Beantwoord

Rood lampje internet bij de game Call of duty WW2

  • 7 November 2017
  • 42 reacties
  • 1456 Bekeken

Tijdens een potje Call of duty WW2 (met kabel), vlieg ik er plots volledig uit en zie ik op mijn bbox3 het internet lampje rood branden.
na 30 seconden is dit terug blauw...
heb al wat opgezocht en blijkbaar is er sprake van een Ip adress conflict. kan dat dat mijn ip-adress blijft hangen op hun server waardoor mijn internet op mijn bbox3 uitvalt?

Bbox3 is een technicolor.
wat heb ik reeds gedaan:
-bbox3 heropgestart (stekker uit en na 1 minuut terug in)
-bbox3 gereset (knop langs achter)
- port forward van de ps4

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door ThomasP 15 November 2017, 16:25

Bekijk origineel

42 reacties

Ik zou eens proberen door op je laptop/pc een vast IP adres te geven ipv via DHCP , kies in dit geval een ip adres boven de DHCP pool van je Bbox3, bv 192.168.1.200.
Martin,
heb dit al reeds gedaan... maar echter zonder succes.
enig weet wat dit kan veroorzaken? bestaat dit dat er een ip conflict is op de server van Call of duty zelf of heeft dit louter met mijn bbox3 te maken?
Zijn er op dit moment nog ander toestellen die contact maken met de bbox , bedraad of wireless, dan zou ik deze even af zetten ( bv deze die contact maken via wifi, de wifi 1.4 en 2.5 effen uitzetten, kun je op die manier ook )
op het moment dat het zich voordeed was enkel de ps4 aangesloten. gsm's, tablet zaten niet op de wifi...
het rare eraan is dat mijn schoonbroer dit ook voorheeft....
Zo direct zou ik ook niet echt de reden ervan weten, mss hebben ze bij Proximus (of iemand anders op het forum) er al weet van dat er dergelijke problemen optreden en daarom zou ik eens een privébericht sturen met de vraag, dit doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Wat je bvb ook eens zou kunnen proberen is op je PS4 zelf een tweede pppoe sessie opstarten naast de pppoe sessie van de bbox3, om te zien of je dan nog problemen hebt want dan speelt de bbox3 niet meer mee in feite voor wat je PS4 betreft
en hoe kan je dit instellen?
Dag Sven, probeer eens een PPPoE-sessie te starten vanop de PS4 zelf. Dit doe je via de netwerkinstellingen van de PS4. De nodige gegevens vind je hier terug: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_conn_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-website-instellen/wachtwoord-van-uw-internetverbinding.html

Lukt dit niet, laat dan zeker via deze weg even bericht. Een en ander zou immers te maken kunnen hebben met het NAT-type van je BBox3/T, waarop geen Full Cone NAT werd geïmplementeerd.
en hoe kan je dit instellen?

For the playstation 4 there is a workaround.

You can configure a PPPoE session on your PS4

Connecting With An Ethernet Cable via PPPoE

  1. Go to Network
  2. Go to Set Up Internet Connection
  3. Select Use a LAN Cable
  4. Then select Custom
  5. Here you should be given an option for PPPoE
  6. From here, the default settings should be automatically selected.
  7. Enter your PPPoE Username and Password when asked.

Incase you do not know your PPPoE login and password its, best to send us a private message
with your client info and then we can provide you the login and password.
❗️ of door zelf je wachtwoord ervan te veranderen > HIER klikken
pppoe loginnaam xxxxxxx@PROXIMUS kan je echter wel vinden in de interface van je bbox3 > http://192.168.1.1 en daar inloggen als User en het wachtwoord staat op sticker van de bbox3 zelf, het wachtwoord zie je echter niet, daar staan alleen ********
ok ik zal dit vanavond eens proberen.
wat ik raar vind is dat ik voordien geen enkel probleem had. en sinds 03/11 bij de aankoop van WW2 en het gamen ermee dat ik deze problemen ondervind. Ook dat mijn schoonbroer met hetzelfde probleem kampt....
En langs hun forum zou daar niks te vinden zijn !
https://community.callofduty.com/t5/Call-of-Duty-Community/ct-p/callofduty
En langs hun forum zou daar niks te vinden zijn !
https://community.callofduty.com/t5/Call-of-Duty-Community/ct-p/callofduty


heb ik ook reeds afgelopen. snap het totaal niet dat ik het heb en mijn schoonbroer ook. nu plots.
moeten er toch nog mensen zijn
't inderdaad daarom dat ik ook voorstelde om eens een privébericht te sturen omdat ik ook dacht er moeten er dan mss toch meer zijn die dit probleem melden aan Proximus?

Net zoals er hier op het forum massaal gereageerd hebben met het probleem van Destiny2 met de bbox3 van technicolor.
geen van aangeboden oplossingen werkt. ik en mijn schoonbroer blijven dezelfde problemen hebben. blijkbaar zijn wij niet de enigen... er zijn er van over heel België die met dezelfde problemen kampen. Snap enkel niet dat het niet alle proximus-gebruikers overkomt....
puur bij die ene game...
misschien ook eens het onderwerp openen op het ook veel bezochte userbase.be/forum
het zou niet mogen é.
het rare is dat we het met andere games niet hebben... en bij proximus weten ze ook geen raad.... voel me effen in de kou gelaten
is er geen tool om zoiets te loggen???
Reputatie 7
Badge +6
Sven, we zijn dit momenteel nog aan het onderzoeken. We hebben dit doorgestuurd voor verder nazicht. Zodra we meer info hebben laten we je iets weten.
Ter info, mocht je trouwens het telnr of klantid van je schoonbroer kunnen bemachtigen mag je me dit zeker doorsturen via privébericht. Dit kan via Het Proximus Team.
Dag Thomas,
heb je privé bericht beantwoord.
ik ben echter niet de enige, ik denk dat de mensen niet weten waar ze dit moeten melden.
Kunnen ze ook naast het forum ook via proximus op twitter en Facebook ook als privébericht mogelijk, dit wordt dan aan de betrokken dienst doorgegeven.
op proximus twitter en Facebook vindt ik niet veel terug ze martin
ik bedoelde dat je dat daar ook kunt melden omdat je zei "ik denk dat de mensen niet weten waar ze dit moeten melden"
Dat je er niet veel op terugvindt is waarschijnlijk omdat er ook veel privé berichten gestuurd worden (DM)
Reputatie 7
Badge +6
Sven, je nieuwe bbox is verstuurd. Houd ons zeker op de hoogte zodat we dit op de voet kunnen volgen!

Update: Een omruiling is niet meer noodzakelijk en we kunnen nu het probleem oplossen dmv een update van de bbox. Mocht je dit probleem ervaren, stuur ons even je telnr of klantid via privébericht naar Het Proximus Team zodat we de nieuwe update kunnen uitvoeren. Deze staat na zo'n 2 uur actief. De update is enkel voor diegene die hinder ondervinden tijdens het gamen met CoD WW2.
Beste ThomasP,

Ik heb net hetzelfde probleem met mijn modem op ps4.
Kan jij me mss helpen hiermee?
Ik heb privebericht gestuurd naar sven vandroeme, die dit probleem ook had.
Hij heeft een nieuwe modem gekregen en het probleem is opgelost blijkbaar.
Wat moet ik hiervoor doen?
Alvast bedankt,
David Schockaert
Reputatie 7
Badge +4
Dag Schokky69,

Wij gaven in het begin inderdaad nieuwe modems in afwachting van een nieuwe software om dit op te lossen. Ondertussen hebben we reeds een oplossing via een specifieke software update die ik bij deze ook gestart heb voor jou. Je bbox zal een paar keer opnieuw opstarten, normaal zou het over een paar uur terug moeten werken.

Groeten
Hallo KimB,

Hartelijk bedankt voor deze info.
Zou het daarmee eindelijk opgelost zijn denk je?

Heb al verschillende berichten hiervoor gestuurd hoor (klachten)
Omdat ik via telefoon niet geholpen kon worden.

Reageer