Vraag

Public wifi


Reputatie 6
Badge +2
Gisteren een sms gekregen van proximus met de melding dat smart wifi vervangen wordt door public wifi. Er stond in die sms ook dat die dienst gratis bleef. Ondertussen ben ik eens met een android tablet zonder sim kaart (heb enkel een orange prepaid gsm) gaan zien in my proximus en bij producten kon ik vaststellen dat mijn tablet al klaar was voor public wifi. Maar op dezelfde tablet in de lijst van de wifi mogelijke verbindingen blijft wel smart wifi staan en verbinden geen probleem. Maar waarom zie ik geen public wifi in die lijst. Is het misschien omdat ik geen gsm bij proximus heb?

This topic has been closed for comments

27 reacties

Ik heb er ergens iets van gelezen dacht ik, dat ze een tijd met beide aanduidingen gingen werk
mss eens kijken op de links die ik hier al gepost heb of het je iets kan verder helpen
> klik hier
Reputatie 6
Badge +2
Ja dat zou kunnen. Volgens hun sms moet men wel voor 15 augustus overgeschakeld zijn van smart naar pubic. Misschien zal smart wifi tot zolang blijven werken. Ik wacht wel op iemand van proximus die mij gaat vertellen dat public wifi gratis blijft zonder gsm abonnement bij proximus. Ik ben een beetje wantrouwig, als ik via my proximus op de aanduiding van public wifi druk krijg ik telkens een pagina die zegt dat ik public wifi moet activeren, wat gebeurd is, en daaronder een heleboel reklame voor gsm abonnementen.
De proximus medewerkers komen hier maar pas maandag terug langs op het forum.

Er staat onder de voorwaarden op hun site wel ergens dit te lezen..
Public Wi-Fi kan geïnstalleerd worden op een gsm of tablet met of zonder Proximus-simkaart, maar niet op een simkaart van een andere operator
k' zal eens gaan zien op myproximus.be wat dit zegt bij mij.

Edit: dit staat er in MyProximus en ga nu eens daar op public wifi klikken om te zien wat dit geeft.



Er staat resterend 0 omdat ik geen gsm abonnement heb.
Reputatie 6
Badge +2
Als ik nu op Proximus Public Wifi klik krijg ik die reklame niet meer, maar gewoon een bericht dat het OK is voor Public Wifi. Maar hij staat nog niet in de lijst van de mogelijke wifi verbindingen. Daar staat nog altijd Smart Wifi. Misschien kan wat geduld een oplossimg zijn. Die verandering moet misschien verwerkt woden door hun systeem, en dat duurt dan wat.
Reputatie 6
Badge +2
Ondertussen heb ik die proximus smart wifi eens verwijderd, maar als ik de tablet herstart is hij daar toch weer terug en is hij nog geen public geworden. Je moet die dan wel terug instellen. Geduldig zijn is moeilijk.
Reputatie 6
Badge +2
Deze morgen was er nog altijd geen public te zien, en dan heb ij gewoon een netwerk toegevoegd met naam Proximus Public Wifi en met een beveiliging, dan een paswoord gegeven en dat werkt! Dat is voor mij niet te verstaan. Maar als ik dan ga zien in de lijst van de beschikbare netwerken staat Smart er nog bij maar Public niet. Raar maar waar!
Bij mij staat ook nog altijd in de wireless lijst als SSID = "Proximus Smart Wi-FI" dus wat wil zeggen dat de bbox nog altijd als SSID naam "Proximus Smart Wi-FI" gebruikt maar op mijn http://myproximus.be staat wel al Public Wi-Fi
Reputatie 6
Badge +2
Idem hier. Maar door een netwerk toe te voegen met naam proximus public wifi kreeg ik gewoon verbinding.
Reputatie 6
Badge +2
Het wordt hoe langer een mysterie voor mij. Ik heb ondertussen wifi via Proximus Smart Wifi op drie toestellen:
- een android tablet waarop staat via my proximus dat Proximus Public Wifi is geactiveerd
- idem op een smartphone zonder simkaart
- en ook op een oude nokia windows gsm met een prepaid simkaart van Orange
Volgens mij is er inderdaad tot nu toe nog niks veranderd maar of het dan gaat veranderen op de overstapdatun, weet ik ook niet, als ze op gebied van identificatie/inloggen niks veranderen dan is het alleen maar de naamverandering naar public WiFi, enfin we zullen wel zien als het zo ver is...
Reputatie 6
Badge +2
Wat het vordeel is van publc heb ik ook nog niet begrepen. Zeker om ons beter te dienen!
Reputatie 6
Badge +2
Met een Proximus gsm-abonnement in Pack geniet je gratis van Public Wi-Fi, je switcht automatisch van 3G/4G naar wifi zonder onderbrekingen.

Deze tekst staat wel ergens op een proximus site. Ik vrees hoe langer hoe meer dat een public Wifi zonder gsm abonnement bij Proximus binnenkort niet meer zal werken.
We gaan het morgen wel vernemen van een Proximus medewerker vermoed ik, maar ik vrees een addertje onder het gras.
Als je pack hebt met Internet dan heb je ook toegang tot Proximus Public Wifi maar per bijkomend gsm abo in je pack krijg je er ene bij.
Natuurlijk weet ik niet indien ze bv als je een pack hebt met internet zonder GSM abo of ze het aantal toestellen eventueel nu meer gaan beperken dan vroeger, ik hoop dat het alleen bij een naamsverandering blijft zoals we er al verschillende gekend hebben zoals :
BelgacomFon > ProximusFon > ProximusSmartWifi > ProximusPublicWifi!
Reputatie 4
Badge +2
@Martin : ik meen gisteren te hebben gelezen dat als je over één toegang tot Proximus Public Wifi beschikt je slechts op één toestel terzelfder tijd toegang krijgt. Ik vind die tekst echter niet terug.
Ik hoop net als jij dat het alleen bij een naamsverandering blijft maar de communicatie hierover door Proximus is wel verwarrend.
Dit is inderdaad totaal niet duidelijk.
Op myproximus lees ik het volgende af:

Proximus Public Wi-Fi -accounts

Aantal accounts waarvan u kunt gebruik maken

Totaal:1
Reeds gebruikt:1
Resterend:0
Beheer hier uw Proximus Public Wi-Fi accounts. Uw login eindigt altijd op @proximuswifi.be en uw wachtwoord moet uit exact 8 tekens bestaan.

Hier wordt niet gesproken hoeveel apparaten er gelijktijdig van dit ProxPublicWifi account gebruik kunnen maken.
Dat ik maar 1 Public wifi account (met eraan gekoppeld login-wachtw en login-naam) heb is wel logisch aangezien ik geen gsm abo heb die voor een bijkomend ProxPublicWifi account garant zou staan.

Hieruit besluit ik ook dat ik niks speciaal meer moet doen voor de overstap naar Prox Public Wifi, alhoewel mijn Modem nog altijd het SSID : Proximus Smart Wi-FI
aangeeft als ik op mijn modem interface ga kijken maar ik veronderstel dat dit later zal aangepast worden wanneer er definitief overgeschakeld wordt midden september?
Reputatie 4
Badge +2
@Martin : deze tekst terug gevonden:
  • Problemen om te verbinden met een wifi-hotspot?
  • Afhankelijk van de foutmelding die u ziet op het scherm, kunt u de onderstaande oplossingen proberen.
  • Session limit exceeded: u hebt het maximum aantal verbindingen bereikt. Uw account kan slechts worden gebruikt door 1 toestel tegelijkertijd/
Ook logisch als je slechts één toegang hebt.
@Argenteus : Ik weet niet wat je juist bedoelt met "ook logisch als je maar één toegang hebt",
want je hebt bv ook maar één toegang (login/wachtwoord) voor je ProximusTV (proximuspickx) maar je kunt wel inloggen op 5 verschillende toestellen.
Maar mss bedoel jij iets anders?
Reputatie 4
Badge +2
@Martin : ik begrijp hieruit dat je met je Public Wi-Fi login/paswoord (geldig voor één toegang) op verschillende apparaten kunt inloggen maar niet terzelfder tijd.
Vermits wij geen Proximus gsm abonnement hebben speelt de app voor ons geen rol en zullen we verder Public Wi-Fi kunnen gebruiken zoals voorheen Smart Wi-Fi.
Waarom Proximus naar het Orange gsm nummer dan een sms'je stuurde blijft mij een raadsel.
Ik hoop dat ik me niet vergis.
Heb je dit nummer mss al ergens eens doorgegeven aan Proximus en ze deze genoteerd hebben en er zo ook berichten op versturen?
Reputatie 6
Badge +2
Ik kreeg dat sms-bericht van de overgang van smart naar public ook op een gsm met een orange prepaid kaart. Hoe Proximus aan dat nummer komt weet ik eigenlijk niet.
Is het bij Proximus ook bouwverlof? Er komt maar weinig reactie. Misschien crisisvergadering.
We hebben 1 internet abonnement , 2 iPhones ( 1 met Proximus abonnement ) , 1 iPad ( geen simcard ).

Op de iPad kon ik Public Wifi installeren.
Op 1 iPhone ( degene met gsm abonnement ) ook.
Op de iPhone ( zonder Proximus abonnement ) lukt het niet : voorlopig kan ik online via de smart wifi netwerk , het free fon profiel is het enige profiel dat geactiveerd is. Bij poging tot installatie is onder “ configureer proximus public wifi op uw toestel “ alles greyed out. Ik moet een gsm abonnement nemen om de voordelen van Public Wifi te hebben...

Enorme wachttijden bij Proximus : onmogelijk om ergens uitleg te krijgen. Pisspoor customer service.

Spijtig genoeg te weinig concurrentie hier in BE met alle gevolgen van dien.
Vraagje: Het interesseert mij wel om te weten op welk manier je juist Op de iPad(zonder simkaart) je "Public Wifi" hebt kunnen installeren?
thx.
Hello Martin,

ik volgde gewoon de procedure die op de Proximus site staat om van Proximus Smart WiFi naar Public WiFi over te schakelen. Een profiel wordt gedownload en moest ik enkel installeren onder “settings” ( instellingen in het NL ).

Dat lukte zonder problemen.
Ah ok dan via de MyProximus app op je iPad, dat kan ik natuurlijk niet gebruiken om public wifi te activeren aangezien dit op mijn smartphone het MyProximus account is van een P&G
'k vraag mij af wat er dan zal gebeuren in mijn geval als public wifi gaat in werking treden volgende maand ?
Ik vind dat de kwaliteit van communiceren van Proximus beneden all peil is.