Vraag

Radioline app


Reputatie 3
Badge +1

De laatste weken heb ik dit probleem.

Telkens wanneer ik de app afsluit om terug naar tv te gaan ontstaat er een probleem met de decoder. Namelijk, hij valt uit. En dan mag ik de boel opnieuw opstarten. Trouwens ook mijn felcicitaiies aan de ontwerpers van de decoder om de 3 lampjes zo goed als onzichtbaar te maken. Van gebruiksgemak gesproken.

Kan proximus testen of de decoder aan vervanging toe is?


10 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Beste Samuel

Heb al meerdere keren een heropstart gedaan. Beter gezegd, moeten doen.

Ik vraag opnieuw of proximus op afstand kan testen of de decoder ok is.

 

Bedankt

 

Paul

 

Op afstand kun je zo maar niet altijd zien of alles ok is met een decoder!

Eigenlijk is de beste en volledigste methode hiervoor als volgt:
(zeker als eerst het gewoon heropstarten van de toestellen , niet echt iets oplost):

  • decoder stroomloos zetten en eigenlijk nog best door de netstekker van zijn stroomadapter even uit te trekken.
  • bbox resetten zo een 20 tal seconden het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt houden tot de lampjes vooraan uitdoven,
    behalve de power led, en dan lossen.
  • nu wachten tot de bbox zijn VDSL lampje continu blijft oplichten en je terug kunt surfen.
  • De decoder terug onder spanning zetten 
  • Tenslotte de decoder resetten > hoe het moet > klik hier

 

Reputatie 7
Badge +4

@PaulBonnyns een reset is niet hetzelfde als een heropstart, kan je toch even de link bekijken die stuurde? 

Reputatie 3
Badge +1

Dank aan ieder.

Goed dat Samuel mij erop attent maakt dat heropstart <> reset.

Bij een volgende “panne” ga ik dan eens die reset doen.

 

 

Reputatie 3
Badge

De decoder heb ik al geregeld een halve minuut ong. uitgeschakeld en dan terug opgestart, maar dat brengt blijkbaar geen zoden aan de dijk.

De modem zal ik best bij gelegenheid ook even volledig opnieuw opstarten zeker ?

altijd best van eerst decoder uit te zetten (spanningsloos) en dan bbox herstarten = 10 sec stroom onderbreken, dan volledig laten opstarten tot DSL lampje continue oplicht en dan decoder sec stroomloos zetten en terug laten opstarten 

soms is ook bbox reset nodig (reset knopje achteraan  20 sec ingedrukt houden en dan pas lossen) en ook kun je nog altijd ook de decoder resetten Je decoder resetten | Proximus

als het dan nog niet lukt zal Prox je moeten verder helpen. 

Reputatie 3
Badge

Bedankt voor de info,  Martin ! Hopelijk zal mij dat verder helpen, want één van mijn favoriete zenders, Willy, kon ik de laatste tijd zelfs totaal niet meer beluisteren via de app., want ik kreeg steeds dat wit ringetje te zien nadat ik die zender aangeklikt had.

Reputatie 3
Badge

Gisterenavond de modem en de beide decoders even herstart en gereset. Met de tv zelf geen problemen meer, op het eerste zicht althans, maar wel nog problemen met de RadioLine-app, want ik kreeg de Vlaamse rockzender Willy deze middag niet open, en ook bleef mijn decoder weer haperen nadat ik gebruik gemaakt had van die app.

best eerst eens je bbox herstarten of zelfs resetten

herstarten = spanning 5 seconden wegnemen

resetten = verzonken reset knopje achteraan 20 seconden ingedrukt houden en dan pas loslaten

Reputatie 7
Badge +4

@PaulBonnyns  Heb je de decoder al eens volledig gereset volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html ? 

Reageer