Beantwoord

proximus public wifi niet meer bereikbaar na overschakeling op fiber


Ik ben momenteel het appartement aan het opknappen waarheen ik wil verhuizen. Oorspronkelijk had ik geen enkel probleem om via mijn laptop op proximus public wifi te gaan. Nadat de proximusklanten in het woonblok zijn overgeschakeld op fiber, kan ik nog altijd verbinding maken met proximus public wifi, maar krijg ik geen internet. Ik heb reeds tweemaal met de technische dienst gebeld. De eerste volgde het probleem en ging mij terugbellen als ik in het appartement was. Dit is helaas niet doorgegaan. Een tweede contact met een andere operator was desastreus. De man dacht dat het aan mijn wifi lag en wou een technicus sturen. Volgens mij kende de man proximus public wifi niet. In afwachting van mijn verhuis zou ik toch nog graag op de public wifi kunnen. Bij mij thuis werkt de public wifi normaal.
Is er iets dat te maken heeft met de overschakeling op fiber? Of wordt de toegang bij fiber niet meer gegeven?

icon

Beste antwoord door Martin 19 March 2023, 11:42

Bekijk origineel

10 reacties

in afwachting van een reactie van een proximus forummedewerker morgen:

Als je in de woonblok public wifi binnenkrijgt van een bbox4 = Internet box dan zijn daar inderdaad problemen mee. 

Het maakt inderdaad niks uit of het een koperlijn (VDSL) of een Fiberlijn is.

Reputatie 6
Badge +3

De Internet Box laat inderdaad nog geen Public Wifi toe. 

Als u uw lijnnummer of klantennummer toevoegt aan uw forumprofiel, kunnen we het langs deze kant ook eens nakijken.

Reputatie 2
Badge

zelfde probleem hier sinds ik fiber heb, waneer zou dit kunnen opgelost geraken, zou er graag gebruik van maken, nu er al vele gebruikers toch al fiber hebben kunnen andere er geen gebruik meer van maken…

ps. dit met een bbox 3v+, het maakt niet uit of het een internetbox of niet is, het lig gewoon aan fiber volgens mij.

Wil dit zeggen dat je zelf nog op public wifi kan, als je ergens buiten huis bent?

Want het zou kunnen natuurlijk dat sedert de overschakeling naar fiber je public wifi niet meer actief staat.

Als je naar http://myproximus.be gaat staat daar nog alles normaal op de proximus public wifi pagina.
En op de interface van je bbox3v+ http://192.168.1.1 zie je daar Hotspot op “Aan” staat.

Maar wat ik niet goed begrijp is dat je zegt zowel met bbox3 als internetbox, maakt niet uit!
Want eens je met een Internet box aangesloten geweest zijt (single VLAN) dan kan je toch niet meer met je bbox3V+ op de fibermodem werken?

Reputatie 6
Badge +2

Als je in de woonblok public wifi binnenkrijgt van een bbox4 = Internet box dan zijn daar inderdaad problemen mee.

Er kunnen geen “problemen” zijn met de Public Wifi van de InternetBox, want de InternetBox zendt gewoon geen Public Wifi signaal meer uit 😉

 

De Internet Box laat inderdaad nog geen Public Wifi toe.

 

Wat bedoel je hiermee?

  • dat de Internet Box geen Public WiFi signaal uitzendt?
  • of dat gebruikers van de Internet Box geen toegang meer hebben tot Public WiFi?

PS. Ik heb het bij mij eens gecontroleerd:

Het is inderdaad zo dat ik sedert de overschakeling naar Fiber + Internet Box geen mogelijkheid meer zie om in “My Proximus” mijn PublicWiFi te activeren (logon + paswoord) 😮.

Geen idee of deze dus nog actief staat ...

 

Ik ben momenteel het appartement aan het opknappen waarheen ik wil verhuizen. Oorspronkelijk had ik geen enkel probleem om via mijn laptop op proximus public wifi te gaan. Nadat de proximusklanten in het woonblok zijn overgeschakeld op fiber, kan ik nog altijd verbinding maken met proximus public wifi, maar krijg ik geen internet. 

Bij mij thuis werkt de public wifi normaal.
Is er iets dat te maken heeft met de overschakeling op fiber? Of wordt de toegang bij fiber niet meer gegeven?

 

Ik denk gewoon dat jij wel nog altijd toegang hebt tot Proximus WiFi (als B-box3 gebruiker), maar dat de meeste buren (die nu op Fiber zitten) een Internet Box hebben, en dus geen Public WiFi meer uitzenden …

Andere mogelijkheid:

Een B-box3 die overgezet is op single VLAN (na overschakeling naar Fiber) zendt misschien wel nog een public WiFi signaal uit, maar geeft geen verbinding meer met internet ???

 

Kan een Proximus medewerker dat eens uitpluizen ??? De vragen zijn dus:

  1. De Internet Box zendt (nog) geen Public WiFi signaal uit » wordt dit in de toekomst wel voorzien??
  2. Heeft een Internet Box gebruiker helemaal géén toegang meer tot het Proximus Public WiFi netwerk?? Indien ja > “My proximus” moet nagezien worden, want die mogelijkheid is verdwenen?
  3. Zendt een B-box3 die overgezet is naar “single VLAN” nog altijd een Public WiFi signaal uit (blijkbaar wel, maar niet werkend) ??
Reputatie 6
Badge +2

Als je in de woonblok public wifi binnenkrijgt van een bbox4 = Internet box dan zijn daar inderdaad problemen mee.

Er kunnen geen “problemen” zijn met de Public Wifi van de InternetBox, want de InternetBox zendt gewoon geen Public Wifi signaal meer uit 😉

 

De Internet Box laat inderdaad nog geen Public Wifi toe.

 

Wat bedoel je hiermee?

  • dat de Internet Box geen Public WiFi signaal uitzendt?
  • of dat gebruikers van de Internet Box geen toegang meer hebben tot Public WiFi?
  • wat bedoel je met “nog geen” ??

PS. Ik heb het bij mij eens gecontroleerd:

Het is inderdaad zo dat ik sedert de overschakeling naar Fiber + Internet Box geen mogelijkheid meer zie om in “My Proximus” mijn PublicWiFi te activeren (logon + paswoord) 😮.

Geen idee of deze dus nog actief staat ...

 

Ik ben momenteel het appartement aan het opknappen waarheen ik wil verhuizen. Oorspronkelijk had ik geen enkel probleem om via mijn laptop op proximus public wifi te gaan. Nadat de proximusklanten in het woonblok zijn overgeschakeld op fiber, kan ik nog altijd verbinding maken met proximus public wifi, maar krijg ik geen internet. 

Bij mij thuis werkt de public wifi normaal.
Is er iets dat te maken heeft met de overschakeling op fiber? Of wordt de toegang bij fiber niet meer gegeven?

 

Ik denk gewoon dat jij wel nog altijd toegang hebt tot Proximus WiFi (als B-box3 gebruiker), maar dat de meeste buren (die nu op Fiber zitten) een Internet Box hebben, en dus geen Public WiFi meer uitzenden …

Andere mogelijkheid:

Een B-box3 die overgezet is op single VLAN (na overschakeling naar Fiber) zendt misschien wel nog een public WiFi signaal uit, maar geeft geen verbinding meer met internet ???

 

Kan een Proximus medewerker dat eens uitpluizen ??? De vragen zijn dus:

  1. De Internet Box zendt (nog) geen Public WiFi signaal uit » wordt dit in de toekomst wel voorzien??
  2. Heeft een Internet Box gebruiker helemaal géén toegang meer tot het Proximus Public WiFi netwerk?? Indien ja > “My proximus” moet nagezien worden, want die mogelijkheid is verdwenen?
  3. Zendt een B-box3 die overgezet is naar “single VLAN” nog altijd een Public WiFi signaal uit (blijkbaar wel, maar niet werkend) ??

 

Reputatie 5
Badge +2

@philippe_d  Je had een paar vragen.

  1. Daar is op dit moment nog geen verdere info over dus kan u daar niet op antwoorden.
  2. Public Wifi is perfect op een gsm toestel te activeren via de mobiele app van myproximus. Ook via de myproximus web versie kan je een login en wachtwoord aanmaken. 
  3. Een B-box3 kan niet op single VLAN werken dus kan het ook niets uitzenden.
Badge

Beste, Hoe kan ik Public wifi activeren als ik het niet kan selecteren? Hoe zet ik Public wifi aan op een BBOX4?

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat kunt u tot nader order niet activeren op een internetbox (“Bbox4”)

Blijkbaar zal de functie op internetbox beschikbaar komen na een firmware update waarvan de rollout voorzien zou zijn in de periode Oct.Nov 23 à Jun24

Impossibilité de se connecter au Proximus Public WiFi via bbox fibre | Proximus Forum

 

Voor zover ik bovenstaande info van @Michael V begrijp kunt u wel via app op GSM gebruik maken van public wifi

Activeer Public Wi-Fi en surf via Wi-Fi | Proximus

= op dit ogenblik is public niet beschikbaar op fiberaansluitingen of installaties met  public WiFi maar ook voor deze klanten extern beschikbaar (elders/op andere locaties)

Edit

Proximus public wi-fi | Proximus Forum

Pour le moment le Proximus Wifi n’est pas disponible sur les lignes provisionnées en fibre ou via l’Internet Box. Mais une fois à l’extérieur vous devriez retrouver les publics WiFi émis par d’autres modems.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Telenet heeft besloten heeft om op 1/11/2023 hun Hotspot dienst (Telenet Wifree) volledig uit dienst te nemen. Dat zat er al een tijdje aan te komen, gezien de nieuwe Telenet modems (F@ST3896LG-TN) geen Hotspot meer uitsturen.

 

Hoe zit het nu bij Proximus? Ik stel vast dat de nieuwe modems (Internet Box) ook geen Hotspot (Proximus Public WiFi) meer uitsturen. Ik heb dan ook nog altijd de vragen die ik eerder heb gesteld

  1. De Internet Box zendt op dit ogenblik nog altijd geen “Public WiFi” signaal uit. Ik zag in een vorige post dat dit voorzien zou zijn in een toekomstige firmware rollout (Oct-Nov/23 à Juni 2024).  Wordt dat in de toekomst nog voorzien?
  2. Via “Mijn Proximus” heb ik geen toegang meer tot de functie “Beheer je Public WiFi account” zoals beschreven in https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_pwd/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/wachtwoord-van-public-wi-fi-hotspots.html. Heeft een Internet Box gebruiker dan helemaal geen toegang meer tot het (bestaand) netwerk van Public WiFi Hotspsots?

Het antwoord van @Michael V hierboven, dat je perfect een Public WiFi kan activeren op een gsm via de mobiele app, en ook dat je via My Proximus (web versie) perfect een login kan aanmaken, geldt alleen voor Proximus mobiele klanten, en dus niet echt een antwoord op mijn vraag.

We spreken hier over 2 verschillende dingen:

  • mijn modem (Internet Box) zendt geen Proximus WiFi meer uit. OK, dat begrijp ik 😉.
  • maar als betalende Proximus (fiber) Internet klant wil ik nog altijd gebruik maken van Proximus Public WiFi (zolang Proximus deze dienst aanbiedt). Maar ik kan via My Proximus mijn Public WiFi login niet meer beheren. Dat begrijp ik niet  😣.

Heeft iemand hier een duidelijk zicht/antwoord?

Reageer