Vraag

Publiek IP eigen firewall bij Internet Box

  • 13 July 2022
  • 5 reacties
  • 263 Bekeken

Reputatie 1

Op mijn vorige aansluiting (toen VDSL2 denk ik) bouwde mijn firewall rechtstreeks een PPPoE verbinding op en kreeg hij zo een publiek IP-adres.

 

In mijn nieuwe woonst heb ik FTTH en er staat nu een “Internet Box” ipv een BBOX. Het lukt mij niet om op dezelfde manier een PPPoE verbinding op te bouwen. Ik neem aan dat er met het “single VLAN” gebeuren één en ander technisch veranderd is waardoor dit inderdaad niet meer op die manier gebeurt.

 

Ik was wat aan het rondkijken in de advanced settings van MyProximus en ik zag daar de mogelijkheid om een Bridged Host te specifiëren. DIt biedt mogelijks de functionaliteit die ik nodig heb. Alleen krijg ik deze niet geactiveerd.

 

Ik schakel de slider aan en vul het MAC-adres van mijn firewall in en druk op “Save the changes”:

Dan krijg ik het volgende: 

 

Dan komt er dit:

 

Maar wanneer ik dan terug in het vorige scherm kom, staat het terug zoals hieronder (zelfs na een refresh):

 

Heeft iemand een gelijkaardige setup werkende gekregen met de Internet Box?


This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 1

Ok, jammer. Ik wacht nog even af dan.

Reputatie 7
Badge +5

@ScHAmPi Op dit moment is die functie nog niet beschikbaar. Dit zal normaal in het najaar in orde zijn.

Reputatie 1

Intussen nog eens de bridged host opnieuw geprobeerd. Gedrag is nu anders. Nu krijg ik volgende error:

Technical message: Internal error

Trace ID: ff64f5965be1f536

Root causes:

[  {    "requestPath": "/capability/business/b254-01/services/customerfacingservice/flv000452/v1/service/oss-40341842",    "code": "5"  }]

Error stack:

Reputatie 1

@GeertC 

Heb je hier al nieuws over?

 

Gr,

ScHAmPi.

Reputatie 7
Badge +3

@ScHAmPi 

Momenteel zijn nog niet alle functies mogelijk op de internetbox, hierom lukt dit waarschijnlijk niet.

Ik laat het in ieder geval nakijken.

 

Geert