Vraag

Proximus Minimus

  • 13 August 2018
  • 6 reacties
  • 238 Bekeken

Tijdens onze verhuis bestelden we een week op voorhand onze nieuwe bundel om van internet en TV te kunnen genieten in onze nieuwe stek. Ik ben al jaren klant bij Proximus dus een bundel met met mijn gangbare telefoonabonnement, tv en onbeperkt internet leek ons ideaal. Een bestelling via de webshop volgde dan ook onmiddellijk. We kregen een mail dat de bestelling bevestigd was en dat we zouden gecontacteerd worden met de exacte datum dat de installateur zou langskomen. Na 1 week ongeduldig wachten zonder internet of TV, evenwel met een overschreden datalimiet op onze beide GSM’s en de bijhorende rekening, waren we nog steeds niet gecontacteerd wanneer de installatie zou plaatsvinden. Dus een telefoontje naar de klantendienst later kregen we te horen dat we via een Webshop bestelling slechts een ‘Dummy-klant’ waren en dat de aanvraag tot installatie nog niet was ingevoerd, een week met vertraging hielp de vriendelijke vrouw van de klantenservice ons verder. Nu zou de registratie voltooid zijn en er zou vandaag of morgen nog een installateur langskomen, een mail zou gezonden worden met het exacte tijdstip. 1 uur laten krijgen we bericht dat pas 11 september (over 1 maand!!) iemand zou langskomen. Opnieuw contacteren we de klantendienst, deze keer kregen we een andere vrouw aan de lijn die ons meedeelde dat 11 september de vroegst mogelijke datum was dat we geholpen konden worden... een zware domper op de eerder beloofde snelle hulp. Er zou nog een lasser moeten komen om de aansluiting in de straat aan te leggen. Heel vreemd dat in deze moderne tijden geen enkele inwoner in onze buurt een abonnement bij Proximus heeft.. Bij vraag naar een oplossing om een maand zonder internet te overbruggen in onze nieuwe woonst, kon geen verdere hulp geboden worden. We hadden gehoopt op een snellere oplossing aangezien we beiden toegang tot het internet nodig hebben voor onze job. Eveneens ligt de geplande afspraak vast op 11 september tussen 8-17 uur, wanneer we beiden moeten werken. Heeft er nog iemand zo’n verloop van zaken gekend? Heeft er iemand tips om een maand zonder internet te overbruggen zonder een gepeperde rekening aan mobiele data te ontvangen?

Mvg,
Lin en Wouter

6 reacties

ik vermoed duizenden ! ook meegemaakt trouwens ! bestelling annuleren , je hebt het toch online gedaan? Telenet is vlugger ! doe vandaag nog !
Reputatie 6
Badge +3
Goeieavond, Lin & Wouter,
Kunnen jullie ons nog even de klantennummer doorgeven met betrekking tot de situatie via deze link dan kunnen we dit even nader bekijken.
Mvg. Wilfried
Reputatie 7
Badge +3
Dag Lin en Wouter, ik heb onze planningsdienst gevraagd om jullie te contacteren. Grt, HeidiE
Dag Heidi,
Bedankt voor je reactie en je hulp!
Ik ben echter nog niet gecontacteerd, wanneer mag ik dit contact verwachten?
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Lin
Reputatie 6
Badge +3
Tja, het is wel al te makkelijk om de steen naar proximus te smijten. Maar hier moet toch vooral naar jezelf kijken. Een verhuis plan je toch niet in week?
Ik moet professioneel vaak telefoonlijnen aanvragen en de 1e aanvraag doe ik minstens 3 maand vooraf. Immers als er nog geen lijn binnen zit, moet er een putje op straat gemaakt worden, een kabel binnen gestoken enzovoort. Dit alles vergt enige planning en 6 weken is normale termijn hiervoor.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Lin, ik heb onze afsprakendienst een reminder verstuurd om jou zo snel mogelijk te contacteren. Groeten, Aziz

Reageer