Beantwoord

radio + wifi valt weg


Als we via het digitale radiosignaal (via de decoder) naar de radio luisteren, valt deze verschillende keren per dag weg. De wifi + de internetverbinding valt ook meerdere keren per dag uit.

Decoders + pc zijn verbonden via UTP kabels. Dus niet draadloos.

 

Zou er een probleem zijn met het signaal in de straat ?

icon

Beste antwoord door ThierryW 9 April 2020, 17:36

Bekijk origineel

19 reacties

Als dit gebeurd zou je op het zelfde moment eens moeten kijken naar het DSL controlelampje van je bbox3 of die dan continu blijft oplichten want als dit niet het geval is valt inderdaad je VDSL verbinding weg. 

Hoelang duurt het ongeveer vooraleer je radiosignaal terug opkomt, als dit zo ± 5minuten duurt dan zou het dit wel kunnen zijn maar kijk het DSL controlelampje in ieder geval even na.

Je kan dan ook altijd eens proberen door de bbox3 te resetten om te zien of het dan in orde blijft

bbox3 resetten > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

==============================================================

louter als bijkomende info:

Best klanten,

Op dit moment ondervinden we problemen op ons interne netwerk. Dit heeft gevolgen voor ons callcenter en onze website, die op dit moment moeilijk te bereiken zijn. Wij verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak. We doen ons uiterste best om het probleem zo snel mogelijk op te lossen en houden u op de hoogte van de evolutie van de situatie. 

Duurt toch een 5 tal minuten tot het radiosignaal terug is. Ik probeer eens de bbox te resetten. Heb reeds meerdere malen het stopcontact uitgetrokken en laten heropstarten.

 

Ik houd u op de hoogte.

ok op hoop van zegen,  anders als het niet helpt gaat iemand van proximus zelfeens een lijnmeting moeten bekijken op eventuele fouten enz..

Ok bedankt voor uw antwoord. Ik houd het in de gaten. En laat hieronder iets weten.

ok op hoop van zegen,  anders als het niet helpt gaat iemand van proximus zelfeens een lijnmeting moeten bekijken op eventuele fouten enz..

De reset is gisteren gebeurt en sedertdien al terug 2 x de verbinding weggevallen.

Enig idee waar ik de lijnmeting kan aanvragen ?

 

Bedankt alvast voor uw hulp.

Als iemand van proximus zelf dit hier de draad opneemt zullen ze dit wel doen en doorgeven of er iets abnormaals te merken is en dan afwachten wat ze gaan voorstellen.

Reputatie 7
Badge +4

@Vandenberghe Davy Ik zie regelmatig onderbrekingen op je lijn. We gaan hiervoor een technieker moeten langs sturen. Wanneer past dit voor jou? Kan je ook je gsm-nummer invullen op je profiel.

@Vandenberghe Davy Ik zie regelmatig onderbrekingen op je lijn. We gaan hiervoor een technieker moeten langs sturen. Wanneer past dit voor jou? Kan je ook je gsm-nummer invullen op je profiel.

Gsm-nummer is toegevoegd aan mijn profiel.

Er is hier voorlopig nog dagelijks iemand thuis tot en met eind april, mocht ge een technieker langs sturen.

Reputatie 7
Badge +4

@Vandenberghe Davy Afspraak is ingeboekt. Dinsdag 14/04/2020 tussen 8u en 12u mag je onze technieker verwachten.

@ThierryW @Martin 

 

Afspraak staat genoteerd in de agenda.

Bedankt voor de hulp en de info.

Technieker gisteren langsgekomen. Heeft al het mogelijke geprobeerd. Er is een probleem met de kabel. Na opvolging door technieker vandaag ging hij een afspraak maken om de lasser langs te sturen. Sms met afspraak voor deze namiddag ontvangen maar niemand te zien.

De ontvangst van het signaal gaat van kwaad naar erger.

Reputatie 7
Badge +4

Davy,

 

Las afspraken zijn helaas nooit de dag nadien. Daar kunnen makkelijk enkele dagen tussen zitten. Zo snel kunnen wij helaas geen lasploegen ter plaatse krijgen. 

Ik zie een afspraak op 20/04 staan.

Van waar kwam de sms dan ? 

Intussen bevestiging gekregen van de afspraak op 20/04.

 

Reputatie 7
Badge +4

Was van een technieker zelf, niet van een lasser. Nu is er een lasser aangesteld.

Ok bedankt voor de uitleg

Afspraak voor morgen niet terug te vinden in MyProximus. 

Gaat deze nog door ?

Dat zullen de Proximus medewerkers je pas morgen kunnen bevestigen, aangezien zij tijdens het weekend niet op het forum langskomen.

Dat zullen de Proximus medewerkers je pas morgen kunnen bevestigen, aangezien zij tijdens het weekend niet op het forum langskomen.

Dank u

Reputatie 7
Badge +4

@Vandenberghe Davy  De afspraak met de lasser gaat nog steeds door, deze zal in de loop van de dag langskomen om de kabel te herstellen.

Reageer