Beantwoord

Regelmatig vertragingen tijdens het gamen met PC (League of Legends)


Beste,

Na een pauze van twee jaar ben ik terug Lol beginnnen spelen (voorheen was met Telenet).
Echter heb ik regelmatig veel latency waardoor het spel blijft haperen. Zowel met Wifi als met de kabel. Op de PS4 heb ik echter zelden problemen, en dit terwijl ik via Wifi met de PS4 game. Enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? De speedtest geeft hoge downloadsnelheden en heb het probleem zowel op mijn oude als nieuwe laptop.

Mvg,

Redheadh
icon

Beste antwoord door ElsJ 9 June 2018, 19:49

Bekijk origineel

12 reacties

Tip: ondertussen mss eens googelen op, latency probleem bij spelen oplossen, om te zien of je ergens iets nuttigs vindt
Reputatie 7
Badge +4
Hey Redheadh, ik ga er van uit dat je de BBox al eens hebt herstart. Zo dit al eens is gebeurd, kan ik een firmware update naar je modem sturen die dit probleem (mogelijks) oplost. Je modem ligt er dan wel een twintigtal minuten uit door een tweetal reboots. Laat gerust iets weten als we dit mogen uitvoeren van onze kant.
Hey Linos,

Bedankt voor de snelle reactie, doe maar gerust!

Mvg,

Koen
Is er dan een reden waarom deze software update niet bij default naar iedere bbox gepusht wordt, want iedereen heeft toch belang bij een lage latency ❓
Reputatie 7
Badge +3
Redheadh ik kan momenteel u modem niet bereiken kan u een reset uitvoeren van de bbox3? Dit doet u door achteraan in de modem een puntig voorwerp in het resetgaatje te prikken voor een 20 tal seconden. Laat u weten wanneer u dit gedaan hebt? Groeten Els
Dat zou in orde moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Redheadh ik heb de update uitgevoerd normaal gaat de modem 2 maal herstarten en dan zou het in orde moeten zijn. Groeten Els
Badge +4
Is er dan een reden waarom deze software update niet bij default naar iedere bbox gepusht wordt, want iedereen heeft toch belang bij een lage latency ❓
Misschien is het met een Technicolor ? of zouden de sagems daar ook last van hebben .... ik speel wel bijna nooit die spelletjes.
Inderdaad dit zou de reden kunnen zijn, maar zelf als is het alleen bij de technicolor dan is het voor mij niet duidelijk waarom Prox die update alleen maar opsturen naar de klanten die eerst gemeld hebben dat ze problemen hebben en niet naar iedere klant die een technicolor heeft, of zit er een klein addertje onder het gras dat er dan weer andere nadelen aan verbonden zijn đŸ€”
Als dit het geval is zullen we het waarschijnlijk nooit te weten komen â˜ș
PS: dit is zeker geen verwijt naar de proximus medewerkers toe waar ik heel veel respect voor hun job heb.
Na de update lijkt het veel sneller te gaan, bedankt!
Nu had ik deze middag nog meer last dan ervoor đŸ€” . Enig idee waarom het daarnet niet en gisterenavond wel zonder problemen ging?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Koen, je lijn is in elk geval in orde, dat betekent dat de vertraging zich ergens afspeelt tussen ons netwerk en de daarop volgende servers. Ik vrees dat we weinig kunnen doen tenzij je een tracert zou kunnen uitvoeren naar de betreffende server, en dan kunnen we uiteraard enkel helpen als het probleem zich wel degelijk op Ă©Ă©n van onze servers afspeelt. MVG, Wim

Reageer