Proximus Uploadsnelheden worden opgetrokken

  • 6 December 2014
  • 21 reacties
  • 544 Bekeken

De upload snelheden worden aangepast op 08/12/2014 als volgt :


PACK Vroeger ► NU

=========================

Start van 3 Mbps ► 4 Mbps

Comfort van 4 Mbps ► 5 Mbps

Maxi van 5 Mbps ► 6 Mbps

Intense van 6 Mbps ► 8 Mbps

Pro van 6 Mbps ► 10 Mbps


30/6 profiel wordt opgetrokken naar 10 Mbps.

Hoogste DLM profiel wordt 70/10 ==> op 1/7/15 opgetrokken door DLM op Vectoring, tot 100/10

Bij Vectoring zou zelf een 20 Mbps upload mogelijk zijn

wat dan een 100/20 vectoring profiel zou geven.

21 reacties

Speedtest voor mijn comfort pack geeft voor mijn upload als resultaat: 4,5 Mbps ja
Ik had liever mijn profiel wat naar omhoog zien gaan ipv 12/1 ontevreden
Inderdaad,


en ook ons wedde en pensioen ;-)


ze moeten natuurlijk ook deze tevreden houden die nu al 30/6 en zelf 70/6 hebben , ik was zelf al heel tevreden met mijn 30/6 en heb zelf die 70/6 niet vandoen.

Maar je kent dat toch , het is nooit genoeg en het moet altijd beter en meer zijn, stilstand is achteruitgang enz...

Er zijn er genoeg die steen en been klagen over hun uploadsnelheid die ze hoger willen zien, omdat ze bv. een server draaiend hebben, veel willen uploaden, (grote bestanden) enz..


Ze zeggen niet voor niks dat klagersgeen nood hebben en dat kan jij bevestigen ;-)


Het zou inderdaad voor iedereen het zelfde moeten (kunnen) zijn, maar waar heb ik dat nog gehoord !


Maar kom het is al bij al goed nieuws, want je moet het ook een beetje zo zien, zelf al voerden ze dit niet in dan nog zou dit niks veranderen voor mensen zoals u die nog op 12/1 of op nog minder zitten (ADSL).


Voor die mensen zouden ze ook moeten proberen iets te doen natuurlijk, maar zoals je weet kost dit veel geld en moeite en je weet ook dat ze ginder goed weg kunnen met cijfertjes :-)))
Elsa slaap jij wel eens knipoog
Je wordt daar zo moe van , blijkbaar was je ook al vroeg op om de koffiekoeken te gaan halen knipoog
De bakker is hier een rariteit wij bakken alles zelf en ja elke dag vroeg op.
Dat heb ik vroeger ook nog allemaal zelf gedaan, maar nu blijft het meer bij elke dag vroeg opstaan ;-)
130€ voor wie werkt vanaf 1/1
Wel per jaar hé.
Nee,Movieman ik vraag me dat ook steeds af,maar ze zegt steeds dat ze een vent heeft.Maar die heeft ze al lang onder de zoden bedolven.Want door die straat van sinjoor heeft ze het ook al eens lelijk uitgehangen.Ik geloof dat ze daar net is kunnen wegkomen voor politie en brandweer aankwamen.
Inderdaad, wat baten 'optrekken van snelheden', als de meeste gebruikers (met comfortpack van 30 Mb/s of hoger ) geknipt worden op 15/1.5 Mb wegens hun 'slechte' lijn ('slecht'=gewoon afstand koperlijn tot knoopje )


Ze zouden beter eens hun glasvezelverdeelpunten uitbreiden, zodat iedereen op, zeg maar, maximum 100 meter zit van zo'n aftakknoop (of ineens tot voor iedere deur, eigen aansluiting glasvezel, dan zouden ze eens kunnen concureren met telenet z'n coax ! (TN heeft per paar of per 4 huizen verdeel/aftakversterkers ..., dat moet bij Belgacom (oeps Proximus) toch ook kunnen !, en hun om-de-meter beschadigde koperlijnen eens elimineren dus. Ga maar eens kijken als er straatwerken gebeuren, wat die kabels allemaal meemaken...
Blijkbaar redeneren ze anders aan het Rekenhof van Proximus ;-)
Nog niks van gemerkt hier. Komt die doorheen de week?


Vraagje. Ik heb vdsl2 met internet intens . Hoe weet je welk profiel je hebt? Kzou ook wel is wilen weten wanneer DLM laatst actief was
heb je de modem al gereboot, 15 seconden netstekker uittrekken en terug steken om volledig te laten opstarten
doe dan eens een http://speedtest.net" target="_blankhoeveel je krijgt als resultaat, wel de test uitvoeren met een utp netwerkkabel verbonden aan je bbox , je decoder(s) afstaan en zonder PVR opnames.
welke bbox heb je want met de bbox2 kan je nog gemakkelijk je lijnsynchronisatie snelheid aflezen
voor de bbox2 surf naar ► bbox2 lijn stats


bbox3/S surf naar ► BBOX3/S Statistics
ok juist gedaan zoals je zei. bbox3 15sec uit dan trug volledig laten opstarten. laptop met utp kabel aan de bbox 3 en speedtest gedaan





Je zit dus afgaand op deze waarden met een VDSL2 profiel 30/6 en geen blijkbaar geen DLM waarden toegekend.


Je kan wel altijd eens navragen dat ze checken of de DLM wel degelijk actief staat op je lijn in een


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


welke bbox3 heb je een bbox3/S of een BBOX3/T
Net berichtje gestuurt. Nu afwachten. Het is een bbox 3 technicolor. Voor de rest zie ik niet meteen iets staan
Met de technicolor kan je dit inderdaad niet uitlezen enkel met die Sagem , als je de laatste nieuwe software versie er niet opstaan hebt, want dan lukt het ook niet meer.

Reageer