Beantwoord

Reklame naast favorieten lijst afzetten op Smart TV

  • 14 December 2020
  • 7 reacties
  • 134 Bekeken

Ik heb een nieuwe Samsung Q60T smart TV en zie regelmatig reclame op de favorieten lijst onderaan, van o.a. TV-netbeheerders.

Hoe kan men de reclame voor Samsung TV eruit filteren en verbieden?
Kan men specifieke websites verbieden?

Infos: Volgens andere Forum moet men een filter activeren in de box. Blijkbaar stuurt de BOX deze door. Ik vind daar alleen bij  firewall de selectie low-medium-high, en heb medium gekozen. Ik heb geen TV pakket  bij Proximus besteld, alleen Internet. 


.

icon

Beste antwoord door Martin 14 December 2020, 17:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

je kan wel url’s opgeven in de bbox als je bepaalde sites wilt blokkeren maar of je het langs deze weg kunt tegen houden, heb ik nog nooit geprobeerd.

Wat betekent url en hrt? 

Ik heb gezien men kan iets invullen onder Access control /Port mapping/ maar niets onder firewall of restricted sites or white acceptbed sites. 

In welke rubriek kan men url opgeven?

Onder network connectivity is video uitgeschakeld. Heeft dat te maken dat ik alleen Internet geabonneerd heb en geen TV? Heeft dit invloed op het huisnetwerk?

URL is de afkorting van uniform resource locator is een andere benaming voor een webadres

surf naar → Onthaalpagina daar inloggen als User met Userpaswoord dat op sticker staat van bbox en iets naar beneden scrollen naar “website filter”

Maar dat blokkeert een website !

Dank u, gevonden.

2 acties ondernomen:

a) aan B Box over IP ingelogd: access control/ parental Control/ website control /add adress: Filter of black list toegevoegd:

samsungads.com

config.samsungads.com

 

deze filteren andere invloed van Samsung: 

gpm.samsungqbe.com

log-config.samsungacr.com

samsung.com

samsungacr.com

samsungcloudsolution.com

samsungcloudsolution.net

samsungotn.net

 

b) op Samsung TV onder instellingen/general Terms & conditions:  privacy policy/gepersonaliseerde reclame was en blijft onder algemene voorwaarden uitgezet.

Als het nog voorkomt kan ik blijkbaar onder instellingen: TIFA (Tizen ID for Ad) over PSID resetten en loskoppelen. Er wordt dan een LAT (Limit Ad Trakking) signaal afgegeven dat de adverteerders zouden moeten volgen.

Ik denk dat het nu niet meer voorkomt.

Ok, bedankt voor de feedback

Samsung heeft mij vandaag bevestigd, dat de Rakuten en Prime toets op de smart control en favorieten niet veranderd kunnen worden tegen bijvoorbeeld YouTube of Arte- vermoedelijk wegens sponsoring. De reklame af en toe als blokje in de smart  hub is volgens Samsung ook geprogrammeerd en ging niet geheel weg door de genoemde black list. Ik heb daar nog mijn twijfels over. Ik denk de black list moet volledigd worden.

Met andere woorden een jobke zonder einde :wink: