Proximus Mail stelt de gebruiker meer en meer op de proef......

  • 18 April 2015
  • 9 reacties
  • 610 Bekeken

na mijn diverse eerdere aangekaarte, en tot nu toe onopgeloste problemen met de Proximus(Skynet) mailbox,niettegenstaande meerdere telefoontjes naar de klantendienst en mijn problemen in dit forum ook reeds eerder te hebben beschreven manifesteert zich reeds geruime tijd een nieuw probleem tijdens het (pogen tot) openen van mijn Proximus Mail op mijn en externe computers,onder de vorm van volgend venster:


''ERROR:Your Session FBBAXXCXXaeXXXXXcXbXXXXXXXXCXc Expired, Please start a new browser session'''


uit bescherming/voorzorg zijn de cijfers in deze melding vervangen door kruisjes.de hoofdletters en kleine letters worden in de letterlijke zin weergegeven.


het 'ERROR' venster verschijnt voor 90% telkens ik mijn mailbox open na het ingeven van mijn mailadres en paswoord. door de procedure 'aanmelden en 'inloggen' te herhalen was dit meestal na 1 keer opgelost,maar nu kan het soms tot 10 keer en meer duren vooraleer mijn mailbox zich opent wat zeer ergerlijk is.


het rare is dat het tijdens weekdagen/kantooruren veel meer voorkomt dan tijdens het weekend, wat er toch duidelijk op wijst dat het probleem niet bij mij kan liggen.


een tweetal maand geleden heb ik hierover de klantendienst/storingen gecontacteerd die dit ging onderzoeken en er werd mijn een sorrypas van € 10 korting op mijn volgende factuur toegekend voor dit ongemak.


het probleem bleef zich echter verder manifesteren wat tot grote ergernis leidde wanneer men dringend zijn mails wilde lezen.


dus met frisse moed een tweetal weken geleden terug de klantendienst/storingen gecontacteerd die (weeral) het nodige ging doen en mijn probleem zou doorgeven aan de 'voor de gewone sterveling verborgen gehouden technische medewerker' want op mijn vraag of de dame in kwestie technisch was aangelegd mij de nodige info over mijn probleem te verschaffen ( niettegenstaande ze de dienst 'storingen' vertegenwoordigde )moest ze mij het antwoord op mijn vraag schuldig blijven en ook een persoonlijk onderhoud met de persoon die deze problemen behandeld (oplost?) zat er niet in want het was haar taak mijn probleem voor te leggen aan de daartoe bevoegde dienst.


maar........ wanhopen hoefde ik zeker niet te doen.....en met de belofte dat de persoon die bevoegd was zich te buigen over mijn probleem onmiddellijk op de hoogte te stellen zou ik uiterlijk binnen het uur door haar terug gecontacteerd worden met de (eindelijk langverwachte ) oplossing.


waarschijnlijk is deze persoon nog op paasverlof ,of is ze nog altijd naar hem op zoek want tot op vandaag heb ik van haar of Proximus niets meer vernomen...


een sorrypas van € 10 is tenminste een (positieve) commerciële tegemoetkoming naar de klant toe,maar met 1 pasje is het probleem niet opgelost en is de klant niet vergoed voor de dagdagelijkse mailboxproblemen die deel uitmaken van het , door de klant betalende totaalpakket waarin het onderdeel 'proximus mail' verweven zit en dus niet gratis is.


gratis bestaat trouwens niet


.


ik stel voor dat, zolang het mailboxprobleem niet is opgelost, en ik ook bijna elke week mijn modem en/of decoder moet heropstarten omdat alles voor de zoveelste maal plat ligt,(volgens de technische dienst een normaal probleem) Proximus mij elke maand een sorrypas van € 10 toekent/in mindering brengt op mijn maandelijkse factuur...tot alle problemen van de baan zijn.......de € 10 zal ik dan aanwenden om mij een betalende mailbox aan te schaffen...die wel werkt.


door de weinige problemen op dit forum beschreven zou men denken, dat het slechts om een miniem % van klachten gaat,maar dan geef ik graag deze link eens mee :http://www.ontevredenklanten.be/klachten-over-proximus


uiteraard verwacht ik mij aan geen reactie/oplossing, buiten de enkele reguliere lezers van dit forum die zeker hun best doen,maar ook geen wonderen kunnen verrichten om te helpen sommige problemen op te lossen,en waarvoor alle respect dat ze er de moeite (nog) voor nemen, niettegenstaande dit taken zijn,weggelegd voor anderen knipoog

















9 reacties

Inderdaad zo'n problemen kunnen alleen maar door mensen van Proximus zelf behandeld worden.


Ik gebruik eigenlijk alleen maar skynet mail sporadisch en dan nog via een mail client.
Reputatie 3
Badge +2
Vroeger gebruikte ik ook de skynet mailbox maar na aanslepende problemen op de ipad/iphone (mails hadden geen inhoud) heb ik een gmail adres aangemaakt en stuur ik al mijn emails automatisch door van skynet naar gmail. Geen problemen met het gmail adres :-)


Ik heb net hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Dit komt echter enkel voor wanneer ik mij de vorige sessie vergat af te melden (zowel op dezelfde als andere pc). De volgende sessie moet ik me dan inderdaad 2-3x aanmelden omdat ik die foutmelding krijg. Zolang ik mij altijd afmeldt, blijft de melding weg.


De foutmelding geeft dat ook weer. Je vorige sessie is verlopen en vraagt om de browser opnieuw te openen.
Daarom dat ik zeg dat Proximus dit zou moeten oplossen, dat na een zeker tijd uw sessie automatisch uitlogt, bv zoals bij online banking, dan zou dit ook niet meer voorvallen.
Ondertussen gebruik ik ook gmail en laat ook de skynet post doorsturen naar gmail, en daar zijn inderdaad nooit problemen mee
Reputatie 7
Badge +1
Ik vind persoonlijk ook dat de capaciteit van de mailbox(en) met maar 1GB écht niet meer van deze tijd is....
Daarom veronderstel ik ook dat de meesten al lang een gmail account hebben als alternatief, natuurlijk als je de puntjes op de i zet, zou Proximus ook een goed service moeten geven en grotere opslagcapaciteit, maar daar ga ik niet op wachten, want hun servers kunnen nu al niet goed volgen ;-)
Reputatie 6
Badge +2
Die skynet mailbox gebruik ik niet, enkel om te kijken of er geen mededelingen zijn vanwege Proximus maar voor de rest gebruik ik gmail of MSN-Outlook, als ik een e-mail adres opgeef is dat meestal die van gmail, het is trouwens met dat laatste dat ik inlog op deze forum.


Overigens ben ik geen voorstander om mailboxen van providers te gebruiken, ik gebruik liever mailboxen die onafhankelijk zijn van providers want als men verandert van provider dan is men die mailbox kwijt althans na 6 maanden en als men een provider onafhankelijke mailboxen gebruikt dan stelt dat probleem zich niet, overigens heb ik die MSN Outlook e-mail adres aangemaakt op het einde van de jaren 90 en toen had ik nog geen internet aansluiting.
RetroR. : nuttige tips:
https://support.mozilla.org/nl/kb/aanmeldingsprobl...

Reageer