperkte” adsl/vdsl2 snelheden ondersteund in afwachting van een eventuele modernisatie op een nog niet gedefiniëerd tijdstip (bv. geen 30 Mbps download)

Reageer