Beantwoord

public wifi op iphone 6


Beste, ik ben onlangs terug abonnee bij Proximus voor internet, tv en vaste telefoon.
Ik kan geen toegang tot PublicWifi op mijn iPhone  installeren ( op Mijn iPad lukt het wel),  volgens de gekregen uitleg van de helpdesk en bij het bekijken van een film op YouTube, zou dit wel moeten lukken, maar in de praktijk lukt het niet, omdat ik geen Proximus (abonnement) heb en een Sim kaart in mijn gsm steekt !?

Blijkbaar zou dit iets nieuws zijn en zijn er nog niet veel personen bij Proximus hiervan op de hoogte !  Telkens ik de vraag stel krijg ik als antwoord dat dit moet lukken ?

Maar misschien vergis ik me en heb ik het niet goed begrepen. Misschien lukt het toch om de PublicWifi te installeren op mijn gsm  🤔

Maar indien dit het niet mogelijk is, zou dit best moeten aangepast worden, en gecommuniceerd worden aan de verkoopdienst en de helpdesk .! Zodat er in de toekomst duidelijke en juiste informatie wordt verstrekt aan de klanten.

Ik vind het wel geen klantvriendelijke aanpak om de klanten te verplichten om een Proximus Simkaart of een abonnement aan te schaffen!

Heeft er soms iemand ervaring met dit probleem of kan iemand mij het juist antwoord Of oplossing geven.
mvg.

icon

Beste antwoord door Cvanloon 4 August 2020, 08:54

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb ook geen simkaart van Proximus maar het lukt wel op een iPad (zonder simkaart)  ook op een Android tablet en op een Android smartphone zonder simkaart, zelfs op een stokoude Windows gsm met simkaart van de vijand. Daar noemde dat vroeger smart WiFi.
Volgens Proximus is de procedure voor iPad en iPhone hetzelfde, wel telkens via myproximus, producten, naar beneden moet je public WiFi zien staan, ….

 

dit klopt inderdaad want ik heb ook een smartphone zonder simkaart waar ik zonder probleem op public wifi kan en ook op smartphone met Pay and Go dus zonder abonnement.

Lukt het bij u dan niet via de myproximus app 

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html

 

Reputatie 7
Badge +4

Is dit gelukt?

 

 

Nee het lukt me niet ik krijg telkens deze melding en via de link van Martin staat ook dat het niet mogelijk is om public wifi te activeren met een SIM kaart van ander provider of Pay&go kaart 😨

alvast bedankt voor de tips

mvg Jos

Dan ga je zelf via de instellingen op je smartphone moeten proberen om daar zelf de volgende parameters in te vullen

Eap-Methode :       TTLS  (of anders met PEAP proberen)
Verificatie Fase 2     MSCHAPV2 
CA certificate        Niet valideren
Identiteit         xxxxxxxx@proximuswifi.be
Anonieme Identiteit    xxxxxxxx@proximuswifi.be 

Bedankt Martin,

lijkt me ingewikkeld, ik ga dit eens bij gelegenheid proberen 🤔

Reputatie 6
Badge +2

Ik lees nu wel dat het met een pay & go van een andere operator niet meer lukt. Vroeger alleszins wel. Zijn de regels aangepast?

Anders uw simkaart er efkens uithalen, dan proberen, simkaart terug steken. Gewoon omdat op een smartphone zonder simkaart het wel kan.

Bedankt Martin,

lijkt me ingewikkeld, ik ga dit eens bij gelegenheid proberen 🤔

@Josb Voor een android toestel kun je die als volgt:

je kijkt waar je ergens tussen de binnen komende wifi signalen Proximus public wifi ziet staan

je klikt daarop en in het menu dat opent kies je “netwerk instellingen beheren”

Daar kun je dan deze bovenstaande geposte parameters invoeren

Zonder Sim lukt het ook niet !?

Het is een iOS toestel en alles is moeilijker om te aan te passen 😰 

Reputatie 6
Badge +2

Uw vliegtuigmodus staat toch af?

Is er een ander apparaat van u op public WiFi?

Om alles terug in te stellen zoals Martin hierboven DENK ik dat het zo gaat op een iPhone :in de instellingen klikken op WiFi, dat aanzetten, dan zie je de beschikbare netwerken, klikken op public WiFi , dit netwerk vergeten. Dan de instellingen verlaten, een pintje gaan halen, terug naar instellingen. WiFi aanzetten,  klikken op public WiFi in de hoop dat hij terug komt,  en de moeilijke dingen van Martin invullen. It is on your OWN risk!  ☠️

Hallo, ik heb eens geprobeerd  PublicWifi te installeren op iPhone van mijn echtgenoot, dat is gelukt dankzij u tips, maar als ik probeer aan te melden krijg de melding dat er geen verbinding mogelijk is met PublicWifi 🤔

ik ga nu terug eens op mijn gsm proberen 🤞

veel riskeren kun je daarmee niet en zoals je zelf aanhaalt kun je gewoon het netwerk vergeten en ben je weer van nul vertrokken.

Op mijn iPhone ook gelukt met zelfde melding en op MyProximus is deze melding, blijkbaar wil Proximus daar ook euro’s op verdienen en de klanten verplichten over te stappen vind ik echt klantonvriendelijk !!

alvast bedankt voor jullie hulp en tips 

en bedankt Proximus 😡

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Het zou toch goed zijn dat iemand van Proximus een de volledige voorwaarden uitlegt waaraan nu moet voldaan worden om toegang te krijgen tot public WiFi. Voor nieuwe klanten en voor bestaande klanten, met of zonder simkaart al dan niet van Px, met pay & go, ….. Het is nu voor mij compleet onduidelijk.

100% akkoord en dit geld voor de verkopers en Helpdesk + dit lijkt op koppel verkoop zou dit soms geen goede vraag zijn voor de inspecteur op Radio 2 of test aankoop 🤔

ik heb ook zo een probleem over foute of onduidelijke info over de batterij pack voor de vaste tel. Nu 50€ bij  betalen nu noodzakelijk (wegens alarmsysteem) via  de digitale lijn ! 

Misschien leest iemand van Proximus dit doe echt begaan is met de klanten en een oplossing kan voorstellen! 

mvg

Wel raar dat het bij u niet lukt, ik heb mijn oude iPhone eens vanonder het stof gehaald en eens geprobeerd om verbinding te maken met “Proximus Public Wifi”

Na eerste maal ingeven van mijn PPWifi login en wachtwoord duurde het lang vooraleer de melding kwam dat het certificatie niet goed gekeurd, na te klikken op aanvaarden  kreeg ik na lang wachten het antwoord dat wachtwoord niet correct was na nog eens proberen weer het zelfde en na het de derde keer geprobeerd te hebben hat ik verbinding en als test een HLN.be geopend en dat was ook in orde.

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb de laatste jaren een beetje de indruk dat onduidelijke communicatie nogal furore maakt, daarom vraag is duidelijk de regels voor public WiFi. En dan weten we misschien waarom Josb een Px simkaart moet hebben blijkbaar.

Ja dat klopt maar moest het niet mogelijk zijn zonder sim of P&G dan zou het bij mij toch ook niet mogen lukken dan.

Wat ik wel raar vond is dat ik zeker 3 maal mijn login gegevens moest ingeven vooraleer het lukte,

Op den duur zou een mens beginne denken dat er een teller opstaat voor niet prox sims en P&G klanten en alleen da aanhouders doorgelaten worden na een aantal herhaaldelijke pogingen :smiley:

Misschien heeft u een Proximus gsm abonnement, nu als ik probeer in te loggen met iPhone krijg onmiddellijk de melding geen verbinding mogelijk met netwerk Proximus public wifi

via iPad lukt het tot nu wel 

wat me het meeste nog ergert is dat bij Proximus blijkbaar niemand van op de hoogte is, en er niets mee gebeurd deze wijziging is toch niet van gisteren.

 

Nee ik heb geen Proximus GSM abonnement.

Wel niet direct evident maar moest je nu iemand kennen die eventueel wel een gsm abo heeft en met zijn simkaart in je toestel zou proberen op ProxPrivéWifi in te loggen, dan vraag ik mij af of dit dan op je iPhone wel zou lukken dan!!!

Al zou wel iPad / tablet / pc / laptop door Prox apart kunnen beschouwd worden van smartphones aangezien daar toch niet zo direct een gsm abo aangekoppeld wordt, enfin ik weet het niet, ik ben maar luidop aan het denken ;-) 

Lijkt me goed idee, nog juist iemand van mijn bubbel vinden met Proximus abonnement 😷 🤔

 

Reputatie 6
Badge +2

Nee ik heb geen Proximus GSM abonnement.

Ik ook niet daarom vraag ik een duidelijke uitleg voor oude en nieuwe klanten. Ik denk dat de regels zijn veranderd.


 

 

Reageer