Beantwoord

Proximus webmail

  • 16 January 2020
  • 33 reacties
  • 2627 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

@proximus 

login pagina:

het valt mij op dat zeker de laatste dagen systematisch een franstalige login-pagina getoond wordt (ik wis mijn cache/cookies systematisch) en ja dit was enige tijd terug niet het geval (afwisseling nl/fr)

->: kan het probleem eens bekeken en opgelost worden?

webmail  toepassing:

ik heb de indruk dat sinds de aanpassingen enige weken terug het betrokken programma:

frequent merkelijk trager reageert bij kiezen en openen van een specifieke mail

toch vrij regelmatig  “een server connectie fout” gegeven wordt wanneer de titels van e-mail berichten binnengehaald worden (=retry nodig)

het sorteren en verwijderen van een reeks van e-mails gisteren een quasi hopeloze zaak was (en een oplossing via thunderbird (imap) als een fluitje van een cent verliep)

→ kan het probleem (belasting/bezetting servers?) eens bekeken en verholpen worden?

 

icon

Beste antwoord door SamuelD 17 February 2020, 10:51

Bekijk origineel

33 reacties

via mailclient geen probleem alleen bij de webversie is er een probleem.

Reputatie 4
Badge +2

Hier, omgeving Dendermonde, dezelfde foutmelding bij poging tot inloggen via Edge. 

 

Inderdaad

Nog mensen die niet kunnen inloggen bij Proximus mail: foutmelding: Onbekende fout

Houden zo !

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

Vandaag tot op heden geen probleem meer  ondervonden …  

Reputatie 7
Badge +4

 Er was een probleem op een server dat gedeeltelijk opgelost is door die te herstarten. Ze zijn sowieso de problemen op de webmail nog verder aan het bekijken. 

‘t zal wel je probleem niet oplossen maar hier heb ik geen probleem dus het is nog altijd niet algemeen!

Reputatie 7
Badge +4

Blijkbaar geen Proximus webmail vandaag 15/12/20 (tot op heden) mogelijk = “technische fout”

Via Thunderbird met dezelfde login & paswoord geen probleem evenwel

Reputatie 7
Badge +4

@M_016 Er waren nog klanten die dit ondervonden. Ook ikzelf heb het voorgehad dat er geen reactie kwam als ik op de inlogknop klikte. Het is in onderzoek. 

Reputatie 7
Badge +4

Maandag jl & vandaag opnieuw opgebeld geweest door een Proximus-medewerker

Blijkbaar zou de enige oplossing erin bestaan het mailbox paswoord te wijzigen

Concreet ga ik dit (voorlopig) niet doen vermits

a) er geen enkel probleem is met login & paswoord via alternatieven zoals bv. thunderbird en

b) het probleem “geen reactie webmail na ingeven van login & paswoord” ondertussen minder voorkomt (maar nog niet volledig verdwenen is)

Wat mij betreft op dit ogenblik geen verdere actie van Proximus gevraagd hieromtrent

 

Er is nog maar één melding gekomen dat het werkte dus mss wel een ander probleem bij deze klant!

Reputatie 7
Badge +4

Probleem vandaag 10h47 nog altijd niet opgelost

in edge: lukt niet

in firefox 1-maal gelukt

Inderdaad daarom dat het ook niet voor iedereen een probleem vormt, valt wel nog voor !!

Reputatie 7
Badge +4

@Martin bv.

Proximus webmail inloggen | Proximus Forum

waarschijnlijk weer één of andere server

TUI: ‘t zal toch niet algemeen zijn want anders zou ik er ook last van gehad hebben

Reputatie 7
Badge +4

Sinds vanmiddag weer webmail probleem

geen reactie na ingave login & password in edge & firefox of teveel mislukte pogingen met correct passwword

geen probleem toegang via bv. thunderbird

Reputatie 7
Badge +4

@Proximus & @ SamuelD

login pagina:

het valt mij op dat zeker de laatste dagen systematisch een franstalige login-pagina getoond wordt

opgelost/verholpen

webmail  toepassing:

ik heb de indruk dat sinds de aanpassingen enige weken terug het betrokken programma:

frequent merkelijk trager reageert bij kiezen en openen van een specifieke mail

toch vrij regelmatig  “een server connectie fout” gegeven wordt wanneer de titels van e-mail berichten binnengehaald worden (=retry nodig)

verbetering gedetecteerd  (geen server connectie fouten meer, maar soms/regelmatig nog vertraging bij openen of wissen van e-mails)

probleem mag wat mij betreft gesloten worden

Reputatie 7
Badge +4

Kunnen julie nog eens testen of het probleem nog steeds te reproduceren is? Volgens de betrokken, diensten zou het moeten opgelost zijn.

Reputatie 7
Badge +4

@M_016  Nog geen feedback ontvangen , ik stuur het nogmaals door naar de betrokken dienst.

Reputatie 7
Badge +4

@Px

geen “backend feedback” & geen vooruitzichten tot op heden?

heeft inderdaad niks met de cookies te maken want bij staan die als toegelaten.

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien worden taalinstellingen en andere voorkeuren opgeslagen in cookies. De eerste taal is FR. Dus kan het zijn wanneer er geen cookies toegelaten zijn dat de standaard taal op Frans komt te staan.Maar er moet ook iets anders aan de hand zijn. Mijn cookies zijn toegelaten en het valt ook nog voor bij mij dat het in het Frans staat.

Reputatie 7
Badge +4

@M_016  Ik heb je feedback doorgegeven aan de betrokken dienst, van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hier iets weten.

Reputatie 7
Badge +4

@proximus

een bijkomend element ter info:

zelfs als ik expliciet kies voor

https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html

kom ik bij log out terug op

https://www.proximus.be/login/webmail

= systematisch franstalige webpagina (in edge en infirefox en op 2 verschillende Windows 10 laptops)

 

 

Reageer