Beantwoord

Proximus Webmail selectie vakje

  • 22 September 2021
  • 23 reacties
  • 335 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik stel vast dat wanneer het selectie vakje naast een e-mail wordt gevinkt de gevinkte e-mail automatisch wordt geopend, wat een paar dagen geleden niet het geval was.

Het is dus ook niet meer mogelijk verschillende e-mails te ‘selecteren’ om ze dan samen te verwijderen.
Door het selectievakje in de hoofding te selecteren kan men slechts ‘opeenvolgende’ e-mails selecteren. 

 

icon

Beste antwoord door M_016 24 September 2021, 12:32

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik stel vast dat wanneer het selectie vakje naast een e-mail wordt gevinkt de gevinkte e-mail automatisch wordt geopend

Inderdaad, maar er kunnen nog steeds meerdere e-mails geselecteerd worden (e-mail detail verdwijnt dan)

Het is dus ook niet meer mogelijk verschillende e-mails te ‘selecteren’ om ze dan samen te verwijderen.

Door het selectievakje in de hoofding te selecteren kan men slechts ‘opeenvolgende’ e-mails selecteren. 

Toch wel, ook niet opeenvolgende en via het menu “meer” kunnen zij bv. verwijderd worden (althans hier)

Ik ondervind in ieder geval ook dit probleem niet, maar zoals we al lang weten zijn  de problemen daarom niet bij iedereen gelijk :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +2

@M_016  ik kan geen vinkje plaatsen bij één e-mail. De poging om één e-mail te vinken resulteert in het openen van deze e-mail en dit gebeurt vóór ik het vinkje zie. 
De vinkjes worden slechts zichtbaar door via het menu bovenaan een vinkje te plaatsen.
Enkel opeenvolgende kunnen via het menu “meer” verwijderd worden. Een vinkje uit deze opeenvolgende selectie verwijderen lukt niet, hierdoor opent zich deze e-mail en verdwijnen alle andere vinkjes. Verwijderen vanuit de inbox  bij niet opeenvolgende mails gaat  via het prullenbakje rechts naast de te verwijderen e-mail(één per één) of na het openen via het menu ‘meer’

Reputatie 7
Badge +4

@Argenteus 

Ik gebruik (meestal/veelal) in/bij gebruik van Proximus webmail de vertikale weergave (links de mappen, midden summier overzicht van de e-mails/headers en rechts indien gekozen de inhoud van een individuele e-mail)

Concreet kan ik in het midden meerdere individuele (niet opeenvolgende) e-mails aanvinken en vervolgens in de menubalk met “meer” kiezen om deze e-mails te verwijderen, te verplaatsen, enz.

Lukt het ook niet op deze wijze? 

In alle mogelijke weergaven werkt dit om willekeurig iets te kiezen, best dat iemand die van proximus zelf is (proximus forummedewerker), eens de instellingen van @Argenteus nader bekijkt.

Reputatie 4
Badge +2

@M_016 Bedankt voor de Tip! Ik gebruik de “Lijst” weergave. Na de Verticale en Horizontale weergave te hebben getest, stel ik vast dat het probleem zich enkel bij de “Lijst” weergave voordoet. De Proximus medewerkers zullen het moeten bekijken!

Ik heb alle weergave opties uitgeprobeerd en het werkt bij allemaal, dus inderdaad als het bij mij (en anderen) voor alle opties werkt is er geen enkelereden waarom het niet bij u voor al de opties zou werken.

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  Als ik switch van weergave verticaal of horizontaal naar “lijst”, schijnt het alsof het werkt.
De vinkjes die in de andere weergave zijn geplaatst blijven bestaan. 
Als je inbox opent in weergave lijst werkt het niet. Ik heb een ‘@skynet’ account.
Er is dus wel degelijk een probleem!

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Argenteus 

ook in de weergave lijst kunt u meerdere niet opeenvolgende e-mails selecteren op voorwaarde dat de “ctrl”-toets ingedrukt wordt en kunt u deze e-mails via de menu-balk “meer” verplaatsen/verwijderen (althans bij mij)

Dit zijn inderdaad de algemeen klassieke shortcut toetsen in allerlei toepassingen om een selectie te maken:

met de CTRL om individuele al dan niet aaneen gesloten items te selecteren en 

met SHFT om aaneengesloten gebied te selecteren 

Reputatie 4
Badge +2

@M_016  Opnieuw bedankt voor de tip! Ook bij mij werkt het op deze manier.
Hieraan had ik niet gedacht.
Waarom de werkwijze voor weergave “lijst” werd gewijzigd en verschilt van de werkwijze voor de andere weergaven mag Joost weten. 

@Argenteus 
TBI: Ik moet helemaal de CTRL toets niet gebruiken hiervoor 

het werk in al deze (onderstaande screenshot) weergaven op de zelfde manier bij mij 

 

@Argenteus opgepast je moet wel op het selectievakje klikken want als je op de titel van de mails klikt dan kun je geen meerdere items kiezen zonder de CTRL te gebruiken !!

@Argenteus

ook in de weergave lijst kunt u meerdere niet opeenvolgende e-mails selecteren op voorwaarde dat de “ctrl”-toets ingedrukt wordt en kunt u deze e-mails via de menu-balk “meer” verplaatsen/verwijderen (althans bij mij)

  

@Argenteus 
TBI: Ik moet helemaal de CTRL toets niet gebruiken hiervoor 

het werk in al deze (onderstaande screenshot) weergaven op de zelfde manier bij mij 

 

 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

@Martin Hierbij de weergave mogelijkheden zoals het er bij mij uitziet: 
Browser: Edge , @skynet account


 

 

Inderdaad raar,  en bij mij ook via Edge & Skynet.be account !

Reputatie 7
Badge +4

Zelfde layout als @Argenteus hier (ook in andere talen), voor welke layout staat “compact” @Martin (enkel headers?)?

het enigste verschil is dit

compact:

verticaal:

dus die bovenste menu baar die smaller wordt bij compact.

Reputatie 7
Badge +4

=

we zullen op uitleg van Proximus (backend) moeten wachten om toelichting te krijgen over hoe en waarom van dit verschil in layout mogelijkheden

het blijft trouwens ook vanuit Proximus windstil aangaande mijn vraag i.v.m. probleem GMail accounts toevoegen/behouden in Proximus webmail

Het verschil is ook miniem en de compact optie is de moeite eigenlijk niet om die te hebben!

Reputatie 7
Badge +4

@Argenteus Om 1 mail te verwijderen gebruik je best het icoontje van het vuilbakje dat achteraan op de regel van je mail verschijnt. Als je meerdere bereichten wil verwijderen gebruik je de Ctrl of Shift-toets. Op die manier lukt het wel. 

Hier vind je de volledige handleiding van de webmail

@M_016 Ik zal antwoorden in het topic over de gmail zelf

Reputatie 4
Badge +2

@HadewychT Het lukt inderdaad, maar mijn vraag aan jullie is: waarom verschilt het gebruik van het selectie vakje bij weergave “lijst” van het gebruik bij  weergave ‘horizontaal’ en ‘verticaal’ ?

Reputatie 7
Badge +4

@Argenteus Dat zal ik moeten navragen aan de mensen die de webmail ontwikkeld hebben. 

Reputatie 7
Badge +4

@Argenteus Het is inderdaad niet de bedoeling en is doorgegeven naar de ontwikkelaars van de webmail. Dankjewel voor je feedback :blush:

Reageer