Vraag

Proximus verbinding lijkt FTP verbinding te blokkeren sinds 23/4/2020

  • 2 May 2020
  • 6 reacties
  • 232 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb een vraag over mijn internetverbinding hier geleverd door Proximus.

Mijn hobby is alles wat met het weer te maken heeft. Hiervoor heb ik een eigen website www.weerstationzoersel.be. Hier thuis staat er een IP camera, die via port forwarding op mijn site terecht komt. Nu is het echter zo, dat er ook timelapse filmpjes gemaakt worden. Deze worden gemaakt via mijn Windows computer die 24/24, 7/7 dagen aanstaat. Via een Wget programma, worden deze plaatjes opgeladen naar https://www.weerstationzoersel.be/weather2/index.php?p=99&lang=nl.

 

Sinds 23 april laden deze plaatjes niet meer op. Na dit grondig onderzocht te hebben, kom ik tot de constatatie dat er niets mis is met het wget programma, alsook niet met de computer. Er lijkt iets mis te zijn via de internetverbinding van Proximus gezien dit programma wel terug perfect oplaadt via Telenet (getest bij een vriend). De internetverbinding blokkeert precies de toegang tot de FTP server, gezien het wel een bestand oplaadt, maar deze bevat 0 kb (niets dus).

Het programma heeft dus ook perfect toegang tot de server. Hoe weet ik nu zeker dat dit aan Proximus zou kunnen liggen? Wel, via mijn 4G verbinding heb ik hetzelfde geprobeerd, en mijn computer verbonden. Ook hier werkte het opladen niet, terwijl dit via een 4G verbinding van Telenet wel werkte. Dit programma werkte overigens sinds 2016 perfect met de internetverbinding van Proximus.

Wat kan ik bij deze case het beste doen? Sindsdien heb ik mijn modem al wel eens gereboot, maar het werkte nog steeds niet. Zijn er sinds 23 april updates gebeurd aan de internetverbinding van Telenet?

 

Groetjes,

 

Niels Spaenjers


6 reacties

Als je één van de poorten 80, 443 en 23 nodig hebt om te forwarden kontroleer dan eens via http://myproximus.be  of die wel  op lage beveiliging staan en dat niet hoge beveiliging aangevinkt staat onder de hoofding > Producten > internet >

Lage beveiliging:
Inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn open

Bedankt voor je antwoord! Maar deze staan allemaal op een ‘lage beveiliging’. Sinds 23 april werd er ook niets aan de instellingen veranderd en werkt het programma sinds 2016 perfect, tot nu opeens.

van de FTP poort  21 heb ik toch geen weet dat Proximus die zou blokkeren.

je zou natuurlijk opnieuw kunnen beginnen door de bbox een reset te laten uitvoeren maar dan moet je wel alles dat je zel ingesteld heb in de bbox zijn interface, opnieuw instellen!

reset bbox > klik hier

Opgelost!!! 

Blijkbaar had ik nog een ongelezen mail van Proximus waarbij er een upgrade geweest zou zijn ivm de wifi. De 5.0 wordt vervangen door de 2.4 dacht ik. Na deze handeling op de modem & een reset, is het opgelost geraakt & worden de foto’s weer volledig opgeladen naar de FTP server!

 

Groetjes, Niels

@Niels S bedankt voor de feedback.

Smart wifi heeft inderdaad voor velen reeds voor problemen gezocht  :slight_smile:

Je had waarschijnlijk He SSID dan nog niet aangepast naar wifi-5.0-xxxx ipv wif-2.4-xxxx aangezien het werkt met One SSID (= zelfde ssid voor beide wifibanden)

Reageer