Skip to main content

Proximus werking

• 25 april 2025
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Dit is toch werkelijk schaamtelijk. Wat voor communicatie is dit? Als klant probeer ik steeds vriendelijk en efficiënt te communiceren, maar aan de andere kant krijg ik te maken met zogenaamde “Business Experts” die eigenlijk geen echte experts blijken te zijn. Zij sturen mijn vragen slechts door naar achterliggende diensten, waarna het dagen of zelfs weken kan duren voordat ik een reactie krijg. Meestal blijft een antwoord zelfs volledig uit!

Proximus, c'est comme si on parlait à un sourd.

Mijn eerdere vraag lijkt bovendien direct in het archief van 2023 te zijn verdwenen. Er is nergens sprake van erkenning van de gemaakte fout, laat staan een duidelijke uitleg of open communicatie over wat er precies mis is gegaan.

Via My Proximus krijg je dan na een telefoongesprek op 25/3 het volgende te zien, als men daarop iets van commentaar toevoegd, krijgt men dan 8 dagen later op 2/4 een vage reactie dat er wat ‘besproken’ is, maar voor zover ik me herinner was dat niet met mij, via geen enkel communicatiekanaal. Waarover heeft deze NOUR-DINE het dan in feite?

Waarmee zijn ze bij Proximus eigenlijk nog mee bezig?

We zijn eind april 2025 en nog steeds is er geen degelijk activatiesysteem uitgewerkt en sinds ik voor het eerst Proximus klant ben geworden in 2005 is het nog steeds van ‘t zelfde qua klantendienst.
Niemand weet van iets, eerstelijns kan 9 kansen op 10 niet helpen, het wordt doorgegeven naar de achterliggende diensten die u zullen terugbellen.
Wel ik ben tot heden nog niet teruggbebeld.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2150 reacties
  • 25 april 2025

@XGSPONNEKE Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

• Auteur
  • Rising star
  • 12 reacties
  • 26 april 2025

DaisyS schreef:

@XGSPONNEKE Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Dat is al sinds ik op dit forum actief ben het geval, en dat is dus ook één van de issues de dag van vandaag. Men kijkt niet verder dan de neus lang is. Eerst de klant een vriendelijk bericht sturen terwijl alle nodige informatie eigenlijk al beschikbaar is (+ Referentie van je vraag in de screenshot).

Intussen werd ik wel teruggebeld (maar enkel i.v.m. de nieuwe bestelling), maar moet er voor de activatie van de via bpost verzonden router toch een technieker langskomen. Ik hoop dat ik nu niet van XGS-PON naar PON gedowngrade zal worden omdat ik een lager abonnement van 2G nam i.p.v. 8.5G (Fiber Giga vs Fiber Ultra).

Voor het ticket die in de screenshot staat werd nooit gereageerd. Ik had dan ook maar opgezegd en begrijp dat er dan ook geen moeite meer gedaan wordt om mij te contacteren, maar mocht dit wel gebeurd zijn, zou dit aangetoond hebben dat er toch mensen zijn bij Proximus die wel de moeite doen om iets op te lossen en beter communiceren dan gewoonweg niks.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3528 reacties
  • 28 april 2025

@XGSPONNEKE Mijn excuses dat je post tijdelijk even in het archief verdween en gesloten werd. Dat was een foutje van mijnentwegen toen ik de oude posts aan het archiveren was en plots terug op de pagina met nieuwe posts zat zonder dat ik er erg in had. Deze nieuwe posts staan ondertussen terug open en onder het juiste onderwerp. 

Het zou ondertussen wel moeten lukken om eigen toestellen te activeren. Sorry dat er voordien niet voldoende gecommuniceerd werd. Voor 2.5Gbps blijf je een XGSPON behouden.