Vraag

Random Latency Spikes


Beste,

 

ik merk dat er af en toe latency spikes optreden. Zie bijgevoegde screenshots:

 

 

Ping naar www.google.be

 

In eerste instantie niet zo erg. Alleen heel erg vervelend tijdens online meetings via Teams. Het is heel erg vervelend om klanten verschillende malen te moeten vragen om hun vraag te herhalen.

Ik heb volgende setup in huis:

  • Nest Hello deurbel
  • 2 Nest indoor cams
  • 2 unifi wireless access points ipv de default proximus wifi (is uitgeschakeld)
  • 2 laptops (thuiswerk), Ipad, mobiele telefoons
  • 1 unmanaged router
  • 1 proximus decoder

Ik heb reeds bekabeld proberen te werken maar de situatie blijft dezelfde:

  • Laptop => Switch => Router
  • Laptop => Router

Naar mijn aanvoelen ligt het aan de router. Is dit iets waar jullie van op de hoogte zijn en waar jullie een fix voor hebben?

 

Alvast bedankt


12 reacties

Heb je soms een V7 decoder, blijkbaar hebben er nog dit voor met een v7 decoder?

Heb je soms een V7 decoder, blijkbaar hebben er nog dit voor met een v7 decoder?

Correct.

 

Ik zou verwachten dat dit voor kan komen als de decoder op staat maar zeker niet wanneer de decoder in slaapstand staat. Geen idee wat die decoder over het netwerk moet sturen als hij in slaapstand staat.

Anders als je 100% wilt zeker zijn dat het echt van de V7 alleen komt zou je hem eens kunnen loskoppelen van de bbox

Anders als je 100% wilt zeker zijn dat het echt van de V7 alleen komt zou je hem eens kunnen loskoppelen van de bbox

Inderdaad. Zelfs met de decoder ontkoppeld blijf ik spikes zien.

Straks kunnen de prox forummedewerkers eens je lijn uittesten ook als ze hier langskomen.

Reputatie 7
Badge +4

hi @Jos Smos  ik zie een lichte storing op  je lijn wat er voor zou kunnen zorgen dat je af en toe eens last hebt van onderbrekingen
als je wenst kan ik hiervoor een afspraak met een technieker voor je inboeken 
Kan je me een aantal voorkeursdatums doorgeven waarop deze zou kunnen doorgaan ?

Oei, opnieuw een storing. Hebben jullie inwonende techniekers, wij kunnen er hier wel 1tje gebruiken. :)

 

Wat ik ook nog opmerk is dat ik ping naar de router. Hoe kan dit impact hebben door een storing op de lijn? 

Oei, opnieuw een storing. Hebben jullie inwonende techniekers, wij kunnen er hier wel 1tje gebruiken. :)

 

Wat ik ook nog opmerk is dat ik ping naar de router. Hoe kan dit impact hebben door een storing op de lijn? 

@jonathandr , ik werk van thuis dus ben alle dagen aanwezig.

@jonathandr, kunnen jullie een technieker dispatchen? Gamen is niet aangenaam met random latency spikes.

Reputatie 7
Badge +4

@jonathandr, kunnen jullie een technieker dispatchen? Gamen is niet aangenaam met random latency spikes.

hi, ik maak dan een afspraak voor je voor morgen namiddag

@jonathandr, kunnen jullie een technieker dispatchen? Gamen is niet aangenaam met random latency spikes.

hi, ik maak dan een afspraak voor je voor morgen namiddag

Perfect. Bedankt.

@jonathandr,

 

kunnen jullie nog eens een lijntest uitvoeren? Het blijft maar aanslepen.

 

 

 

Reageer