Beantwoord

Rood lampje internet bij de game Call of duty WW2

  • 7 November 2017
  • 42 reacties
  • 1459 Bekeken

Tijdens een potje Call of duty WW2 (met kabel), vlieg ik er plots volledig uit en zie ik op mijn bbox3 het internet lampje rood branden.
na 30 seconden is dit terug blauw...
heb al wat opgezocht en blijkbaar is er sprake van een Ip adress conflict. kan dat dat mijn ip-adress blijft hangen op hun server waardoor mijn internet op mijn bbox3 uitvalt?

Bbox3 is een technicolor.
wat heb ik reeds gedaan:
-bbox3 heropgestart (stekker uit en na 1 minuut terug in)
-bbox3 gereset (knop langs achter)
- port forward van de ps4

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door ThomasP 15 November 2017, 16:25

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Sven, je nieuwe bbox is verstuurd. Houd ons zeker op de hoogte zodat we dit op de voet kunnen volgen!

Update: Een omruiling is niet meer noodzakelijk en we kunnen nu het probleem oplossen dmv een update van de bbox. Mocht je dit probleem ervaren, stuur ons even je telnr of klantid via privébericht naar Het Proximus Team zodat we de nieuwe update kunnen uitvoeren. Deze staat na zo'n 2 uur actief. De update is enkel voor diegene die hinder ondervinden tijdens het gamen met CoD WW2.
Reputatie 7
Badge +6
Hey YaronV, deze update is enkel voor diegene die hinder ondervinden. Ik heb bij deze de update naar je bbox gestuurd. Binnen dit en 2 uur zou deze actief moeten zijn en zou je geen problemen meer mogen ondervinden met spelen van CoD WW2. Alvast veel gameplezier!
Reputatie 7
Badge +6
Dag Brit, de update is uitgevoerd. Het kan tot 2 uur duren vooraleer deze actief staat op je bbox. Ik zie wel dat je bbox niet bereikbaar is. Je zal hem best eerst even moeten herstarten dmv de stroomschakelaar achteraan.
Reputatie 7
Badge +4
ok, dan zal de update dadelijk in orde zijn
Ik zou eens proberen door op je laptop/pc een vast IP adres te geven ipv via DHCP , kies in dit geval een ip adres boven de DHCP pool van je Bbox3, bv 192.168.1.200.
Zo direct zou ik ook niet echt de reden ervan weten, mss hebben ze bij Proximus (of iemand anders op het forum) er al weet van dat er dergelijke problemen optreden en daarom zou ik eens een privébericht sturen met de vraag, dit doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Dag Sven, probeer eens een PPPoE-sessie te starten vanop de PS4 zelf. Dit doe je via de netwerkinstellingen van de PS4. De nodige gegevens vind je hier terug: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_conn_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-website-instellen/wachtwoord-van-uw-internetverbinding.html

Lukt dit niet, laat dan zeker via deze weg even bericht. Een en ander zou immers te maken kunnen hebben met het NAT-type van je BBox3/T, waarop geen Full Cone NAT werd geïmplementeerd.
misschien ook eens het onderwerp openen op het ook veel bezochte userbase.be/forum
Reputatie 7
Badge +6
Sven, we zijn dit momenteel nog aan het onderzoeken. We hebben dit doorgestuurd voor verder nazicht. Zodra we meer info hebben laten we je iets weten.
Ter info, mocht je trouwens het telnr of klantid van je schoonbroer kunnen bemachtigen mag je me dit zeker doorsturen via privébericht. Dit kan via Het Proximus Team.
Dag Thomas,
heb je privé bericht beantwoord.
ik ben echter niet de enige, ik denk dat de mensen niet weten waar ze dit moeten melden.
ik bedoelde dat je dat daar ook kunt melden omdat je zei "ik denk dat de mensen niet weten waar ze dit moeten melden"
Dat je er niet veel op terugvindt is waarschijnlijk omdat er ook veel privé berichten gestuurd worden (DM)
Reputatie 7
Badge +4
Dag Schokky69,

Wij gaven in het begin inderdaad nieuwe modems in afwachting van een nieuwe software om dit op te lossen. Ondertussen hebben we reeds een oplossing via een specifieke software update die ik bij deze ook gestart heb voor jou. Je bbox zal een paar keer opnieuw opstarten, normaal zou het over een paar uur terug moeten werken.

Groeten
Reputatie 7
Badge +4
Dag Schokky69, inderdaad dit hebben wij gedaan. Groeten.
Reputatie 7
Badge +4
brit

wanneer heb je de modem precies herstart ?

normal is de update ok een 2u na de reboot
Reputatie 7
Badge +6
Dag Quintenvl, alvast mijn excuses hiervoor. Kan je me je telnr of klantid doorgeven via privébericht naar Het proximus Team? Dan voeren we de update meteen voor je uit.
Reputatie 7
Badge +4
Deze kan door ons worden doorgepushed Peter. Als ik via een privé bericht
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
je lijnnummer of je klantennummer mag ontvangen, dan doe ik onmiddellijk het nodige. Dit kan ene 2tal uurtjes duren dan.
Groeten, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +4
Kristel186 kan je me via een privé bericht even je lijnnummer of klantennummer doorsturen? Dan stuur ik even een update naar je modem door en na een 2tal uurtjes mag je dit nog even uittesten. Groetjes, Charlotte




https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Martin,
heb dit al reeds gedaan... maar echter zonder succes.
enig weet wat dit kan veroorzaken? bestaat dit dat er een ip conflict is op de server van Call of duty zelf of heeft dit louter met mijn bbox3 te maken?
Zijn er op dit moment nog ander toestellen die contact maken met de bbox , bedraad of wireless, dan zou ik deze even af zetten ( bv deze die contact maken via wifi, de wifi 1.4 en 2.5 effen uitzetten, kun je op die manier ook )
op het moment dat het zich voordeed was enkel de ps4 aangesloten. gsm's, tablet zaten niet op de wifi...
het rare eraan is dat mijn schoonbroer dit ook voorheeft....
Wat je bvb ook eens zou kunnen proberen is op je PS4 zelf een tweede pppoe sessie opstarten naast de pppoe sessie van de bbox3, om te zien of je dan nog problemen hebt want dan speelt de bbox3 niet meer mee in feite voor wat je PS4 betreft
en hoe kan je dit instellen?
en hoe kan je dit instellen?

For the playstation 4 there is a workaround.

You can configure a PPPoE session on your PS4

Connecting With An Ethernet Cable via PPPoE

  1. Go to Network
  2. Go to Set Up Internet Connection
  3. Select Use a LAN Cable
  4. Then select Custom
  5. Here you should be given an option for PPPoE
  6. From here, the default settings should be automatically selected.
  7. Enter your PPPoE Username and Password when asked.

Incase you do not know your PPPoE login and password its, best to send us a private message
with your client info and then we can provide you the login and password.
❗️ of door zelf je wachtwoord ervan te veranderen > HIER klikken
pppoe loginnaam xxxxxxx@PROXIMUS kan je echter wel vinden in de interface van je bbox3 > http://192.168.1.1 en daar inloggen als User en het wachtwoord staat op sticker van de bbox3 zelf, het wachtwoord zie je echter niet, daar staan alleen ********
ok ik zal dit vanavond eens proberen.
wat ik raar vind is dat ik voordien geen enkel probleem had. en sinds 03/11 bij de aankoop van WW2 en het gamen ermee dat ik deze problemen ondervind. Ook dat mijn schoonbroer met hetzelfde probleem kampt....
En langs hun forum zou daar niks te vinden zijn !
https://community.callofduty.com/t5/Call-of-Duty-Community/ct-p/callofduty

Reageer