Proximus verhoogt de uploadsnelheden voor 1,65 miljoen klanten

  • 24 April 2020
  • 6 reacties
  • 205 Bekeken

24 april 2020 | Persberichten Proximus verhoogt de uploadsnelheden voor 1,65 miljoen klanten

  • Klanten met Internet Start zien hun maximale uploadsnelheid tijdelijk verhoogd van 4 Mbps naar 20 Mbps, en dit ten minste voor de duur van de huidige coronamaatregelen.
  • Klanten met Internet Comfort (onder meer inbegrepen in Minimus-packs en in Epic combo light) kunnen rekenen op een permanente verhoging van hun maximale uploadsnelheid van 6 Mbps naar 20 Mbps.
  • Klanten met Internet Maxi (inbegrepen in alle Tuttimus- en Familus-packs en in Epic combo full) kunnen rekenen op een permanente verhoging van hun maximale uploadsnelheid van 15 Mbps naar 20 Mbps.
  • Klanten met Bizz Internet (inbegrepen in een Bizz All-in pack) kunnen rekenen op een permanente verhoging van hun maximale uploadsnelheid van 20 Mbps naar 30 Mbps.
  • Ook de klanten op het Fiber-netwerk werden geüpgraded. De uploadsnelheid werd opgetrokken naar 20 Mbps voor Internet Start Fiber, naar 30 Mbps voor Internet Maxi Fiber en naar 50 Mbps voor Bizz Internet Fiber en voor alle klanten met de Fiber Boost snelheidsoptie.
  • In functie van hun eigen oplossingen en serviceprofielen werden gelijkaardige upgrades geïmplementeerd voor wholesaleklanten.

Printed from www.proximus.com 

Deze grootschalige upgrade verbetert de dagelijkse ervaring van klanten, of ze nu thuiswerken, de schooltaken van hun kinderen begeleiden of gewoon in contact blijven met familie en vrienden. In deze moeilijke tijden, waarin internetverbindingen meer dan ooit essentieel zijn om de verschillende behoeften van de gezinsleden te ondersteunen, komt Proximus tegemoet aan een sterke toename van het gebruik van vast internet.
Elke dag sturen klanten zware bestanden naar collega's, communiceren leerkrachten met hun leerlingen, delen kleinkinderen video's met hun grootouders, uploaden jongeren hun ‘stories’ of blijven ze in contact met vrienden via digitale aperitieven. In minder dan een maand tijd is het totale uploadvolume door klanten met een vaste internetverbinding bijna verdubbeld.
De uploadsnelheid bepaalt hoe lang het duurt voor een gebruiker om data over te dragen van zijn eigen toestel naar het internet. Ze zorgt er ook voor dat meerdere gebruikers tegelijkertijd gebruik kunnen maken van hun internetverbinding. Hogere uploadsnelheden zorgen er dus voor dat het doorsturen van bestanden, bijlagen, foto’s en video’s sneller verloopt.
Daarnaast verbetert het ook de ervaring bij het gebruik van applicaties voor videoconferenties, online games of sociale media. Zeker in een context waarin mensen massaal thuiswerken en intensief gebruik maken van hun internetverbinding, is de uploadsnelheid een belangrijke factor voor het algemene comfort en gebruiksgemak. De technische teams van Proximus hebben de voorbije weken een grootschalige upgrade van de profielen van klanten met vast internet uitgevoerd.
Als gevolg van deze operatie genieten 1,65 miljoen klanten nu van een fors hogere uploadsnelheid. De technische migratie ging op 16 maart van start en werd vorige week met succes afgerond.
In de toekomst zal de uitrol van het fibernetwerk van Proximus een significante verdere verhoging van zowel de upload- als de downloadsnelheid met zich meebrengen. Op 31 maart kondigde Proximus aan dat het de uitrol van fiber in de komende jaren aanzienlijk versnelt, met de ambitie om 2,4 miljoen woningen aan te sluiten tegen 2025.
Hogere snelheden en meer comfort voor klanten met vast internet Concreet werden de maximale uploadsnelheden van de volgende internetproducten gewijzigd.
De weergegeven maximale snelheden zijn theoretisch.
De werkelijk ervaren snelheid is afhankelijk van verschillende elementen, zoals de afstand tussen de woonplaats van de klant en de apparatuur van het Proximus-netwerk, de beschikbaarheid van VDSL en fiber, de interne bedrading en het gebruik van een bekabelde verbinding tegenover WiFi.


6 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Veel bla bla bla. Wel een probleem als je niet tot de groep van de 1,65 miljoen klanten behoort. Dus voor mij zijn dit gewoon reclame praatjes.
In deze moeilijke tijden, waarin internetverbindingen meer dan ooit essentieel zijn om de verschillende behoeften van de gezinsleden te ondersteunen, komt Proximus tegemoet aan een sterke toename van het gebruik van vast internet.

Serieus?  Niet bij mij dus.

Mijn vrouw werkt ook van thuis en ondervindt ook problemen.  Ik weet het alles hangt af van de afstand tot de centrale maar soms wordt het  een beetje te veel zoals nu.  Altijd veel praatjes over verhoging van de down en uploadsnelheden maar elke keer is er hier niks van verhoging te zien.  Uitgezonderd wanneer de factuur verhoogt,  dit zie ik wel elke keer.
Ik ben blijkbaar aangesloten op een lex dus vectoring zit er niet in. Blijf ik dus tot het einde der tijden op mijn 50/10 profiel hangen. 

tegen dat we aan de einde der tijd  zullen zijn zal er wel al glasvezel liggen :wink: , maar ondertussen is het het voor u natuurlijk hiermee niet opgelost, al moet je u dan eens voorstellen dat er nog met een veel lagere ADSL snelheid moeten hun plan trekken. 

Natuurlijk is het voor de anderen, waartoe ik gelukkig ook bij behoor, toch een verbetering en mooi meegenomen, aangezien ik nu een upload heb van 20 Mbps, waar ik vroeger maar 6Mbps had.

Reputatie 3
Badge +2

Da is waar,  er zijn mensen die nog op adsl zitten. Ik heb al vdsl alhoewel ik daar ook zeer lang op heb moeten wachten.  Vraag mij af of ze ooit de lex gaan aanpassen voor vectoring,  als dat al mogelijk is uiteraard. 

inderdaad daar kan natuurlijk alleen maar proximus voor zorgen of een antwoord opgeven of dit in de nabije toekomst voorzien is!

Reputatie 4
Badge +1

t.a.v. pdrke aangesloten op LEX, dus geen vectoring.

Kansje?

Als uw aansluiting op één van de Netten die deel uitmaken van hun Building Outphasing project mag u er er op rekenen dat Proximus uw aansluiting omvormt naar een aansluiting via een !!extra ROP(s) die ze installeren naast de LEX omdat het gebouw sowieso verlaten wordt.


Network transformation outlook 2019-2024

LEX-lijst met planning t.e.m. 2024 (blz 18- 22)  

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt Snor voor dit docment,  interssant. Jammer genoeg staat mijn gemeente er niet bij :-(.

 

Reageer