Beantwoord

Proximus Public Wifi

  • 22 June 2022
  • 7 reacties
  • 603 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Proximus Public Wifi werkt op mijn Samsung A5 (2017)  + A20e wél, maar op mijn A52 niet.

 

Ik heb exact dezelfde instellingen gemaakt, en toch lukt het niet op de A52:

  • EAP: PEAP
  • Verificatie fase 2: MSCHAPV2
  • CA-certificaat: niet valideren
  • Identiteit: mijn login (***@proximuswifi.be)
  • Anonieme identiteit: idem
  • Wachtwoord: zoals ingesteld op MyProximus

Ik volgde volgende tips al na een zoektocht door dit forum:
EAP heb ik ook al vervangen door TTLS. Anonieme identiteit ook door auto@proximuswifi.be.

Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door JLPS_ 23 June 2022, 10:04

Bekijk origineel

7 reacties

Heel graag gedaan en bedankt voor de info.

Reputatie 2
Badge

Thanks voor de tip, maar ik heb het niet moeten uittesten: ondertussen werkt het!

Ik heb een bijkomende instelling testend gewijzigd waar ik nog niet eerder mee geprutst heb, nl. ‘MAC-adrestype’. Dit staat standaard op ‘Willekeurige MAC’. Door te wijzigen in ‘Telefoon-MAC’ werkt het nu wel! 

Merci voor de hulp allemaal :)

Heb je al geprobeerd Public wifi via de app te installeren en daarna de app te de-installeren?

Reputatie 2
Badge

Ahja, slim; maar het werkt niet (zowel 1 als beide). Toch bedankt.

Mss heeft het te maken met de android versie, dat er daar meer of minder dingen meegestuurd worden na het manueel instellen; want het zijn de oudere toestellen waarbij het lukt, bij de nieuwste werkt het niet.

kan je deze sim er niet effen uithalen en zien of het dan werkt? of beide sims  er uit.
Of wat je ook kunt proberen is installeren via myproximus app en dan myprox app verwijderen.

Reputatie 2
Badge

Vergeten te zeggen: ik wens de app niet te installeren. Ik vind ‘m te groot qua storage en cache, en te veel bagger en nest er in, sorry 🙂. Het zou toch straf zijn als Px Public Wifi enkel via de app zou werken? Via de gewone instellingen moet het toch ook instelbaar zijn (als het bij de andere toestellen lukt zeker ;-)).

Zou het te maken kunnen hebben dat in de dualsim 1x een simkaart zit van een andere operator? (cfr. de laatste opmerking...)

Heb je het ook al zo geprobeerd:

Volg deze eenvoudige stappen en geniet snel van Public Wi-Fi

  1. Installeer de MyProximus-app (IosAndroidander toestel)
  2. Open de app en ga naar je "Producten"
  3. Kies je telefoonnummer (van de smartphone die je wil activeren)
  4. In het tabblad "Verbruik" onderaan vind je Public Wi-Fi
  5. Volg dan de stappen
  6. Geniet van de Public Wi-Fi-ervaring!

Hulp nodig? Lees snel onze tips & advies

Let op:

  • Als je de betalende Public Wi-Fi optie hebt, dan kun je deze enkel instellen voor iOS of Android.
  • Public Wi-Fi is niet beschikbaar voor Pay&Go-kaarten, ook niet tegen betaling.
  • Public Wi-Fi kan worden geïnstalleerd op een gsm of tablet met of zonder Proximus-simkaart, maar niet op een simkaart van een andere operator.

Reageer